[asp.net]Propertie aanroepen, of in een Variable stoppen

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
Voor een asp.net project (c#) wat 'versneld' en 'opgeschoond' dient te worden zit ik met een vraag.

Stel de volgende code voor:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class BasePage 
{
    public BasePage ()
    {}

private string _eenstring = "";
        public string EenString
        {
            get{}
            set{}
        }
}

Deze BasePage wordt in een willekeurige asp.net aangeroepen middels:
C#:
1
BasePage bp = new BasePage()

Vervolgens wordt er een DataTable gevuld welke doorlopen worden waarbij de propertie "EenString" constant aangeroepen wordt.

Nu is mijn vraag: gaat het uitmaken in snelheid als ik "EenString" eerst in een variable stop voordat ik de DataTable ga doorlopen?

Of gaat het evt. ook sneller als ik bijvoorbeeld het Webform van deze BasePage laat inheriten ipv iedere keer de BasePage opnieuw te instancen.

Het is namelijk een vrij groot project en er is weinig budget/tijd om het helemaal om te schrijven, dus zou ik graag met kleine en slimme tweaks het e.e.a. willen versnellen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Nu is mijn vraag: gaat het uitmaken in snelheid als ik "EenString" eerst in een variable stop voordat ik de DataTable ga doorlopen?
Dit is een micro-optimization, en zal afaik vrijwel geen performance winst opleveren. Dergelijke optimalizaties laat je trouwens best over aan de compiler.
Of gaat het evt. ook sneller als ik bijvoorbeeld het Webform van deze BasePage laat inheriten ipv iedere keer de BasePage opnieuw te instancen.
Als het nuttig is om van die Page te inheriten, moet je het doen. Maw, als een bepaalde webform een 'basepage' is, dan moet je daarvan inheriten. Echter, die beslissing moet je op een functioneel niveau doen, en niet op een optimalisatie-niveau

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een outputcache wil ook wel een en ander helpen, meer dan zulke micro-optimalisaties. Eventueel ook partial caching :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
whoami schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:52:
[...]

Dit is een micro-optimization, en zal afaik vrijwel geen performance winst opleveren. Dergelijke optimalizaties laat je trouwens best over aan de compiler.
Akkoord, echter had ik niet verwacht dat de compiler dat ook zou optimaliseren.
Als het nuttig is om van die Page te inheriten, moet je het doen. Maw, als een bepaalde webform een 'basepage' is, dan moet je daarvan inheriten. Echter, die beslissing moet je op een functioneel niveau doen, en niet op een optimalisatie-niveau
Ik ben met je eens dat dit veel eerder in het proces had moeten gebeuren. We zullen eens even kijken naar wat de impact zal zijn als alle webforms van deze BasePage gaan inheriten.
gorgi_19 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:54:
Een outputcache wil ook wel een en ander helpen, meer dan zulke micro-optimalisaties. Eventueel ook partial caching :)
Zal eens even kijken hoe of wat... bedankt voor de tips.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored