Toon posts:

Cubase SX3. Opnemen van geluid + de effecten van een plugin.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw op GOT:)

Ik heb hier de afgelopen dagen al eens rondgekeken, maar kan niet echt de oplossing vinden.
Ik wil dus een plugin, of VST plugin gebruiken als ik mijn gitaar opneem.
Mijn geluidskaart is niet denderend, maar ik wil toch een beetje kunnen opnemen:)
Ik heb een connexant AC97 waar geen line in opzit.
Alleen een line out en een mic uitgang.

Wat ik nu doe is een audio kanaal maken, + een FX kanaal waar ik de plugin selecteer die hij moet gebruiken.
wanneer ik nu opneem, neemt hij op het audio kanaal gewoon mijn geluid op, maar de plugin pakt hij totaal niet. wat kan ik aan deze simpele stappen verkeerd doen?

Niels.

• rattt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25

rattt

prrrt

Ik weet niet precies hoe het zit met midi en een geluidskaart zonder line-in, maar als ik iets opneem van een keyboard maak ik een midi kanaal aan en zet dan links de "Out" op de betreffende VST (die je laad met de knop F11), en "In" op de input waar je hem van binnen krijgt. Dan stuur je die VST aan, en eventuele effecten zijn nog toe te voegen op het midikanaal door op de "E" knop te drukken (of via je mixer).

[ Voor 3% gewijzigd door rattt op 20-12-2006 16:07 ]

neen!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Gewoon je gitaar zonder effecten opnemen wat je al gelukt is en daarna kun je gewoon met de audiotrack de effecten toevoegen in de mixer(inserts of sends)
Opnemen met effecten gaat waarschijnlijk toch niet goed klinken omdat je geen ASIO geluidskaart hebt,je krijgt dan gigantische vertraging op je effecten(Latency).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

Topicstarter
audiojunk schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:24:
Gewoon je gitaar zonder effecten opnemen wat je al gelukt is en daarna kun je gewoon met de audiotrack de effecten toevoegen in de mixer(inserts of sends)
Opnemen met effecten gaat waarschijnlijk toch niet goed klinken omdat je geen ASIO geluidskaart hebt,je krijgt dan gigantische vertraging op je effecten(Latency).
Mja, dat klopt.
Alsik ook effecten handmatig toe gaat voegen klinken ze niet bepaald lekker meer.
is er misschien een andere oplossing?
Usb geluidskaarten?
Ik ben niet bereid om erg veel geld uit te geven

• audiojunk
Geen idee,wil je speciaal USB?
Misschien de Behringer,die kost maar €35:

http://www.behringer.com/UCA202/index.cfm?lang=ENG

Als je je audiotrack met effecten opnieuw opneemt als een nieuwe audiotrack compenseert die volgens mij de latency,alleen als je live speelt heb je last van latency,kijk maar eens in de manual.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• audiojunk
Misschien kun je deze ASIO4ALL drivers eens proberen op je geluidskaart:

http://www.asio4all.com/

Pagina: 1