Club3d 8800 GT(S/X) t.o.v. ander merken

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Over de 8800 serie is tegenwoordig veel, erg veel te vinden, maar ik ben op zoek naar stellingen, meningen die wat te vertellen hebben over club3d t.o.v. andere merken zoals asus, xfx, leadtek en sparkle.

Ik heb op korte termijn een nieuwe nodig, maar de grote, bekende, betere merken zijn voor schappelijke prijzen allemaal uitverkocht tot januari.

Ik ben nooit fan geweest van club3d (ik geloof ook niet onterecht), maar ik heb begrepen dat het allemaal reference printen zijn waar hooguit andere koeler op kan zitten.
Zou dit een reden kunnen zijn om dan toch een club3d te pakken ipv een asus of bijvoorbeeld xfx? Ik ben niet snel merkgeil, maar wel merktrouw en een beetje, wat de boer niet kent, vreet ie niet.

Alle functies die een asus mij te bieden heeft, heeft de club3d ook: zoals hdcp, hdtv, dual dvi, tv-out etc.

Extra's zoals spellen of cdhoesjes heb ik neit nodig, daar kijk ik niet naar (alleen online games zijn wat waard :P). Ik betaal liever 40 euro meer en dan dat ik merkbaar meer kwaliteit heb dan 40euro minder maar na jaar toch een brakke kaart in handen heb. Ik wil dus echter weten of dit gegrond is of niet.

Er is bijna niets te vinden over de club3d, geen review of roundup van 8800 kaarten waarbij merken onderling vergeleken worden.

Iemand hier iets zinnigs over te melden?

T60P Widescreen

Verwijderd

@Seesar

Ik zou gewoon een andere kopen. Ik heb zelf een XFX 8800 GTX, deze werkt prima. Alle leveranciers gebruiken dezelfde PCB en Nvidia reference design. Zometeen komen er eigen ontwerpen aan die weer veel extra gaan kosten (overclockte modellen). Je moet alleen letten op zaken als garantie, bundle en accesoires.

Je hebt:

XFX
Leadtek
BFG
EVGA
Asus

Tip: Ga voor die van BFG, dan heb je lifetime garantie.

Club-3d en Sparkle schijnen extra stroom te verbruiken en iets warmer te worden

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alles komt toch van de grote stapel bij NVIDIA weg, welk merk je haalt maar dus niks uit. Alleen hebben sommige versies inderdaad andere koelers of extra spul meegelevert. Het is maar wat je het liefst wil hebben :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
wat misschien wel heel intressant voor de TS is om te weten hoe de technische support per merk is.
zelf heb ik nog nooit contact opgenomen met ook maar een van deze merken dus ik kan het niet zeggen..

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:01:
Je weet wat lifetime garantie inhoudt? Ieg niet dat je heel je leven die kaart kan terugbrengen.... ;)

Verwijderd

Alle huidige 8800's worden allemaal gemaakt door Flextronics. De merken die jij opnoemt plakken hier gewoon hun eigen stickertje op en klaar is clara.

Er zit dus totaal GEEN verschil tussen een asus en club kaart. Enigste verschil is de doos, bundel, dat soort dingen maar dat interesseert je dus weinig.

wat wel handig is om te weten qua garantie en ondersteuning dat Club als enigste een Nederlands VGA merk is en gewoon in t Nederlands voor evt technische ondersteuning via rma@club-3d.nl te bereiken is.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
@Seesar

Ik zou gewoon een andere kopen. Ik heb zelf een XFX 8800 GTX, deze werkt prima. Alle leveranciers gebruiken dezelfde PCB en Nvidia reference design. Zometeen komen er eigen ontwerpen aan die weer veel extra gaan kosten (overclockte modellen). Je moet alleen letten op zaken als garantie, bundle en accesoires.

Je hebt:

XFX
Leadtek
BFG
EVGA
Asus

Club-3d en Sparkle schijnen extra stroom te verbruiken en iets warmer te worden
Nou ik wil ook wel " gewoon" een andere kopen, maar de meeste zijn nergens leverbaar voor een prijs rond de 550/580 (gtx versie uiteraard). Ik wil wel bij een beetje goede shop en de meeste die ik gevonden heb hebben alle " a merken" niet in huis en zit een ordertijd van 2 weken aan. 2 weken die ik niet heb.

Het is niet de bedoeling dat ik jullie vraag welke shop nou wel de xfx of bfg heeft, dus dat terzijde.

Maar jullie raden dus aan de club3d toch maar links te laten liggen en of meer te betalen, of langer te wachten totdat een degelijk merk weer leverbaar is voor een normale prijs bij een goede shop.(overigens is de club3d niet perse de goedkoopste, maar wel het snelst leverbaar).
Alle huidige 8800's worden allemaal gemaakt door Flextronics. De merken die jij opnoemt plakken hier gewoon hun eigen stickertje op en klaar is clara.

Er zit dus totaal GEEN verschil tussen een asus en club kaart. Enigste verschil is de doos, bundel, dat soort dingen maar dat interesseert je dus weinig.

wat wel handig is om te weten qua garantie en ondersteuning dat Club als enigste een Nederlands VGA merk is en gewoon in t Nederlands voor evt technische ondersteuning via rma@club-3d.nl te bereiken is.
zoiets had ik indd al begrepen, omdat het allemaal reference kaarten zijn. Maar toch heb ik zo'n onderbuik gevoel met dit merk, maar kan ook gewoon vooroordeel zijn m.b.t. deze reeks kaarten (de 9800 reeks waren wel om te huilen bdw, waarbij concurrenten het beter deden).

Garantie is inderdaad wel belangrijk. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik hem volgend jaar wel weer verkoop, maar goede service vind ik erg belangrijk. Als er wat mee is dan moet dat netjes opgelost worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Seesar op 20-12-2006 14:20 ]

T60P Widescreen

• Nano2009
  • Laatst online: 12:42
Ik heb zelf een MSI en daar krijg je niet zoveel bij (Serious Sam 2).

Dan heb je nog XFX daar krijg je niks bij en heeft (zover ik weet) een hele brakke service :'(

BFG T-shirt stickervel en heeft een goede service :)

Evga Uber service en je krijgt er dark masia of might and magic bij.

Asus daar krijg je Ghost recon advanced warfighters en 3dmark06 pro bij.

Ik zou voor de evga gaan vanwegen de goede service en een goed pakket.
Voor een overgeclockte versie zou ik nog niet gaan ook vanwege het probleem met de 7900 serie |:(

Verwijderd

ik heb een club 3d x1800 xtx en ik heb nergens last van hoor.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Nano2009 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:18:
Ik heb zelf een MSI en daar krijg je niet zoveel bij (Serious Sam 2).

Dan heb je nog XFX daar krijg je niks bij en heeft (zover ik weet) een hele brakke service :'(

BFG T-shirt stickervel en heeft een goede service :)

Evga Uber service en je krijgt er dark masia of might and magic bij.

Asus daar krijg je Ghost recon advanced warfighters en 3dmark06 pro bij.

Ik zou voor de evga gaan vanwegen de goede service en een goed pakket.
Voor een overgeclockte versie zou ik nog niet gaan ook vanwege het probleem met de 7900 serie |:(
ja dat had ik al een paar keer gelezen, maar rechtvaardigt dat de prijs van minimaal 50 euro meer. Ik wil wel meer betalen, maar die kaart is goedkoopst 599 (winkel)staat niet op pricewatch. Zal ze eens bellen of ze dat ding op voorraad hebben. Zo niet, dan wordt dat ding ook weer duurder naar 625 ongeveer.

Maar voorkomen dat dit een most bang for bucks topic gaat worden. Club3d is en blijft dus eigenlijk notdone.
ik heb een club 3d x1800 xtx en ik heb nergens last van hoor.
nou ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het slecht is: dan zou het imho niet eens verkocht mogen worden, maar als ik 500+ uitgeef doe ik het liever in 1 keer goed. Ik kijk dan niet op paar tientjes maar wel op levertijd en kwaliteit. Maar er zijn dus geen bekende verhalen of mythes die rond de 8800gtx reeks hangen van club3d....eigenlijk dus geen reden om hem NIET te kopen als ik niet naar alle merchendising kijk. Hoe is de service eigenlikj van club3d (behalve dat ze nederlanders zijn)?

[ Voor 20% gewijzigd door Seesar op 20-12-2006 14:30 ]

T60P Widescreen

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
De kaarten zijn momenteel zover ik weet nog allemaal hetzelfde.

Opgevoerde kaarten hebben gewoon een ander bios. Daarom zou ik ook niet zomaar een factory overgeklokte kaart nemen, de marges worden gewoon kleiner. Wil ik hem stabiel draaien dan draait hij standaard, moet hij snel draaien dan klok ik hem zelf wel custom over.

Maar goed, dit gaat offtopic, ik zou gewoon een 8800 nemen, GTS of GTX, als hij maar niet standaard overgeklokt is of een afwijkend PCB heeft wat zich nog niet heeft bewezen. Software en kabeltjes zullen me verder niet veel uitmaken.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

Format-C

Tracing Rays

Niks mis met Club3D. Ze gebruiken, net zoals andere fabrikanten het reference design, en plakken hun logo erop.

Ik heb van Club3D een 7950GX2 gehad, en een Radeon X1900XT en ze deden beide hun werk gewoon zoals het hoort.

Ik zou niet weten waarom Club3D minder zou zijn dan een ander merk. :?

Of je zou er zelf graag software meuk of andere troep bij moeten willen hebben, want dat krijg je er niet bij bij de Driedimensionale Club, maar mij boeit dat 3x niks.

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 20-12-2006 15:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:27:
[...]

ja dat had ik al een paar keer gelezen, maar rechtvaardigt dat de prijs van minimaal 50 euro meer. Ik wil wel meer betalen, maar die kaart is goedkoopst 599 (winkel)staat niet op pricewatch. Zal ze eens bellen of ze dat ding op voorraad hebben. Zo niet, dan wordt dat ding ook weer duurder naar 625 ongeveer.

Maar voorkomen dat dit een most bang for bucks topic gaat worden. Club3d is en blijft dus eigenlijk notdone.

[...]

nou ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het slecht is: dan zou het imho niet eens verkocht mogen worden, maar als ik 500+ uitgeef doe ik het liever in 1 keer goed. Ik kijk dan niet op paar tientjes maar wel op levertijd en kwaliteit. Maar er zijn dus geen bekende verhalen of mythes die rond de 8800gtx reeks hangen van club3d....eigenlijk dus geen reden om hem NIET te kopen als ik niet naar alle merchendising kijk. Hoe is de service eigenlikj van club3d (behalve dat ze nederlanders zijn)?
Eehh hee vraagje..
Ik heb die eVGA 8800GTX en ik zie er helemaal geen Dark Messiah bij zitten?
Houdt dat in dat de webwinkel dat spel uit de doos heeft gejat?
De doos zag er nog dicht uit....

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik ook niet, mijn Club3D 7950GT draait als een zonnetje niks mis mee. Doet niet onder voor mijn oude FIC Radeon 9600P of MSI Radeon 9600. Beeld kwaliteid etc is ook gewoon net zo goed/beter. Dus zou niet weten waarom je geen Club3D zou kunnen nemen, Ik kreeg idd alleen Power 5 suite met power dvd5 power director 5 etc.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkBlaze op 20-12-2006 15:09 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:40
Na alle berichtjes te hebben gelezen ben ik een beetje verward.
Er wordt gezegt dat club3d niet onderdoet, maar de starter van dit topic heeft er een raar gevoel bij, waarom als ik vragen mag?
Ben namelijk van plan om een club3d of xfx 8800 gts aan te schaffen maar zo begin ik wel erg te twijfelen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TS zegt dat 'we' het not-done vinden maar het maakt echt niets uit, ze hebben wel wat problemen gehad maar andere merken (XFX bijv.) in het recente verleden met hun G71 ook, nogmaals behalve het stickertje, de budel, de doos en soms de koeler maakt het niks uit het grote punt om het verschil tussen de merken aftewegen is dus de prijs, de budel en vooral de garantie en over dat laatste heb ik bij Club3d echt niks van gehoord dat die het slechter zouden doen dan bijv. een Asus. het kan hoogstens zijn dat een bepaald merk langer garantie geeft of dat je de koeler wel vervangen mag met behoud van garantie (EVGA meen ik)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:56:
Ik heb op korte termijn een nieuwe nodig, maar de grote, bekende, betere merken zijn voor schappelijke prijzen allemaal uitverkocht tot januari.
Alternate heeft naast Club3D ook XFX op voorraad.

http://www.alternate.nl/h...evel2=PCIe&Level3=nVidia&

Btw, ik heb in het verleden Club3D kaarten gehad en heb ook kennissen met Club3D, maar ik
heb nog nooit een slecht woord gehoord. Zou er zelf zo weer eentje kopen.

• Electromonkey
Oke, bedankt.
De prijs van een club3d 8800gts is 429 en van de xfx is 439. Daarom zit ik hier tussen te twijfelen.
(alternate)

[ Voor 5% gewijzigd door Electromonkey op 20-12-2006 18:06 ]

Verwijderd

xfxforce heeft net een nieuwe pre-overclocked kaart uitgebracht.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Daarmee kan je eerst beter even wachten imho. Dat zou ik persoonlijk iig wel doen, en eerst ff de kat uit de boom kijken als ik nog een 8800 kaart zou moeten hebben.

Straks krijgen we/je daarmee weer van die 7900 serie uitval-taferelen. :X
Electromonkey schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:50:
Oke, bedankt.
De prijs van een club3d 8800gts is 429 en van de xfx is 439. Daarom zit ik hier tussen te twijfelen.
(alternate)
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1253

(Heb ik mijn Leadtek 8800GTX ook vandaan)

Heeft ook Club3D's en BFG's op voorraad trouwens.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 20-12-2006 18:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56

Zoals het er nu letterlijk staat: zoland dat ding het nog doet, heb je garantie. Valt die dood, dan vervalt de lifetime (tijd gedurende het leven) garantie :p

• Kurios
  • Niet online
masser120 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:28:
[...]

Zoals het er nu letterlijk staat: zoland dat ding het nog doet, heb je garantie. Valt die dood, dan vervalt de lifetime (tijd gedurende het leven) garantie :p
over het algemeen betekent het dat ze 'garantie' geven zolang ze het product nog maken.

kijk maar eens bij garanties van geheugen..!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik denk dat ik die club3d maar eens ga bestellen. Het maakt dus eigenlijk allemaal geen bal uit. De club3d kan ik krijgen voor 559, dus wel een schappelijke prijs, bij een goede winkel.

Kijk nog wel even hoe lang club3d garantie weet te geven. ALs dit maar ene jaartje is, dan valt het toch tegen vind ik, hoewel tegenwoordig toch iedereen 3 jaar heeft nietwaar?

Maar nergens is een roundup te vinden van verschillende merken m.b.t. de 8800 reeks he? Jammer, zou mij ook interessant geleken hebben.

T60P Widescreen

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

-ET-

Phone Home

Mijn ervaringen met Club3d zijn erg positief.

Ik had een 'oude' Radeon 9800se met een ventilator die kapot was. Mailje naar Club3d gestuurd. Zij vroegen om kopie aankoopbon. echter die had ik niet meer. Toen vroegen ze om een foto van de voor en achterkant van de kaart. Plus het serie nummer. Die heb ik doorgestuurd naar hen en binnen een paar dagen had ik gratis een nieuw koelblok met fan. Dit terwijl die kaart toch al ruim 3 jaar oud is

• Electromonkey
-ET- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:34:
Mijn ervaringen met Club3d zijn erg positief.

Ik had een 'oude' Radeon 9800se met een ventilator die kapot was. Mailje naar Club3d gestuurd. Zij vroegen om kopie aankoopbon. echter die had ik niet meer. Toen vroegen ze om een foto van de voor en achterkant van de kaart. Plus het serie nummer. Die heb ik doorgestuurd naar hen en binnen een paar dagen had ik gratis een nieuw koelblok met fan. Dit terwijl die kaart toch al ruim 3 jaar oud is
Nu ben ik wel heel erg aan het twijfelen, club3d of xfx 8)7 .
Persoonlijk vind ik de xfx mooier maarja, liever service en kwaliteit natuurlijk.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Seesar schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:26:

Maar nergens is een roundup te vinden van verschillende merken m.b.t. de 8800 reeks he? Jammer, zou mij ook interessant geleken hebben.
:)

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=143444

Pagina: 1