Toon posts:

Temperatuur duron.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn duron 700@900 lopen op een voltage van 1,775 volt.
De temperatuur is idle ongeveer 37 graden en stressed bijna 50, nou is mijn vraag of dit allemaal een beetje normaal is of dat de temperatuur of voltage nog naar beneden moet.

Verwijderd

volgens mij is er niks mis met je temperatuur.
Idle 37 graden is prima, en 50graden stressed is zeer goed.
Gemiddelde temp mag niet hoger dan 55 a 60 graden worden met koeling,prima dus!
groeten,*D
FJ

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:26
Mijn Duron 600@800 op std voltage (1,5 V :?) is 35C stressed. :)
Kwestie van goede koeling en Artic Silver :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Duron 750 @ 910 mhz stressed 43c met 1.775vcore en gemodde spire MA324-15
edit:}:O draait altijd:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41
Mijn Duronnetje 700 draait op 1050 1.85v met 48 graden stressed (Mijn pc kent geen idle }:O)
Met Atric Silver; Tornado Coolrib, Computernerd cooler Blazen voorkant, HP Delta 60@7volt blazen bovenkant, Amdk6-2 coolertje zuigen achterkant(Scheelt 2 graden)
Delta@12v dan issie 44 graden stressed..

Us een keertje proberen of ik hem stabiel krijg met een lagere voltage..

Dus ik denk dat jou Duron niet echt tot de warmste behoren (Zonder extra fans was mijn proc iets van 65 graden)

Pvouput live

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

Convoy

g44p

Draait hier ook als een trien, denk dat ik m nog wel wat hoger kan gaan zetten.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Op vrijdag 02 februari 2001 14:40 schreef Krypt het volgende:
Mijn Duronnetje 700 draait op 1050 1.85v met 48 graden stressed (Mijn pc kent geen idle }:O)
Met Atric Silver; Tornado Coolrib, Computernerd cooler Blazen voorkant, HP Delta 60@7volt blazen bovenkant, Amdk6-2 coolertje zuigen achterkant(Scheelt 2 graden)
Delta@12v dan issie 44 graden stressed..

Us een keertje proberen of ik hem stabiel krijg met een lagere voltage..

Dus ik denk dat jou Duron niet echt tot de warmste behoren (Zonder extra fans was mijn proc iets van 65 graden)
Is dit normaal?
Ik vind het nogal hoog, zeker met dat Artic Silver.

Is dat wel een fatsoenlijke CPU cooler?

Verwijderd

Normale temperatuur. Gooi je voltage iets omlaag .

Verwijderd

Kijk hier ff
staat de temp en alles voor je cpu

http://www.heatsink-guide.com/2hotornot.htm

Verwijderd

Wat ik niet goed snap is dat er allerlei mensen zijn met speciale koelers, maar ik vraag me af wat daar nu echt het nut van is.

Voorbeeld: mijn TB800 met standaard koeler en heatsink wordt op 800MHZ stressed 46C. Als ik overklok naar 950 MHZ(9,5x100) met 1.85V i.p.v. de standaard 1.80V wordt 'ie stressed 50C. Hoger dan 950MHZ (1000MHZ) dan wil 'ie niet booten (boot failure). Ik draai voor dagelijks gebruik 900MHZ(9*100) op de standaard 1.80V. En dan komt mijn temp nooit boven de 48C. Nu komt het leuke: de maximale temperatuur die een Athlon TB socket A mag hebben is 90C!!! Daar kom ik ook bij het hoogste voltage nog niet bij in de buurt..

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53

Gambit

Met extra koeling is er een kans dat ie die 1000MHz wel haalt (om jou voorbeeld te blijven gebruiken)

<edit>
Zie net dat je hier al een niuw topic over hebt geopend
</edit>

If it is alive it can be killed

Verwijderd

Ik vind dat temperatuur verhaal wel een interessant onderwerp dus ben ik een topic begonnen erover, als je er iets zinnigs over te zeggen hebt graag.

Maar dat mijn Athlon de 1000 niet haalde heeft volgens mij niets met temperatuur te maken. Hij wil niet eens booten op 1000 MHZ dus heeft ie ook geen tijd om warm te worden.. Ik kan natuurlijk de CPU een half uurtje in de vriezer leggen en dan snel kijken of ie op 1000 wil booten, maar dat lijkt me nou ook weer niet echt slim om te doen met een ding van een paar honderd piek..

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 16:27 schreef rEPLICa0 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er allerlei mensen zijn met speciale koelers, maar ik vraag me af wat daar nu echt het nut van is.

Voorbeeld: mijn TB800 met standaard koeler en heatsink wordt op 800MHZ stressed 46C. Als ik overklok naar 950 MHZ(9,5x100) met 1.85V i.p.v. de standaard 1.80V wordt 'ie stressed 50C. Hoger dan 950MHZ (1000MHZ) dan wil 'ie niet booten (boot failure). Ik draai voor dagelijks gebruik 900MHZ(9*100) op de standaard 1.80V. En dan komt mijn temp nooit boven de 48C. Nu komt het leuke: de maximale temperatuur die een Athlon TB socket A mag hebben is 90C!!! Daar kom ik ook bij het hoogste voltage nog niet bij in de buurt..
Er is natuurlijk een groot verschil tussen de plaatsen waar je de temperatuur meet. De max. temp. die je proc. mag hebben is voor de core. Recht op de core dus. En waar meet je mobo het?? Juist IN de socket. Je moet er voor realistische temperaturen van de core nog wel een aantal graden bij optellen. ;)

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Mijn duron 650 @ 800 is idle 38 & stressed 62 <--- niet helemaal normaal geloof ik, met een spire orb t/m 1.5 GHz welteverstaan

.....

:?

Verwijderd

Mijn duron 700@910(6.5x140) wordt 18 graden idle (geloof het zelf bijna niet) en 43 stressed met superorb op een Abit KT7a

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 19:03 schreef Da_Hulst het volgende:
Mijn duron 700@910(6.5x140) wordt 18 graden idle (geloof het zelf bijna niet) en 43 stressed met superorb op een Abit KT7a
En jij twijfelt NIET aan je sensor :?
of leef je op noordpool ?

Zelfs idle gebruikt een CPU stroom, dus moet ie ruim warmer dan omgeving worden (5-15 graden, hangt van kastkoeling e.d. af), dus of het is lager dan 10 graden bij jou, of je temp-sensor is (lijkt mij) zeer onbetrouwbaar.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Mijn Duron 650 wordt op 866Mhz idle zo'n 22 graden, en stressed 31. Dit is op een Abit KT7A gemeten met Via hardware monitor, standaard voltage, kamertemperatuur van zo'n 17 graden, open bigtower, en een gepolijste Spire MA324-20 van Hfl 17,- met standaard koelpasta.

Ik vind de temperaturen zelf verdacht laag. M'n Duron draait ook op 933 (7x133) maar is dan niet meer stabiel (prime95 geeft onmiddellijk een afrondingsfout). Zodra ik een betere koeler heb, ga ik het met een hoger voltage nog eens proberen. Het schijnt dat de Abit socket-a moederborden gemiddeld een lagere temperatuur weergeven dan die van Asus.

Verwijderd

VIA hardware monitor geef bij mij altijd lagere temp aan dan de sensoren in het BIOS, Motherboard monitor werkt beter.

Verwijderd

mijne is stresed max 32 >:)

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
dan een vraagje over de thermaltake chrome orb:
deze heeft "koelpasta" in de vorm van een "plakkertje" aan de onderkant. Is dit normaal c.q. betrouwbaar?

signature

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Brooks123:

Ik heb zo'n ding gehad op mijn 1ste duron 800, met fsb stabiel op 896 gekregen...ik denk ik zet ff potloodstreepjes, die gele smurrie was totaal hard geworden rond de core en tijdens verwijderen ging er ook een miniem stukkie core mee met als resultaat een dooie duron, kortom afhalen die handel en losse pasta....

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Duron 750 @ 910 mhz stressed 43c met 1.775vcore en gemodde spire MA324-15
Inmiddels is deze op 950mhz en op 1.85vcore, maar nog steeds dezelfde temperatuur en koeling:)met }:O 24/7

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1