Toon posts:

USB herkent apparaat niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke om te beginnen ben ik hier totaal nieuw en zou niet weten waaronder ik deze vraag anders zou moeten plaatsen, dus ik doe een gokje (heb uiteraard alle forum titels en bijbehorende uitleg doorgenomen, maar kwam er nog niet uit) en plaats het hier.

Wat is nou het probleem, mijn PC herkent een apparaat niet dat ik wil aansluiten. Het gaat hier om de Nintendo Wi Fi USB stick, waardoor ik connectie kan maken met mijn Wii / Nintendo DS. De stick heeft een het een hele tijd gewoon goed gedaan, maar opeens stopte deze met werken. Mijn PC herkende de stick vanaf dat moment niet meer dus ik heb besloten deze op te sturen naar Nintendo. De klantenservice van Nintendo één van de beste is die ik ooit meegemaakt hebt (bijv. twee maal een nieuwe DS opgestuurde gekregen, zonder dat ik garantiebewijs heb meegestuurd en er slechts een minimaal defect was).
Echter kreeg ik de USB stick gewoon weer retour met als melding dat deze het gewoon zou doen. Dom dat ik was heb ik de stick helemaal niet geprobeerd in de rest van het huis en bij mijn zus herkent haar PC de stick gewoon wel. De Stick heeft echter niet een bereik waar je U tegen zegt en had het dus weinig zin om de stick in haar PC te laten zitten.
Nouja, ik heb dus een aantal dagen geleden mijn PC geformateerd, alle troep eraf en natuurlijk dacht ik dat ik hiermee wel het probleem op zou kunnen lossen. Niet dus. Hoevaak ik de stick ook in welk USB slot dan ook stop, er wordt geen melding gegeven dat er nieuwe hardware gevonden is.
Een logische vraag is dan: zijn die USB slots dan niet kapot? Zover ik weet niet, elke andere apparaten die ik aansluit (webcam, toetsenbord, SD card readers, EZ-Flash en dergelijke) doen worden wel gewoon herkend.

Mijn vraag is dan ook (hoe verrassend...), hebben jullie enig idee hoe ik mijn PC zover krijg dat hij dit apparaat wel weet te "zien".

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om welk OS gaat het hier :? Indien XP: installeer SP2 eens (opnieuw) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

een aantail gebrainstormde oplossingen:

kijk eens in je apparaatbeheer of er niets staat met een uitroeptekentje (denk dat je dat wel al zult gedaan hebben met dat je windows opnieuw hebt geinstalleerd)

of met USBView ( http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities/usbview.zip ) naar alle poorten.

of installeer even de USB port drivers opnieuw (mainboard cd).

Plug dat nintendo ding ook even in een andere pc en zie wat het daar doet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:59:
een aantail gebrainstormde oplossingen:

1. kijk eens in je apparaatbeheer of er niets staat met een uitroeptekentje (denk dat je dat wel al zult gedaan hebben met dat je windows opnieuw hebt geinstalleerd)

2. of met USBView ( http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities/usbview.zip ) naar alle poorten.

3. of installeer even de USB port drivers opnieuw (mainboard cd).

4. Plug dat nintendo ding ook even in een andere pc en zie wat het daar doet
1. Alleen een of andere media controller
Locatie PCI-sleuf 2 (PCI-bus 0, apparaat 13, functie 0)
Lijkt me niet van toepassing, of wel?

2. USBView ziet hem ook niet

3. *zoekt naar cd...

4. Dit is het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7889/hetverschilpz7.png