[j#] Object aan een listbox koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
ik zit in de volgende situatie. Ik probeer een heel kleine datastructuur op te bouwen, van fruit.

fruit kan, zoals de meeste mensen wel weten, appels bevatten, peren, sinaasappels, ieder met hun eigen eigenschappen.

Nu wil ik een listbox creeeren, waarin de soorten fruit worden gedisplayed, dus appel, peer, mandarijn. Als ik op een van die items klik, moet er een overzichtje worden getoond, wat de eigenschappen ervan zijn. Dus als ik op appel klik, wordt er getoond "groen", en bij sinaasappel "oranje"(als ie niet rot is natuurlijk ;))

nu wil ik graag weten, hoe ik die objecten aan de strings in mijn listbox koppel. Zou iemand mij dat uit kunnen leggen, svp?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Vul een list met objecten, en zet de DataSource van je listBox op die List. (Staat volgens mij mooi uitgelegd in je MSDN), en zet de DisplayMember property van je ListBox op de Property die de string bevat die jij wilt tonen in je ListBox.

Of, voeg gewoon de objecten toe aan de Items collectie van je ListBox. De listBox zal de ToString() method van je object aanroepen om te bepalen wat er in de ListBox moet getoond worden.

https://fgheysels.github.io/

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Een mogelijkheid is het gebruiken van een map of hash datastructuur. Geen idee of die standaard in j# zitten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
bedankt! het is gelukt.

Memories of yesterday, will grow, but never die