Toon posts:

[win98] Verkenner start automatisch na starten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier een simpele pc Pentium 3 650Mhz - 128MB werkgeheugen, en er draait Windows 98 op. Naast Windows 98 draaien nog enkele andere processen waar o.a. Norton Internet Security het zwaarste pakket van is.

Nu het probleem:
Als de pc opstart is deze natuurlijk niet bepaald snel omdat Norton ook meestart, enz. Bij het starten van Windows wordt automatisch Windows Verkenner (c:\) geopend. Opzich geen probleem, maar als dit schermpje té snel wordt weggeklikt, loopt de pc vast.

Als ik een tijdje wacht totdat de pc echt helemaal "uitgerommeld" is, brengt het wegklikken van de verkenner geen problemen met zich mee!

Mijn vraag: Hoe zorg ik ervoor dat Windows Verkenner niet automatisch met Windows opstart? Ik heb de MSconfig, en het menu Opstarten onder het Startmenu gecontroleerd, maar kan niets vinden?

Verwijderd

Onder folder opties de optie 'Restore previous folder windows at logon' uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:28:
Onder folder opties de optie 'Restore previous folder windows at logon' uitzetten?
Die optie begrijp ik, maar stel dat ik de Windows Verkenner wegklik, en ik open bijv. Mijn documenten en sluit vervolgens de pc af. Wat gebeurd er dan? Precies, hij start de pc op met Windows Verkenner en Mijn documenten open hij niet!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk eens in je startmenu of in je run registersleutels.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Het kan ook nog te maken hebben met de autoplay instellingen van de drive, deze kun je vinden onder de schijfeigenschappen (mijn computer, rechtermuisknop op de schijf, eigenschappen).

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zit er toevallig een Creative geluidskaart in? Zo ja, schakel eens uit wat deze in msconfig heeft staan. (Is een redelijk bekend effect dat sommige Creative geluidskaarten in Win98 bij het opstarten een verkenner scherm openen als ik het me goed herinner.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1