Toon posts:

[VISTA] Installeren met behoud van Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
WINDOWS VISTA RTM INSTALLEREN NAAST WINDOWS XP

Ik heb een Dell Inspiron 6400 (boeiuuhh 8) ) en daarop zat al Windows XP.. Ik heb nu een versie van Vista RTM (vraag niet hoe) en die wil ik installeren MET behoud van XP (die zit ergens in een partitie ofsoo)

Nou ben ik helemaal niet zo technisch bedreven als de anderen hier, dus wie kan me stap-voor-stap uitleggen hoe ik Vista installeer met behoud XP :)

P.S. O ja, ook graag de methode om terug te keren naar Windows XP :o

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Ik zal je op weg helpen voor de rest zul je toch een beetje moeite moeten doen.

Maak een partitie in bijv Partition Magic op je harddisk met het aantal gig dat je voor Vista wil gebruiken.

Installeer vervolgens Vista op die aparte partitie, er word tijdens de installatie een bootloader geinstalleerd waar je kunt kiezen of je XP of Vista wil op starten.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

http://www.lifehacker.com...-windows-vista-179906.php

"xp install vista" in google geeft veel van bovenstaande links

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Otherside schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:50:
Ik zal je op weg helpen voor de rest zul je toch een beetje moeite moeten doen.

Maak een partitie in bijv Partition Magic op je harddisk met het aantal gig dat je voor Vista wil gebruiken.

Installeer vervolgens Vista op die aparte partitie, er word tijdens de installatie een bootloader geinstalleerd waar je kunt kiezen of je XP of Vista wil op starten.
Aha maar de setup van Vista moet ik op DVD branden he (domme vraag, maar ik wil geen risico lopen!)

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:52:
[...]

Aha maar de setup van Vista moet ik op DVD branden he (domme vraag, maar ik wil geen risico lopen!)
Ja dus? What's the problem?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Branden op 1x á 2x speed ;) de beta's en de RC's hadden corrupte files na het branden met hogere snelheden

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 18:25
Ik had em gebrand op 12x,alles werkt 8) .
Dus je mag wel wat hoger dan 1 a 2x gaan hé :9

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik heb nu vista gebrand en geinstalleerd maar hoe kan ik nou legaal activeren (heb geen key :()

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:02:
ja klopt ik heb nu vista gebrand en geinstalleerd maar hoe kan ik nou legaal activeren (heb geen key :()
Je hebt 30 dagen om hem te proberen als je nog geen key hebt, daarna valt alles uit.
Windows XP blijft nog wel werken, dus je kan nog wel gewoon bij je bestanden.

Toch vraag ik me af waar je dan Vista zonder key, nog voor de consumentenlaunch hebt gekocht.
Als je hem hebt gedownload, moet je óf met de overschijf-hack werken (die niet meer werkt btw), of met de KMS-service (zie artikel op Tweakers Frontpage), maar dit werkt alleen bij de Business-edities. (en nog een andere editie, HomePremium volgens mij).

Gewoon in Januari naar de winkel dus ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Partities en een bootloader, dat zijn de Google-woorden voor vandaag.

VERDER HOEF JE IN PRINCIPE NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:02:
Hoe ben je eraan gekomen dan want als je 'm hebt gedownload via school (licentie) of via TechNet/MSDN, dan kan je via je subscription gewoon een key aanvragen. Sterker nog; via Microsoft kan je in bepaalde gevallen tien keys (of een veelvoud) aanvragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik via Microsoft een key aanvragen, MAX3400

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:10:
hoe kan ik via Microsoft een key aanvragen, MAX3400
Zie hierboven? Via je Technet/MSDN-subscription of via je school die je een installatie heeft verstrekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat ze dat op je school wel weten, als je hem daar vandaan hebt ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15
Als je hem niet legaal hebt gedownload (en daar lijkt het op), dan is je enige legale mogelijkheid om te wachten tot januari tot ie uitkomt, en hem dan te kopen in een winkel ofzo.

Niet legale mogelijkheden om hem te activeren mogen (en willen) we hier niet bespreken...

Verwijderd

Topicstarter
aha juist :$

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Zodan, hoe vaak er op mij gezeken is omdat ik een topic niet volgens de regels opende en vervolgde. Mag ik voor dit topic dan ook een slotje. Heb je je vragen al geprobeerd te beantwoorden met google of andere fora en fauna ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus, volgens mij is het vrij simpel dat een OS dat door een commercieel bedrijf uitgegeven wordt niet gratis te krijgen is...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.