[Excel] Lijstgegevens uit ander werkblad halen

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 22:50
Volgens mij moet dit erg makkelijk te doen zijn in Excel, maar ik heb op het moment geen flauw idee hoe.

Ik heb een werkblad (blad3) met een lijst met de gegevens van een paar honderd bedrijven.

Kolom A: Klantnummer Kolom B:Klantnaam Kolom C: Aanvullende info

Nu wil ik in een ander werkblad (blad1) dat ik in kolom A gewoon het klantnummer kan invoeren en dat Excel dan in kolom B en C automatisch de rest van de info aanvult.

Iemand die me kan uitleggen hoe dit in zijn werk moet gaan?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Verwijderd

uhm probeer eens =Blad1!A1 en druk op enter

met deze code sta ik op blad2 en heb ik in hokje a1 alleen = ingetikt vervolgens klik je op blad 1 en klik je op A1 en je drukt op enter nu heb je de gegevens uit blad 1 automatisch in blad 2 staan alles wat je dus veranderd in blad 1 op a1 wordt automatisch ook op blad 2 a1 gezet.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
uhm wat dacht je van verticaal zoeken?

=vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar) volgende cel =vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;3;onwaar)

in A1 typ je het klantnummer in en dan zoekt hij in het opgegeven bereik de andere zaken erbij.

Maar dit is erg basis, succes.

Verwijderd

Frisea schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:59:
uhm wat dacht je van verticaal zoeken?

=vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar) volgende cel =vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;3;onwaar)

in A1 typ je het klantnummer in en dan zoekt hij in het opgegeven bereik de andere zaken erbij.

Maar dit is erg basis, succes.
dat kan inderdaad ook ;) 8)7

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 22:50
Bedankt voor je reply :)

Ik wil dus dat blad3 statisch is en alleen data bevat.

Voorbeeld blad3

Kolom A Kolom B Kolom C
Klantnummer Beschrijving Info
123 Henks Bistro Patatekes

Als ik dan in blad1 zit wil ik dat als ik in kolom A ergens 123 typ, dat ie dan automatisch in kolom B en C de rest van de info pakt.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Verwijderd

dat kan dus met dat verticaal zoeken ;)

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Om het mooi te maken ook nog een als ervoor wanneer de cel leeg is dan hij dan ook niet gaat zoeken!
=als(isleeg(A1);"";vert.zoeken($a1;blad3!A1:C500;2;onwaar))

Gekkigheid. Maar zo te horen moet je eerst maar eens wat rommelen met verticaal zoeken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En dat doe je dus met verticaal.zoeken (vlookup).

Nu is die vraag echt al zó vaak voorbijgekomen hier dat ik aan dit topic een slotje ga hangen. Pak even de search en je vindt meer topics dan je lief is. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.