[FC3] Kan geen bestanden meer wijzigen na upload via apache

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:17
(Ik hoop dat ik het topic in de juiste categorie heb geplaatst B) )

Ik heb een Apache2.0 webserver (FC3) met PureFTPd als FTPserver.

Nu werkt dit allemaal prima alleen wanneer ik een bestand heb geupload (bijvoorbeeld via Joomla) dan kan ik deze niet meer aanpassen omdat apache de owner heeft veranderd.

Nu zou ik kraag de UID binnen PureFTP op apache willen zetten zodat ik via de FTP altijd owner ben.

Nu krijg ik dit niet voor elkaar omdat ik dan de error krijg:

code:
1
Dec 20 17:38:38 Schuh pure-ftpd: (?@"mijnipadres") [WARNING] Can't login as [blaat]: account disabled

Affijn als ik mijn default PureFTPd gebruikers instellingen terug zet: UID op 65534 (Anonymous NFS User) en GID 31 (Onbekende group??), dan werkt het wel gewoon.

Dit zijn echter de standaard instellingen. Ik heb al geprobeerd alleen de GID op apache te zetten. Ik kan dan wel inloggen alleen heb ik nog steeds geen rechten om iets aan te passen...

Wat ik nu doe als ik tegen een probleem aanloop is chmod 777 -R webdir (ja ik weet dat het niet veilig is) en vervolgens kan ik alleen weer naar hartelust alles wijzigen :)

Ik heb ergens op het internet gelezen dat als je een UID onder de 1000 gebruikt dat PureFTP dat niet slikt.

Kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen: Wat kan ik doen om via een FTP account gewoon altijd te kunnen wijzigen?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• L0g0ff
Hmmm... Is er echt niemand die mij er iets over kan vertellen?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Zit er een reden achter waarom je juist deze ftp-server gebruikt en deze (achterlijk) oude distro gebruikt ?

0.0

• L0g0ff
Jungian schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:15:
Zit er een reden achter waarom je juist deze ftp-server gebruikt en deze (achterlijk) oude distro gebruikt ?
Distro heeft er in dit geval niets mee te maken (met mijn debian etch bak had ik het zelfde probleem). En ik gebruik PureFTP omdat ik daar een hele mooie webinterface voor heb.

Verder werkt alles super alleen wanneer ik wijzigingen maak via een webagina werkt mijn chmod niet meer via de FTP :'(

Iemand nog een suggestie?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Misschien is het een idee om de gebruiker die FTP-gebruikt en de gebruiker apache in dezelfde group te plaatsen (bv. wwwgroup).

Vervolgens geef je over de webdir chmod -r 775 ./* mee.

Is imho wat veiliger dan 777 als rechten.

My weblog