Tomorrow is often the busiest day of the week
Verwijderd
uhm probeer eens =Blad1!A1 en druk op enter
met deze code sta ik op blad2 en heb ik in hokje a1 alleen = ingetikt vervolgens klik je op blad 1 en klik je op A1 en je drukt op enter nu heb je de gegevens uit blad 1 automatisch in blad 2 staan alles wat je dus veranderd in blad 1 op a1 wordt automatisch ook op blad 2 a1 gezet.
met deze code sta ik op blad2 en heb ik in hokje a1 alleen = ingetikt vervolgens klik je op blad 1 en klik je op A1 en je drukt op enter nu heb je de gegevens uit blad 1 automatisch in blad 2 staan alles wat je dus veranderd in blad 1 op a1 wordt automatisch ook op blad 2 a1 gezet.
uhm wat dacht je van verticaal zoeken?
=vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar) volgende cel =vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;3;onwaar)
in A1 typ je het klantnummer in en dan zoekt hij in het opgegeven bereik de andere zaken erbij.
Maar dit is erg basis, succes.
=vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar) volgende cel =vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;3;onwaar)
in A1 typ je het klantnummer in en dan zoekt hij in het opgegeven bereik de andere zaken erbij.
Verwijderd
dat kan inderdaad ookFrisea schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:59:
uhm wat dacht je van verticaal zoeken?
Bedankt voor je reply 
Ik wil dus dat blad3 statisch is en alleen data bevat.
Voorbeeld blad3
Kolom A Kolom B Kolom C
Klantnummer Beschrijving Info
123 Henks Bistro Patatekes
Als ik dan in blad1 zit wil ik dat als ik in kolom A ergens 123 typ, dat ie dan automatisch in kolom B en C de rest van de info pakt.
Ik wil dus dat blad3 statisch is en alleen data bevat.
Voorbeeld blad3
Kolom A Kolom B Kolom C
Klantnummer Beschrijving Info
123 Henks Bistro Patatekes
Als ik dan in blad1 zit wil ik dat als ik in kolom A ergens 123 typ, dat ie dan automatisch in kolom B en C de rest van de info pakt.
Tomorrow is often the busiest day of the week
Om het mooi te maken ook nog een als ervoor wanneer de cel leeg is dan hij dan ook niet gaat zoeken!
=als(isleeg(A1);"";vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar))
Gekkigheid. Maar zo te horen moet je eerst maar eens wat rommelen met verticaal zoeken.
=als(isleeg(A1);"";vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar))
Gekkigheid. Maar zo te horen moet je eerst maar eens wat rommelen met verticaal zoeken.
En dat doe je dus met verticaal.zoeken (vlookup).
Nu is die vraag echt al zó vaak voorbijgekomen hier dat ik aan dit topic een slotje ga hangen. Pak even de search en je vindt meer topics dan je lief is.
Nu is die vraag echt al zó vaak voorbijgekomen hier dat ik aan dit topic een slotje ga hangen. Pak even de search en je vindt meer topics dan je lief is.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()