ATi 9700Pro + Samsung 225BW

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 10:17
Ik ben van plan om een Samsung 225BW tft scherm te gaan kopen, maar dit scherm moet je op een resolutie draaien van 1680x1050.

Nu heb ik zitten kijken op de ATi site zitten kijken naar de specs van mijn grafische kaart (ATi 9700Pro)

http://ati.amd.com/produc.../radeon9700pro/specs.html

En daar staat natuurlijk deze rare resolutie niet bij, nu heb ik met radeon tweak gekeken of ik uberhaubt deze resolutie wel kan instellen, maar daar staat deze resolutie ook niet bij en je kunt niet een eigen resolutie aanmaken.

Aangezien ik geen zin heb om een nieuwe grafische kaart te kopen vroeg ik me af of ik straks wel op deze resolutie kan gaan draaien, en zoja hoe?

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 20-12-2006 18:20 ]

BlaBlaBla

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Volgens mij zitten de resoluties niet vast in je kaart maar in de drivers die je download. Volgens mij kun bij nVidia drivers de boel zelf instellen.

Ik neem aan dat als je de driver van je monitor zou instaleren de videokaart via drivers deze resolutie aanneemt.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 22:23

aerofreak

Steve Jobs

Chiel340 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:22:
Volgens mij zitten de resoluties niet vast in je kaart maar in de drivers die je download. Volgens mij kun bij nVidia drivers de boel zelf instellen.

Ik neem aan dat als je de driver van je monitor zou instaleren de videokaart via drivers deze resolutie aanneemt.
nVidia :? ATi ;)

maar inprincipe moet dit volgens mij gewoon kunnen

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 10:17
Ja dat het zou kunnen lijkt me ook wel, maar hoe he ;)

BlaBlaBla

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Hmm ik had ooit een ATI.... maar daar zou ik niet weten hoe het moet. Vandaar dat ik naar nVidia wees (als voorbeeld voor de drivers)

Maar als je nou de drivers van die monitor installeert? Gaat dan de resolutie niet vanzelf?

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor een monitor heb je niet echt drivers, dit zijn meer configuratie bestanden welke aangeeft welke resoluties en welke combinatie van resolutie en refreshfrequentie het beste zijn voor de betreffende monitor. De resolutie die je wilt gebruiken moet wel door de kaart ondersteund worden. Ik denk dat de door de TS genoemde kaart op 3D gebied op dergelijke hoge resoluties niet echt meer heel super zal presteren. @d daar in teg nzou prima moeten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 20-12-2006 23:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bij je beeldscherm [iig bij mijn 205BW] zat een cd erbij die deze aparte resolutie combineerd met je ATI drivers. En hier draait dat perfect op mijn 9700Pro :+

Mooooooeeeee......

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij moet het met de drivers van je videokaart gewoon lukken. De maximal ondersteunde resolutie is hoger dan de resolutie van 1680x1050 dus dat wil prima.
Pagina: 1