Hoe linux partitie verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jow

Ik heb een schijf van 850MB, en daar heeft linux op gestaan. Nu heb ik 'm in een ander systeem zitten, en daar wil ik windows 95 op hebben. Als ik fdisk uitvoer, en kijk wat voor partities er zijn, zijn dat een NON-dos partitie, en een Extended dos partitie :?. Maargoed, de NON-dos partitie kon ik zo verwijderen, maar als ik de extended partitie wil verwijderen zegt ie dat er nog logische dos stations zijn, en als ik een logisch dos station wil verwijderen, zegt ie dat er geen logische dos-stations meer zijn!

Hoe los ik dat nou op.. ?

Verwijderd

Die partities moet je door middel van linux fdisk weghalen in plaats van Microsoft's fdisk... nadat je de linux-partitie verwijderd hebt rebooten en eventueel met Microsoft fdisk een keertje fdisk /mbr doen

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
of met partition magic

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

http://www.masterbooter.com

Download hiervandaan EFDisk. Dit werkte voor mij in de situatie waar jij in zit prima!

EFDisk past op één diskette. Start op met een bootdiskje van Win9x/DOS en doe het EFDisk-schijfje erin. Typ dan: EFDISK delall

Alle partities worden dan verwijderd. Zoals gezegd ben ik op deze manier van m'n Linux:r-partities afgekomen.

Bloed, zweet & koffie

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Okdan! problem solved thanks to Efdisk :)

Tnx all