[VMWare] Netware 6 installatie

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 08:09
Hoi tweakers,

Ik probeer een Netware 6 server te installeren (om wat over dit OS te leren, nota bene :P) op een VMware GSX server, maar ik krijg een error tijdens installatie...! het gaat hier om de storage driver die ik niet kan loaden...

vmware gekozen voor een 10 gb schijf LSI logic...
edit: ik ga nu een buslogic proberen nog steeds geen succes

Ik heb vervolgens (na lang zoeken op vmware en novell) een paar bestanden gevonden die zouden moeten werken:

BLMM3.HAM
BLMM3.DDI
IDEATA.DDI
IDEATA.HAM

ik heb ook gelezen dat ik een IDEATA.HAM moet hebben, maar die kan ik nergens downloaden :S

deze laadt ik in een virtual floppy en start de installatie, nu insert ik de unlisted driver, maar krijg ik geen error, maar een witte lijn, (dus geen tekst) her loaden lukt dus niet echt :/
ook de drivers van de website van LSI logic laden niet (had ik ergens gelezen)

iemand een locatie voor de echt (goede) drivers?

mijn bronnen zijn
http://www.robbastiaansen.nl/
www.novell.com
www.vmware.com

p.s. ik heb geen netware 6.5 :(

[ Voor 5% gewijzigd door sjongenelen op 28-12-2006 16:32 ]

you had me at EHLO

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55
maak een account aan bij novell. daarna kun je inloggen en een overlay cd van netware6.5+sp6 downloaden. oh, en neem meteen de hotfix voor de ndpsm mee, die is namelijk niet lekker.

Ik draai op werk een esx3.01 omgeving met een zooi netware 6.5 / OES Netware servers. Installeren is echt next-next-next-finish, extra drivers echt niet nodig hoor :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• sjongenelen
Bockelaar schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:34:
maak een account aan bij novell. daarna kun je inloggen en een overlay cd van netware6.5+sp6 downloaden. oh, en neem meteen de hotfix voor de ndpsm mee, die is namelijk niet lekker.

Ik draai op werk een esx3.01 omgeving met een zooi netware 6.5 / OES Netware servers. Installeren is echt next-next-next-finish, extra drivers echt niet nodig hoor :)
idd, netware 6.5 heeft ingebouwde lsilogic drivers :)

bedankt..! maar toch had ik het opgelost gezien :P

you had me at EHLO

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

maar ik krijg een error tijdens installatie
En welke error is dat exact?

• sjongenelen
JoetjeF schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:08:
[...]

En welke error is dat exact?
niet de juiste drivers gevonden (*.ham) - als ik een .ham driver op een diskette zet en die inlaadt, krijg ik geen error, maar een lijst - waar normaal de drivernaam moet staan - maar die is leeg (lees: een blauwe achtergrond met een witte balk waar normaal de lijst moet staan. Dus geen error dat er geen .ham drivers gevonden zijn, maar meer 'niet compatible hardware'.

but anyways: ik heb het opgelost; toch maar 6.5 gedownload :(

you had me at EHLO