Filmpje van 1,7 GIG

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik zit met een gek, apart, en raar iets!
Ik had hier 2 filmpjes, opgenomen met mijn D600!
Ik dus Adobe Premiere Pro gedownload en geinstalled, ging top.
Bewerken kon ik al een beetje, en ging ook goed!
Totdat ik hem ging exporteren, mijn schijf begon op 8,5 Gig(extra schijf) vrije ruimte, maar dat liep binnen 4 minuten terug naar 7,1!
Ik dacht al, 2 filmpjes van 10 minuutjes origineel samengevoegd tot totaal 7,3 minuten, met een beetje muziek, kan toch niet opeens 1,7 Gig worden?

Nu is dus mijn vraag,
Hoe kan dit?
En is er een manier om het filmpje weer te verkleinen naar 50 mb ofzo?

Alvast thanx,
Dennus

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Google eens op 'codecs' ;)

En op je vraag 'Hoe kan dit?', wanneer je geen compressie toepast, schrijft-ie je filmpje gewoon 'raw' weg :)

[ Voor 68% gewijzigd door Mad Marty op 20-12-2006 19:07 ]

Rail Away!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Codecs?
Hij speelt hem wel, maar is 1,7 gig!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat komt omdat het gewoon pure avi format is dat vreet veel ruimte. Je moet even op google zoeken op codecs om het in te coderen. Xvid of Divx er zijn er nog een paar dan word het een stuk minder.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

dennus2006 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:07:
[...]

Codecs?
Hij speelt hem wel, maar is 1,7 gig!
Codec staat dan ook voor 'Coder - Decoder', het tweede gedeelte is voor als je m afspeelt, het eerste voor wanneer je m opslaat ;)

Google dan eerst even, dan had je het zo gevonden, eh!

Rail Away!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Mja om niet in herhaling te vervallen...misschien is het wijs als je aan videobewerking gaat doen dat je je wat van te voren verdiept in de materie. Adobe Premiere is nu ook weer niet het eenvoudigste programma om mee te beginnen.

Maar goed, om het filmpje te verkleinen kijk eens in de meuktracker naar Autogordianknot, is gratis en makkelijk. in drie klikken heb je een versie van jouw formaat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je moet je filmpje dus coderen ipv als Raw-AVI op te slaan; maar dat moet uit dit topic ook wel zijn gebleken. Daarnaast is dit wel redelijke basis-kennis; zeker als je met video-editing aan de slag gaat. Ik ga er van uit dat je dit zelf kan oplossen; zeker met de informatie die in dit topic staat :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.