[Word 2003] paginanummering met sectie-einden

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Vandaag zijn wij met ons projectgroep bezig geweest met paginanummers invoeren in ons document. Het is een 30 pagina's tellend stuk. De eerste 2 pagina's zijn voor omslag en titelpagina 3e pagina is voorwoord. Hier hoeven geen paginanummers op de paginanummering moet beginnen bij blz. 4.Die loop dan door tot pagina 25. Op pagina 26 komt de bronnenlijst deze hoeft ook geen paginanummer en dan vanaf pagina 27 komen de bijlagen die willen we apart gaan nummeren. Nu ben ik begonnen met sectie-einden en het werkt voor een deel. Ik heb er 2,5 uur aan besteed maar steeds gaat het fout. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe:

Op pagina 3 zet ik na de tekst mijn cursor.

Vervolgens ga ik naar bestand - pagina-instelling - tabblad indeling.
Hier kies ik de volgende dingen:
sectie beginnen : nieuwe pagina
eerste pagina afwijkend vink ik aan
toepassen op: vanaf dit punt.

dat doe ik vervolgens ook op de pagina's 25, 26 en 30

Maar nu de problemen:
- als ik dan pagina nummer invoer komt deze door het hele document te staan. Wel vanaf de secties opnieuw genummerd. Maar als ik dan de paginanummering verwijder in sectie 1 verdwijnt het uit het hele document.
- en ook de kop en voettekst opmaak verdwijnt in z'n geheel van een aantal pagina's.

Deze 2 problemen wil ik oplossen. Ik heb al heel wat topics hier bekeken maar nergens staat er de oplossing. En op google kom ik alleen maar uit op hoe je sectie-einden invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In kop of voettekst in sectie gaan staan --> op werkbalk kop/voettekst knopje 'koppeling naar vorige' uitklikken :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Dankje. Je hebt me geholpen en inmiddels ben ik er ook achter waarom op een aantal pagina's de kop en voettekst verdween. Dit kwam doordat ik eerste pagina afwijkend aangevinkt had. Toen ik dit uitvinkte werkte het helemaal. Alleen is het nu zo dat als ik de paginanummering invoer deze links komt te staan ongeacht of ik links of rechts of binnen of buiten kies. Deze staat dan precies op een lijn die de voettekst is. Heb je hier nog n oplossing voor?

Edit: laat maar. In het proefdocument versprong het maar in het gehele document is alles op orde gebleven. Bedankt voor de hulp!!

[ Voor 13% gewijzigd door vuurfreter op 21-12-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik heb ook een mooi probleem. Ik heb een heel document getyped nu van zo'n 35 pagina's, maar de eerste 5 wil ik niet in genummerd hebben.

Dus het is 5 pagina's tekst, op pagina 6 staat de inhoudsopgave en op pagina 8 begint de tekst. Ik heb de engelstalige MSWord 2003 en dan ga ik onderaan de pagina van 5 staan dan klik ik op:

File -> Page Setup -> Layout

Section start: New page
Different odd and even heb ik uit
Different first page heb ik uit.
Apply to: This point forward

En als ik dan mijn inhoudsopgave aanklik en die refresh of paginanummers invoeg, dan begint dat kreng gewoon vanaf 8! En als ik die truukt uit haal van in de "header en Footer" gaan staan en "Link to previous" uit klik, dan nog helpt het niet!

Wat doe ik verkeerd?