Toon posts:

Novell 4.1 BorderM. 3.5 + ping.nlm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren ook al het een en ander aan het kloten geweest met bordermanager en heb nou even deze situatie...:

Als ik onder linux een privé-adres zoals 192.168.0.2 aan een ethernet-adapter heb gekoppeld en ik ping dat adres vervolgens dan krijg ik een ping reply.
Nu heb ik dus mijn novell-server het adres 192.168.0.10 gegeven met subnet-mask 255.255.255.0, als ik nu load ping doe en vervolgens 192.168.0.10 als target geef dan krijg ik geen ping reply. Heb ik het nu helemaal verkeerd geconfigureerd of kun je onder Netware niet jezelf pingen?

Alle hulp is welkom :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onder NetWare kun je jezelf gewoon pingen hoor.

Iets te veel IP filters ingesteld? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het *zou* best kunnen dat ik teveel filters heb ingesteld. Maar of dat daadwerkelijk zo is en hoe ik dat moet wijzigen is mij dan onduidelijk.

Ik ga nog wel even met filtcfg.nlm kijken of er bepaalde alles-blokkende filters zijn waardoor ik de server zelf niet kan pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Stenkzie Stenkzie Onno, was inderdaad IP-filter, had gisteren alleen mijn IPX-filters verwijderd in plaats van ook de IP-filters.

Nou de andere problemen nog, maar ik zie in ieder geval mijn servertje vanaf het gehele subnet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nou zelfs al zover dat mijn server naar buiten kan pingen via een router/gateway op hetzelfde subnet. Volgende week eens kijken of ik met bordermanager de zaken kan regelen zoals ik ze wil hebben (op bepaalde tijden downloaden per lokaal uit kunnen schakelen (ieder lokaal heeft een eigen router) en het downloaden van grote objecten (bijvoorbeeld groter dan 500kb) aan banden leggen.

Alle informatie is dus welkom :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
op bepaalde tijden downloaden per lokaal uit kunnen schakelen
Bij 'BorderManager Access Rules' kun je ook tijdrestricties opleggen. Dat gaat allemaal vrij eenvoudig.
het downloaden van grote objecten (bijvoorbeeld groter dan 500kb) aan banden leggen.
Hmm... dat zou ik niet weten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Met het eerste (afhankelijk van tijd kunnen internetten) maak je in ieder geval al iemand hier heel erg blij ;)

Het tweede probeer ik op de een of andere manier nog uit te zoeken, desnoods op de linux-gateway via grof geweld een of andere rule in elkaar te plakken die dat wellicht kan regelen.

Stanksss Man :) :)
Pagina: 1