Toon posts:

Smartcard reader

Pagina: 1
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer travelmate 8000 laptop en daar zit een smartcard reader in. Dit ding is bedoeld om er een soort van bankpas met cipknip in te stoppen en zo je laptop te beveiligen (de laptop werkt niet zonder kaart)
Nu vroeg ik me af of ik met deze smart card reader het mogelijk is om het saldo van mijn chipknip af te lezen. Bestaat hier software voor, of is dit hardware matig gewoon niet mogelijk? Iemand ideen?

Thanks
Evert

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Technisch gezien zal het misschien mogelijk zijn omdat dat ding al een soortegelijke chip moet uitlezen begrijp ik uit je verhaal. Maar of het haalbaar is denk ik niet, ik denk niet dat er zo software voor is, en banken zullen niet zo heel happig zijn om dit vrij te geven.

Maar hoeveel moeite is het om even langs de bank te fietsen, of even op 't vraagteken te drukken als je je chipknip gebruikt.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Kawaii schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:48:
Technisch gezien zal het misschien mogelijk zijn omdat dat ding al een soortegelijke chip moet uitlezen begrijp ik uit je verhaal. Maar of het haalbaar is denk ik niet, ik denk niet dat er zo software voor is, en banken zullen niet zo heel happig zijn om dit vrij te geven.

Maar hoeveel moeite is het om even langs de bank te fietsen, of even op 't vraagteken te drukken als je je chipknip gebruikt.
Lastig als het midden in het centrum is en je enigste vervoermiddel een auto is.

Maar ik denk ook dat dit niet mogelijk is. Betalingssoftware uitgeven lijkt me een slecht idee.