[XP] Licentie?

Pagina: 1
Acties:

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:22
Misschien is dit een noobquestion, maartoch:
Zelf koop ik sommige software bij een organisatie die gekoppeld is aan het onderwijs, waarin ik werk. Hier kan ik alles veel goedkoper krijgen, zo ook Windows XP voor €20,-. Het is gewoon legaal trouwens.

Maar ik heb het gevoel dat het toch iets anders is, want mijn eerste XP versie eentje incl. SP1, heb ik een stuk of 5 keer geinstalled en toen bij de 5e keer (ofzoiets) kreeg ik te horen dat mijn licentie was verlopen :/ Toen was het geen ramp omdat er een versie met SP2 uitkwam en kon ik die gewoon kopen. Maar toch vind ik dit raar, want van de meesten hier heb ik de indruk dat ze heel vaak XP opnieuw installen, en dus niet tegen zo'n licentie beperking aanlopen?
Dus hoorde dit zo dat na 5x installen mijn licentie was verlopen?

(Echter was dit de CD met SP1, ik heb hier ook nog een nieuwere XP CD met SP2 liggen, maar die heb ik pas 3x ofzo gebruikt dus daar weet ik het niet van...)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

als je met installeren bedoeld een herinstallatie op dezelfde computer is het inderdaad vreemd. Als je bedoeld op 5 verschillende pc's gezet dan zit je dus fout :)

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:42:
Misschien is dit een noobquestion, maartoch:
Zelf koop ik sommige software bij een organisatie die gekoppeld is aan het onderwijs, waarin ik werk. Hier kan ik alles veel goedkoper krijgen, zo ook Windows XP voor €20,-. Het is gewoon legaal trouwens.
Dat zijn student / teacher licenties. Legaal zolang je ook daadwerkelijk student of teacher bent.
Maar ik heb het gevoel dat het toch iets anders is, want mijn eerste XP versie eentje incl. SP1, heb ik een stuk of 5 keer geinstalled en toen bij de 5e keer (ofzoiets) kreeg ik te horen dat mijn licentie was verlopen :/ Toen was het geen ramp omdat er een versie met SP2 uitkwam en kon ik die gewoon kopen. Maar toch vind ik dit raar, want van de meesten hier heb ik de indruk dat ze heel vaak XP opnieuw installen, en dus niet tegen zo'n licentie beperking aanlopen?
Dus hoorde dit zo dat na 5x installen mijn licentie was verlopen?
Bel even met Microsoft. Leg uit dat je een onderwijslicentie hebt gekocht en dat je nu tegen dit probleem aanloopt. Daar kunnen ze je waarschijnlijk meteen vertellen wat het probleem is en met een beetje mazzel kunnen ze je nog helpen ook...

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:22
Nope, gewoon steeds op dezelfde pc.

Ik vond het eerst altijd fijn een om het jaar een complete HDD format te doen en XP dus herinstalleren, maar dat kan ik nu dus niet meer doen..

EDIT: Ik zal eens bellen. Trouwens, je kan kiezen tussen internet activeren, of per telefoon, maar misschien zit er verschil tussen? (Nouja lijkt me niet erg logisch maartoch)

[ Voor 32% gewijzigd door Evano op 20-12-2006 18:52 ]

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34
Tussen telefonisch activeren en via internet activeren zit geen verschil qua aantal x mogen activeren. Het enige verschil is dat via de telefoon activeren wat meer typwerk vereist. Via internet wordt je key verzonden, en krijg je een andere code terug. Via de telefoon moet je al deze codes zelf intypen.

Ik zou eerst even contact openemen met je leverancier. Ik heb namelijk dit probleem ook gehad met MA3D. Daar kan je als student gratis meedoen (als je opleiding er is aangesloten) bij een MS studentending waarbij alle MS software gratis is. Na een paar keer installeren was mijn key verlopen, support van MA3D gemaild, en ik kreeg een nieuwe key. Ik verwacht dat die organisatie van jou dit ook kan.

"Gewone" XP keys (retail uitvoering) verlopen trouwens ook, maar dan bij een keer of 50 geloof ik.