Toon posts:

20+ inch monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Huidige scherm: 1504fp Dell

Noden en gebruikswijzen van monitor, in orde van belangrijkheid:

- Tekst moet vloeiend zijn en dus tevens leesbaar, zonder hier voor cleartype te hoeven in te stellen (
ik ben namelijk daar niet zo voor te vinden ;) )
- Een goed in te stelen osd, ik heb graag controle over zulk een zaken.
meaning: helderheid, contrast, kleurinstellingen en dergelijke
- Duidelijk overzicht en veel ruimte ( brengt mij direct tot de resoluties: 1600 *1200, 1680 * 1050 ,
1900 *1200 )
- In photoshop en flash wil ik dus voldoende ruimte -> hogere resolutie is zeker nodig en ook 20+ inch
formaat
- Nu krijg ik "mooie" :( cirkels als ik gradients gebruik. Dit wil ik absoluut niet op mijn nieuw scherm.
- Games moeten nog speelbaar zijn op een 7600 gt voor minstens een jaar.
meaning: boven de 30 fps ( eventueel op low settings )
- Films wil ik zo kleurgetrouw mogelijk, dus geen paarse of groene waas over de film of dergelijke.
( ook hier is die hogere resolutie nodig )

Mogelijke schermen en budget
Budget is een beetje schermafhankelijk.
Als een bepaald goedkoper scherm voldoet, neem ik dat.
Max is 800 euro ( 24 inch breedbeeld ), streefdoel is 350 - 450 euro ( 20 inch geen breedbeeld ).
samsung 214 t
Voordelen:
Lekkere grootte van letters, niet TE klein.
want dezelfde resolutie als een 20 inch maar nu in 21 inch formaat.
Over het algemeen: goede kleurweergave en kwalitatief goed scherm
Nadelen:
Geen usbpoorten
philips 200P7ES
Ook geen breedbeeld.
Mooi scherm ( verder niks van te vinden qua paneel of dergelijke )
dell 20 inch breedbeeld
Nadelen:
20 inch breedbeeld komt qua beeld niet veel hoger dan 17 inch.
zwarte rand, niet echt oogvriendelijk ( merk ik nu bij huidig scherm )
-> ik weet dat er een grijsachtig scherm bestaat, maar dat ziet er volgens mij niet zo mooi uit ( wel nog nooit in het echt gezien ) EDIT : dit bestaat niet bij de breedbeelden.
dell 24 inch breedbeeld
Totaal ander budget, nadeel is weer da je met zwarte rand zit.
VOORDEEL:
Heel veel ruimte en hoge resolutie

-> Ik wil wel 800 euro geven aan dell 24 inch maar die zwarte rand stoort mij. Dus dat doet mij toch
twijfelen...Want een scherm "tegen" uw zin kopen van zulk kaliber is ook maar dom.
-> De samsung 214 t is al redelijk 'oud' model en misschien komt er vervanging?
-> Breedbeeld is meer van deze tijd en handiger qua stand ogen ( we zien namelijk in de breedte ) en
meer ruimte voor tools en dergelijke in progs kwijt te kunnen.
-> volstaat de 21 inch van samsung ( 214 t) qua hoogte en breedte om twee kaders naast mekander
kwijt te kunnen tijdens bv browsen?
Dus maw volstaat de 214 t tout cour voor mijn noden?
-> zijn er andere schermen met kwaliteitspanelen ( geen tn), hoge contrastwaarden, die kwaliteit uit
stralen, met kabelmanagement ( ik ben niet zo voor kabels :) ) , usb ( cardreader is ook fijn) -
poorten hebben en minstens 20 inch groot zijn? En dan nog liefst rond de 450 euro.
-> Ik heb alle topics die mij interessant lijken rond dit topic afgebladert maar er scholt altijd wel iets
aan een scherm, en toch altijd wel iets cruciaal. Deze schermen kwamen er uit als de beteren voor
mij de.
Alvast bedankt. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Update

Momenteel sta ik op het punt de 214 T syncmaster van samsung aan te schaffen.

Maar mede omdat dit voor een tiener toch een groot bedrag is had ik nog een vraag.

Waarom vind ik zo weinig over deze monitor op het internet? Is dit omdat breedbeeld gewoon meer in is?

Maar goed qua grootte is de 21 inch even breed als een 20 inch breedbeeld en evenhoog als een 24 inch scherm.

Dus verlies ik niets qua breedte omdat ik geen breedbeeld kies en als ik later een tweede scherm bij plaats ( hoog waarschijnlijk 24 inch ) passen ze mooi qua hoogte...

Voordelen voor de samsung lijken mij:
- sterk paneel
- reputatie samsung met hoge kwaliteitsschermen
- redelijk uniek qua 21 inch met 1600 * 1200 op dit kwaliteitsniveau
- mooi uiterlijk

Iemand een ander monitor die ook eventueel nog beter is of een reden waarom de samsung af te raden is....
Ik ga namelijk niet voor de 22 inch breedbeel van samsung omdat ik als de hekel ben tegen input lag...
Door het lage aantal reviews sta ik natuurlijk open voor hekelpunten.
De userreviews van medetweakers lieten alleen maar goeds horen.
( wel spijtig dat de pixelgarantie zo hoog is van wege de prijs en van wege de grootte :( )

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Met games ga je geen plezier beleven aan deze monitor, Samsung mag dan misschien een goede reputatie hebben, dit scherm en ook de 244T hebben heel veel last van inputlag, en dat maakt gamen eigenlijk onmogelijk.

Kijk trouwens eens in het centrale 20+ inch topic, daar staat heel veel informatie. :)

\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 15

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat topic al helemaal doorspit. Maar van de 214 T staat er niet veel in.

Gamen is niet echt een must.

Heb het dualmonitoren topic ook al helemaal doorgelezen en ik twijfel feitelijk tussen 2 *17 inch en deze... Maar vond niet echt een 17 inch monitor naar mijn zin.

Is het zo dat door het kleinere oppervlakte van 17 inchs dat de inputlag lager ligt?

Ik hou nog al van veel ruimte, en dat heb ik met mijn huidige 15 inch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 19:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:50:
Noden en gebruikswijzen van monitor, in orde van belangrijkheid:

- Tekst moet vloeiend zijn en dus tevens leesbaar, zonder hier voor cleartype te hoeven in te stellen (
ik ben namelijk daar niet zo voor te vinden ;) )
Cleartype is ook echt extreem ranzig, ik snap nog steeds niet dat mensen daarmee kunnen werken, maar goed, je hebt het ook totaal niet nodig (ik heb hier een 3 tal Dell 2005/2007s staan en daarop ziet alles er gewoon lekker scherp uit).
- Een goed in te stelen osd, ik heb graag controle over zulk een zaken.
meaning: helderheid, contrast, kleurinstellingen en dergelijke
Die Dells hebben een prima OSD, die van de 2007 is zelfs nog wat beter dan van de 2005
- Duidelijk overzicht en veel ruimte ( brengt mij direct tot de resoluties: 1600 *1200, 1680 * 1050 ,
1900 *1200 )
Ik draai dus op 1680*1050 en vind dat serieus te klein. Dat is ook de reden dat ik 2 van die monitoren heb. Als ik alles op 1 scherm moest doen is er al snel ruimte tekort, met 2 heb je daar totaal geen last van :)
- Nu krijg ik "mooie" :( cirkels als ik gradients gebruik. Dit wil ik absoluut niet op mijn nieuw scherm.
Dat ligt eerder aan de settings van je videokaart (16b ipv 32b) dan aan de monitor.
- Games moeten nog speelbaar zijn op een 7600 gt voor minstens een jaar.
meaning: boven de 30 fps ( eventueel op low settings )
- Films wil ik zo kleurgetrouw mogelijk, dus geen paarse of groene waas over de film of dergelijke.
( ook hier is die hogere resolutie nodig )
gamen op een TFT gaat prima. En een paarse of groene waas lijkt me eerder aan settings liggen dan aan het scherm zelf (of het scherm moet gewoon ECHT slecht zijn).

Als ik kijk naar de setup die ik nu heb dan zou ik weer zoiets kopen, of 2 4:3 20" monitoren. 2x 24" of 2x 30" lijkt me helemaal ideaal, maar daar is het budget er niet voor.
Ik zou alleen nooit gaan voor 1 monitor (hoewel 1 30" nog wel te doen is), simpelweg omdat je dan te weinig ruimte hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja het budget laat oftewel 1 * 214 T toe, oftewel 2 * 17 inchs.
17 ipv 19 omdat ik op 19 inch de letters gewoon slecht vindt en het toch een uitgerokken 17 inchbeeld is.

Ik denk dat ik nu voor de 214 T ga en dan later ( na de studies, binnen 3 jaar ) een 24 inch bij plaats.
Ik ben ook voorstander van dualmonitorsetup maar ik vind niet echt een mooie 17 inch die nog eens voldoet aan mijn mensen zoals de 214 T dat wel doet op papier.

-edit-
Ohja van die gradients. de 7600 gt zou normaal toch moeten instaat zijn mooi beeld weer te geven?
Kan dit door instellingen anders zijn? Hij hapert ook bij films... Misschien toch maar eens bij instellingen kijken dan. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 20:20 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik ga binnenkort ('k ga hem via de zaak bestellen, scheelt nogal in de prijs 8) ) voor de ACER 2423Ws wat in mijn mening het beste 24" scherm is dat op dit moment te krijgen is.

Zie ook., http://www.hardforum.com/...1a32481be2bfb72&t=1096025

Even voor de duidelijkheid ik ga dus niet voor de 2416Ws, voordat er hier iets geroepen wordt dat er geen DVI op die monitor zou zitten ofzo want dat zit namelijk wel op de 2423Ws.

Verwijderd

Topicstarter
Dat scherm zou mooi in budget passen. Bedankt voor de tip, dit wordt onderzocht.
Ben van nature meer voor samsung dan voor acer. Maar het is het overwegen waard.

( O+ Ook via zaak bestellen )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:19:

-edit-
Ohja van die gradients. de 7600 gt zou normaal toch moeten instaat zijn mooi beeld weer te geven?
Kan dit door instellingen anders zijn? Hij hapert ook bij films... Misschien toch maar eens bij instellingen kijken dan. :P
Wat ik al zei, waarschijnlijk staat hij op 16b ipv 32b

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je meldt dat je geen inputlag wilt, maar overweegt wel de 214T van Samsung en niet hun 22" scherm? Juist hun 22" 225BW heeft geen last van inputlag, en de 214T wel.

En ik ben wel benieuwd wat er mis is met Cleartype. Ik vind het een prima programma. Zonder Cleartype ziet het er hier op mijn AL2216W niet zo geweldig uit. Dus wat is er mis met Cleartype? Kan zijn dat het aan mijn niet-veeleisendheid ligt hoor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:40:
Je meldt dat je geen inputlag wilt, maar overweegt wel de 214T van Samsung en niet hun 22" scherm? Juist hun 22" 225BW heeft geen last van inputlag, en de 214T wel.

En ik ben wel benieuwd wat er mis is met Cleartype. Ik vind het een prima programma. Zonder Cleartype ziet het er hier op mijn AL2216W niet zo geweldig uit. Dus wat is er mis met Cleartype? Kan zijn dat het aan mijn niet-veeleisendheid ligt hoor.
Cleartype maakt alles zo ongelovelijk fussy waardoor het er veel te onscherp uitziet en het echt reteirritant is om mee te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu eens op andere instellingen geprobeerd en met andere instellingen van mijn monitor en inderdaad Cleartype werkt goed.

Volgens mij staat het echt wel op 32 bit hoor mijn grafische kaart.

Het rare is, ik had juist wel vernomen dat de 225 BW hiervan last heeft.
Enige reviews hiervoor om dit te staven? Dan kan ik zelf een besluit vormen.

• digital8
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:25:
Dat scherm zou mooi in budget passen. Bedankt voor de tip, dit wordt onderzocht.
Ben van nature meer voor samsung dan voor acer. Maar het is het overwegen waard.

( O+ Ook via zaak bestellen )
De mijne is vanmiddag besteld bij Copaco.nl voor 599 Euro... >:)
  • Verzendt kosten >> de zaak.... :>
  • BTW >> de zaak.... :>
  • Monitor >> voor mij, voor mij, voor mij.... 8)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Heb je al eens aan de 205BW gedacht? 330 euro heb ik ervoor betaald in belgie en het scherm is echt heerlijk. 1680*1050, 5 ms responsetijd, 20 inch. Ik doe hier webdesign, photoshop, programmeren in visual.net... en ik het gaat perfect. 22 inch zou voor mij te groot zijn. Aangedreven door een 8800 gtx is het echt fantastisch om hierop te gamen.

http://specs.tweak.to/16567

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik was zelf ook een beetje aan het kijken. 23" en 24" vind ik eigenlijk nog te duur en bovendien loop je veel kans op inputlag met dergelijke grote schermen.

Dus waarschijnlijk dan een 20" (niet breedbeeld). Daarbij viel de HP LP2065 op vanwege de prijs van 425 euro. Lijkt me erg gunstig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HP LP2065 bekeken en het is inderdaad een interessante monitor.
Het enige dat ik mis is de autopivot.

Ik vraag mij ook af of 20 inch niet te klein lettertjes weergeeft. ( Gesp * brildrager en gevoelig voor kleine letters* 8) )

Kun je enig game spelen op deze monitor? Zijn er reviews over deze monitor?
Vond namelijk geen uitgebreide. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:45:
Ik heb de HP LP2065 bekeken en het is inderdaad een interessante monitor.
Het enige dat ik mis is de autopivot.
Ach, dat is toch heel simpel softwarematig te regelen, daar zou ik een monintor niet voor laten staan.
Ik vraag mij ook af of 20 inch niet te klein lettertjes weergeeft. ( Gesp * brildrager en gevoelig voor kleine letters* 8) )
Dan zet je de fontsize toch gewoon wat groter?
Kun je enig game spelen op deze monitor? Zijn er reviews over deze monitor?
Vond namelijk geen uitgebreide. ;)
Op vrijwel iedere moderne monitor kun ejt egenwoordig gamen, dus daar zou ik me niet druk om maken.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30

jgj82

Ja, maar = nee

Ehm, Iiyama Prolite E511S?
Ik heb hem nu een jaar, en ben er erg tevreden over...

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Er zijn wel reviews te vinden over dit scherm. Wat ik raar vind is dat tftcentral op hun site aangeeft dat er een s-ips "overdrive circuitpaneel van Philips in zit, terwijl ik op prad.de lees dat het een Samsung overdrive paneel is. Ik geef de voorkeur aan Philips in ieder geval. De meeste reviews beweren dat het toch gewoon om een Philips s-ips paneel gaat en mensen die de monitor daadwerkelijk uit elkaar gehaald hebben bevestigen dit (zie hiervoor link 5).

Het beste is om het type EF227A8 aan te schaffen ipv de EF227A4. Waarom precies kon ik niet achter komen, maar nieuwer = beter zullen we maar zeggen :P

Maar goed, de reviews:

Klik1
Klik2
Klik3 (geeft een wat negatiever beeld)
Klik4 (ik kan het niet lezen, maar de plaatjes zeggen genoeg)
Klik5 (een draadje over o.a. deze monitor.)

Hier kun je een overzicht zien van schermen die gebruik maken van hetzelfde paneel: http://www.tftcentral.co....ery=LM201U05&select=panel

Wat daarbij opvalt is de LG L2000C. Deze staat in de pricewatch vanaf 266 euro! Ik vraag me af waarom die LG zo goedkoop is...

[ Voor 14% gewijzigd door matel op 11-01-2007 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die HP LP2065 is inderdaad dus echt geen slechte keuze.
Die LG, weet iemand hoe dat komt? Is dat niet gewoon eigen aan LG? O-)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik ben zelf vorige week overgestapt van een samsung 204b naar een hp lp2465 24" tft, echt een meesterlijk scherm voor weinig geld, de dell 24" had volgens mij iets mindere specs.

op de hp draaien games goed, geen ghosting of vage dingen

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Ik zou in dit geval voor een scherm gaan dat 1600x1200 aankan en geen breedbeeldresolutie.

Een van je punten is namelijk dat je wilt gamen met je 7600. Op 1600x1200 leg je een zware wissel op je videokaart, net zoals op hoge breedbeeldresoluties. Als je scherm 1600x1200 aankan dan kan hij ook zonder kwaliteitsverlies 800x600 aan. Je krijgt dan gewoon dat elke pixel 4 pixels worden en zo krijg je geen vertekend beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat is waar. 24 inch is ook héél groot voor wat ik er mee doe.
En probably ook te veel geld voor één tiener voor 1 scherm. :|
Bedankt voor die resolutietip. Dat is inderdaad dat die resoluties dan zo kunnen worden aangepast zonder echt veel kwaliteitsverlies. 8) En dat garandeert toch nog een tijdje meer gameplezier.
Maar gamen is niet zo belangrijk, een 24 inch _/-\o_ is toch wel highend voor mij.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zou zo enorm 100% de 214T gekocht hebben ware het niet dat de inputlag aanwezig is. Dat heeft mij ervan weerhouden om dat scherm te kopen, want design, kleur (behuizing), kleurweergevae, helderheid etc etc vind ik enorm goed.

Overigens er worden nogal wat verschillende kwaliteiten schermen geopperd: een 205bw, acer, dell, 214t etc etc. Maar een 205bw is absoluut niet te vergelijken met de kwaliteit van een 214T. Backlight bleeding en natuurgetrouwe weergave van kleuren zullen bij een budget van onder de 400 euro een " probleem" zijn bij schermen van 20+ inch. Je geeft zelf al aan veel kwaliteit te willen voor photoshop met goede reso's en gamen geen pre is: ik kan je niet anders dan de 214T aanraden dan.

Met de eisen van hoog naar laag kom je sowieso boven de 450 a 500 uit en als je het goed doet kom je indd aan je 800: maar dan heb je ook echt een goede monitor.

Ik heb zelf een 205bw, als vervanging van mijn neovo x-17 maar mijn neovo vind ik vele malen beter, kleurgetrouwer en geen backlight bleeding. De 205bw wel, maar is veel bang voor bucks en dat kan ik als student nu wel even gebruiken.

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een feit dat ik serieus verschillende monitoren de revue laat passeren.
Maar ik heb dus nog nooit zo'n monitoren gezien dus ik weet niet of het prijsverschil het kwaliteitverschil goed maakt. :(
Want de 214 T is nu éénmaal niet echt duur als je hem vergelijkt met eizoschermen bv.
Maar als je kijkt naar een goeie 24 inch breedbeeld dan spreken we over 150 euro meer voor 3 inch en hogere resolutie.. Dus dat is wel aantrekkelijk natuurlijk.
Maar misschien moet je gewoon ooit eens tevreden zijn. O-)

En het plan van een 21 inch monitor naast een 24inch te zetten in de toekomst staat mij meer en meer aan. ;)

99 procent kans dat het een 21 inch wordt en meer bepaald de 214 t.

Kent iemand een winkel in BELGIE dat de 214 T ten toon stelt?

• digital8
Woeiii., m'n Acer 2423Ws is vanmiddag binnen gekomen op de zaak, dat wordt vanavond dus aansluiten en testen. :9

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ alvast bedankt voor de mooie survey die er vlug zal komen. O-)
Pagina: 1