Toon posts:

Medion 5.1 speakerset...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb zo'n zelfde setje Medion 5.1 speakers en wil deze aansluiten op mijn LCD TV of DVD-speler echter op beiden zitten slechts 2 audioaansuitingen in tulip-uitvoering terwijl de speakerset eindigt in 3x mini-jack.Weet iemand daar een oplossing voor ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken,

met vriendelijke groet,
Jamie

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

DropjesLover

Dit dus ->

hmz die 3e is voor het aparte kanaal van de subwoofer/middel speaker. zou neit weten hoe je dat moet oplossen, maar je kan wel gewoon een paar van die kabeltjes mini-jack-tulip halen voor 3 euro/stuk ofzo :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die audiouitgangen op je VD / LCD zijn onversterkt, dus rechtstreeks aan je speakers hangen gaat ook niet werken ;)
Daarnaast ga je nooit 5.1 geluid krijgen als je dat toevallig wilt. Tenzij je Medion setje een ingang heeft voor een AUX-bron (zal meestal op de sub zitten) waar je dan een verloopkabel naar LCD / DVD tussen zou kunnen hangen gaat het je sowieso niet lukken. 5.1 ook niet for that matter, maar dat had je denk ik al begrepen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Er zit inderdaad een AUX-aansluiting op de Subbox(2x tulip), daar kan ik dus een kabel vanaf mijn TV of DVD-speler op aansluiten en wat is dan met de overige aansluitingen op de Sub, dat zijn dan nog 6 tulip-aansluitingen ?

Alvast weer bedankt voor de ondersteuning...

Jamie

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Op jouw dvd speler zit dus alleen maar een uitgang voor stereo geluid, terwijl je zes uitgangen nodig hebt voor 5.1. Helaas is het dus niet mogelijk om 5.1 geluid te krijgen met die 5.1 set icm die dvd speler.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp heb je voor 5.1 weergave een 5.1 bron nodig en kun je nooit 5.1 weergave uit een TV krijgen en heb je een DVD-speler of andere bron nodig die over 6 uitgangen beschikt ?

Jamie

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:51:
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Er zit inderdaad een AUX-aansluiting op de Subbox(2x tulip), daar kan ik dus een kabel vanaf mijn TV of DVD-speler op aansluiten en wat is dan met de overige aansluitingen op de Sub, dat zijn dan nog 6 tulip-aansluitingen ?

Alvast weer bedankt voor de ondersteuning...

Jamie
Wat dacht je van gewoon eens zelf in het boekje kijken van die Medion set wat er allemaal op aan te sluiten is en hoe :?

Nofi, maar ik ben geen helpdesk :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1