Toon posts:

TOPdesk professional + webinterface

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van TOPdesk professional met webinterface op Windows Server 2000. Ik heb alle software goed geinstalleerd en de TAS server geeft aan dat alles ok is. Nu ik probeer de webinterface ( TAS ) te benaderen via exploren, krijg ik een IIS probleem. Ik heb de IIS software al via Windows geinstalleerd en daar TOPdesk ingevoerd in de IIS lijst, maar hij blijft telkens met deze melding komen. Bij TOPdesk zit er ook software voor een webserver bij, dus alles moet toch goed werken??

Mijn vraag is dus, of er iemand is die weet hoe ik dit probleem kan oplossen. Als ik de client start en het IP adres intype geeft die een page under construction pagina :|

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me dat je dit gewoon bij de helpdesk van TopDesk / OGD Software kunt melden? :)
TopDesk is namelijk wel een vrij specifiek product...denk dat er maar weining mensen hier zijn die er wat me kunnen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tukk
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Om je te helpen is dit IMHO te weinig info:

- Over welk IIS probleem heb je het?
- Kan je de leverancier van TOP-Desk niet beter vragen wat er mist in het installatie document?
- Je hebt het over een TOPDesk webserver en je hebt het over IIS, welke van de twee gebruik je?

Heb je nu een IIS of een TOPDesk probleem?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt zeg maar gewoon op de IIS informatie pagina van Windows Server. Ik heb dus de webinterface geinstalleerd, die ook gelijk een webserver erbij installeerd. Dan geeft de server aan van alles is ok, er is verbinding met de database. via een ip adres wat TOPdeks mij geeft moet ik dan komen op de webinterface, maar dan krijg ik die IIS pagina. De pagina verwijst naar een ( localhost )IIS help pagina van Microsoft, die ik niet kan benaderen omdat de server en de client via een crosskabel met elkaar verbonden zijn. Ik heb dus nog geen internet op de server.

• Tukk
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je haalt volgens mij allemaal verschillende termen door elkaar.

IIs is zelf een webserver, waarom heb je er twee geinstalleerd?
Op een server heb je geen Internet, der kan wel een webserver op staan die je connecteerd aan het Internet.

Het lijkt alsof je IIS niet correct heb geconfigureerd, dan met name wat de Default webpagina is of wat het pad is van je website, kijk nog meer eens goed naar die stappen in de documentatie, bel anders de producent als je er niet uit komt (IMHO)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even uit mijn hoofd heeft Topdesk zelf idd een ingebouwde webserver, maar is dat er wel 1 die IIS oid nodig heeft om lekker te kunnen functioneren. Maar je kunt idd eens proberen of je die IIS gewoon down kunt brengen en of de webservert van Topdesk dan wel werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het klopt wat je zegt. TAS is een aplicatie server en IIS de webserver.

Ik zal er nog eventjes naar kijken.

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:37

PolarWolf

Debian, of course.

TAS is een Java applicatie server, die volgens mij verder geen IIS nodig heeft. Sterker nog, grote kans dat ze allebei op dezelfde poort willen luisteren, en blijkbaar is IIS degene die heeft gewonnen. IIS stoppen, TAS opnieuw starten en eens kijken wat dan het resultaat is.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
PolarWolf schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:06:
TAS is een Java applicatie server, die volgens mij verder geen IIS nodig heeft. Sterker nog, grote kans dat ze allebei op dezelfde poort willen luisteren, en blijkbaar is IIS degene die heeft gewonnen. IIS stoppen, TAS opnieuw starten en eens kijken wat dan het resultaat is.
precies je moet een file editten om die topdesk server op een andere poort te zetten :)

(maar dat had ogd je ook kunnen vertellen)

sterker, heb je geen consultant langs gehad om de boel in te richten :?

A wise man's life is based around fuck you

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Zwelgje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:44:
[...]

precies je moet een file editten om die topdesk server op een andere poort te zetten :)

(maar dat had ogd je ook kunnen vertellen)
Ik was in de veronderstelling dat het ook vanuit TAS zou kunnen? Ik heb er in ieder geval wel poort informatie in zien staan maar goed, ik heb de inrichting niet gedaan dus heb er alleen vlagen van gezien.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:07:
Hij komt zeg maar gewoon op de IIS informatie pagina van Windows Server. Ik heb dus de webinterface geinstalleerd, die ook gelijk een webserver erbij installeerd. Dan geeft de server aan van alles is ok, er is verbinding met de database. via een ip adres wat TOPdeks mij geeft moet ik dan komen op de webinterface, maar dan krijg ik die IIS pagina. De pagina verwijst naar een ( localhost )IIS help pagina van Microsoft, die ik niet kan benaderen omdat de server en de client via een crosskabel met elkaar verbonden zijn. Ik heb dus nog geen internet op de server.
Klinkt als een schoool opdracht... zoiets heb ik ook moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. IIS was de boos doener, maar toen ik de IIS services had verwijderd werkte het perfect _/-\o_

Dank u.

• Myrd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 23:24
Topdesk werkt inderdaad niet via IIS maar met een IDS server: http://www.idssoftware.com

Veel succes met het gebruik van topdesk.
Ik hoop dat je de gebruikers al goed voorgelicht hebt over het gebruik en nut ervan.

[ Voor 42% gewijzigd door Myrd op 22-12-2006 15:06 ]

Pagina: 1