Toon posts:

[Asus M6N] Wil niet meer aan(soms wel en valt dan uit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Asus M6N laptop die ongeveer 2 jaar oud is. De voeding was kapot en ik heb toen een nieuwe voeding aangeschaft.

Toen ik deze echter aansloot deed de laptop niets (ja, het is exact de zelfde voeding (merk/type/voltage/ampere).

Nu heb ik de laptop uit elkaar gehaald en nu doet hij al weer meer dan voorheen. Hij gaat heel even aan, de fan draait 1 keer rond en dan na een paar seconden valt de laptop weer uit.

Echter, 1 of 2 keer is het mij gelukt om op te starten (maar na een paar seconden viel die weer uit).

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ligt het aan de AC-plug achterin de laptop? Of is het de processor/het moederbord?

Hoort de fan van de laptop standaard te spinnen bij het opstarten? Ik weet het niet namelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Verwijderd

Fan hoort direct te gaan draaien als je 'm opstart. Heb je leds branden van spanning, laadt de batterij?
Probeer eens steeds na afsluiten weer op te starten, kom je steeds iets verder, maar uiteindelijk nooit verder dan een zelfde punt? Even zonder batterij proberen dit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:57 ]

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 23:25
Dit heb ik ook gehad (zelfde laptop - even oud - alleen 3 maand geleden). Je batterij is waarschijnlijk leeg en je adapter is stuk. Dat is wat ik had. Als je nog binnen de garantie zit, kun je hem zo (kostenloos) op laten halen door asus. Binnen een week terug met nieuwe onderdelen :) Als je niet meer in je garantieperiode zit zou ik even een belletje doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door kramon op 21-12-2006 12:30 ]

XPENG G9 Performance 2024

Verwijderd

Topicstarter
Garantie is al verlopen.

@ Badpritt:
De leds branden en ook de power-knop (waar een blauwe led omheen zit) brand. De fan gaat dus na een halve seconde weer uit (draait 1 keer rond). Ik heb het zonder en met batterij geprobeerd.

@ Kramon:
Batterij is inderdaad leeg. De vorige adapter was stuk maar ik heb een splinter nieuwe aangeschaft. Dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Misschien heeft de vorige adapter wel een verkeerde spanning afgegeven waardoor het niet meer werkt? Want het is wel toevallig dat de adapter stuk was (en nu vervangen) en dat de laptop niet meer functioneerd.

Belletje doen? Naar Asus?

Zou de FAN eventueel kapot kunnen zijn? Dat die niet draait en dat de processor daardoor (direct?) al te heet wordt? Of kan de processor het eventjes zonder FAN maar met heatsink uithouden?

(bedankt voor jullie bijdragen tot nu toe!)

Verwijderd

Processor houdt het wel even uit zonder fan, dat zal het niet zijn. Accu zou moeten laden, dus wss adapter kapot, of iets in het stroomcircuit, condensators e.d. Omdat je je adapter hebt vervangen, en nog hetzelfde resultaat krijgt, is het nou ook niet zeker dat de oude adapter kapot is. of weet je dat wel zeker (doorgebrand of zo iets?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:57:
Processor houdt het wel even uit zonder fan, dat zal het niet zijn. Accu zou moeten laden, dus wss adapter kapot, of iets in het stroomcircuit, condensators e.d. Omdat je je adapter hebt vervangen, en nog hetzelfde resultaat krijgt, is het nou ook niet zeker dat de oude adapter kapot is. of weet je dat wel zeker (doorgebrand of zo iets?)
de oude adapter gaf geen eens meer 19V dus die was echt dood.

De nieuwe adapter heb ik doorgemeten en die is goed. Dus misschien wel iets in het stroomcircuit ja... toch vreemd dat ie soms wel even een paar seconden aan gaat...

Verwijderd

Heb ik ook met een presario R3000Z, als ik blijf doorstarten kom ik uiterlijk tot een seconde of 6, zie net steeds windows 2 seconden aftellen voordat het afslaat. Kapotte onderdeeltjes op het moederbord, condensators, voltage barrier rectifiers. Ander bordje scoren voor mij. Misschien kan asus iets voor je doen.
Pagina: 1