[SBS2k3] Dual Piii vs P4

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01 11:53
Ik ben opzoek naar een machine die ik thuis kan gebruiken als servert. Na wat speur werk ben ik wat machines tegengekomen.

Maar ik weet niet zeker wat ik moet kiezen en heb er uiteindelijk twee overgehouden waarvan ik denk dat ze voldoende capaciteit hebben;

[machine 1]
- Dual P III 733 Mhz
- 1 GB RAM (uitbreidbaar tot 2 GB
- 4*36 SCSI HDD

[machine 2]
- P4 2,8 Ghz
- 1 GB RAM (Max)
- 4*36 SCSI HDD (ultra SCSI 320)

Wil de machine gaan inrichten met SBS 2003 voor verschillende taken;
- Domain controller;
- Exchange;
- IIS 6.0;
- VPN server;
- File server;
(Misschien) - Virtualisatie server.

Welke machine kan ik er het beste voor gebruiken? Omdat ik niet helemaal in de serverhardware zit weet ik niet in hoevere een dual proc setup tegen een "normale" setup kan. Daarom vraag ik wat advies aan jullie.

Verwijderd

Ik zou machine 1 kiezen niet vanwege de proc, maar meer vanwege de 2Gb geheugen. Een dual PIII is natuurlijk geen moderne machine, maar 1Gb geheugen is wel een beetje weinig, zeker als je Premium gaat draaien (dus ook met ISA)

Het os voor <5 gebruikers neem ik aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 19:35 ]

• ErikCornelissen
Het gaat idd om < 5 gebruikers.
Ik zou het kunnen uitbreiden tot 2 GB maar dan moet ik de 512 strips vervangen door 1 GB strips. Waar ik het geld niet voor heb dan, misschien in de toekomst.

ISA is nog niet zeker. Wordt meer een leerproject voor mezelf dan om er kennis en ervaring mee op te doen.

• ErikCornelissen
Ik zit nog steeds te dubben...

ISA server zal niet (continu) gebruikt worden. In hoevere kan de dual setup tegen een normale setup op?