Advies gevraagd: Firewall 50mbs verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
Beste medetweakers,

Op mijn werk zijn we in de gelukkige positie dat we hier glasvezel krijgen, ipv onze huidige adsl verbinding van 1 mbit. Momenteel hebben we een Siemens modem en router in een, maar die moet vervangen worden.
Onze nieuwe internetverbinding zal 50mbit worden, en het modem zal geleverd worden door de provider. Helaas is die managed en kunnen we die niet als firewall inzetten.

Het plan is een nieuwe firewall aan te schaffen, en nu vroeg me af of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met een van de 2 volgende produkten:

Firebox X750e Info
Cisco PIX 525 Info

De firewall moet in elk geval VPN ondersteunen, onze 32 ip-adressen aan de WAN kant ondersteunen en per ip volledig te beheren te zijn. Van de Firebox vind ik de scan mogelijkheden opzich handig, maar dat is voor ons geen belangrijk issue. Graag wat reakties van mensen die daadwerkelijk een van deze produkten gebruiken en eventueel de reden waarom ze juist die hebben gekozen. Ons budget is 3000 euro, en ik sta altijd open voor andere solutions.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pix501 unlimited. kan 60mbps aan.

de 525 had je al gevonden maar in principe is de pix501 ook goed genoeg

* Zwelgje heeft zelf ook zon ding staan bij diverse klanten met snelle lijntjes

maar als je centjes hebt voor een pix525 zou ik zeker die nemen, cisco is erg fijn als je tenminste alles via de cmd prompt wilt doen (de pdm gui is wel aardig maar kan zeker niet alles!)

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 20-12-2006 23:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat had je zelf al gevonden over deze routers.. Er is vast en zeker wel het e.e.a te vinden op de diverse fora.

IIG is het geen PNS, maar meer voor Netwerken dus Move :)

• Freezerator
Ik had al wat gevonden, maar niet de specifieke voor of nadelen van deze routers tov van elkaar. En liefst ook wat ervaring uit de praktijk.

We hebben hier iemand rondlopen met Cisco kennis, en onze 2 cisco 2950's configureren we ook via de cmd prompt. Dus de configuratie is niet het grote probleem, maar ik zeg geen nee tegen een handige web-interface.

Wat ik me dus voornamelijk afvraag, is z'n Firebox nou de moeite waard boven een PIX? Of kan ik dan voor het geld beter een Cisco ASA kopen, maar is die functionaliteit(virus + spamscanning) wel de investering waard? En werkt het ook gewoon goed?
De firewall zal ons verkeer routereren voor ons dmz, daarna voor het verkeer naar het lokale netwerk gaat het nog eens over een ISA server.

Voorbeeld:

[internet] 50 Mb/s
||
[firewall: Welke nog onbekend?] Eisen: VPN, 32 ip adressen WAN + DMZ + NAT
||
[DMZ] Netwerk met servers die aan internet hangen
||
[ISA server]published OWA, en regelt internetverkeer uit lokale netwerk.
||
[Lokaal Netwerk] 25 Werkstations

Verwijderd

Kijk hier eens; http://m0n0.ch/wall/

Gratis en erg goed.. Check ook de quotes http://m0n0.ch/wall/quotes.php

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 18:44 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik geloof niet dat dit iets is voor een bedrijfsmatige oplossing ?

Ik zou persoonlijk voor een Cisco Pix gaan. Wij hebben hier een Cisco 515 staan met 100mbit internet En een aantal DMZs

• Freezerator
Nee, dat is niet echt iets wat we zoeken.

Maar het wordt ws inderdaad de Cisco PIX (of ASA) vanwege proven technology.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vergeet de PIX en kijk voor een ASA.
De PIX wordt op termijn uitgerangeerd en Cisco zal verder gaan met de ASA.
De software voor de ASA is identiek aan de software voor de PIX.

Bekijk voor de performance de ASA5500 datasheet:
http://www.cisco.com/en/U...heet0900aecd802930c5.html
(Tabelletje 6)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
heb je al eens naar nokia gekeken met checkpoint software op? die hebben ook aangename spullen. toch zeker de moeite waard om er even de specs en de prijs naast te leggen.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Zwelgje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:21:
pix501 unlimited. kan 60mbps aan.
tsja, leuk, maar deze heeft een outside interface van 10mbit :p

deze serie gaat er binnenkort uit, ga voor asa, zoals hierboven ook al genoemd wordt
Pagina: 1