Toon posts:

Graphic card forceware

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn video kaart ga overclocken word hij warmer en kan die dus snelheid gaan verminderen en dan krijg ik minder performance. maar ik heb een nvidia kaart (8800gtx) dus geen ati kaart. (ik weet niet of rivatuner deze herkent of bios of vista...). ik wil graag weten wanneer dit gebeurt en op welke graden. dus heeft iemand hier een programma voor voor mijn kaart? of moet dit via bios?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:29:
Throttlewatch is het sleutelwoord voor je CPU.
AtiTool voor je videokaart. (dat is niet echt throttlen, maar wel zoiets; kun je het nog instellen ook!)
Maar met een kléin beetje zoeken had je dit ook wel kunnen vinden, niet soms? ;)
@ hierbeneden: mja, hij noemt zowel 'te warm' als 'welke snelheid', dus zou beide kunnen :)

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Je kunt dit gewoon via google vinden, wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd dan? AtiTool is óók voor NVidia kaarten. Verder zie hierboven...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb mijn systeem nog niet ik will het gewoon graag weten
ik heb het net well geprobeert op mijn nvidia 440mx. maar de core and mem gaven 0 aan en me pc liep telkens vast

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:13 ]

Verwijderd

In plaats van allerlei vragen stellen over hardware die je nog niet hebt, kun je gewoon beter wachten tot je het hebt en dan gaan experimenteren. Is het leukst en leer je het meest van ook!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

lict offtopic: Hou in gedachten dat er nog geen forceware voor vista is die de 8800GTS/X ondersteund

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Hou asjeblieft ook in je achterhoofd dat je met een kaart van rond de 600 euro aan het spelen bent.
Je vraagt wel een aantal basis vragen waardoor ik me afvraag of je überhaupt wel ervaring hebt met overclocken. Misschien is het een idee om op iets goedkopers te oefenen.

Bovendien als er een kaart is waar het op dit moment nog niet echt nuttig is om over te clocken dan is het de 8800GTX wel. Tenzij dat je natuurlijk voor de hoogste benchmark scores wil gaan, in dat geval succes.

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Zarkov schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:27:
Hou asjeblieft ook in je achterhoofd dat je met een kaart van rond de 600 euro aan het spelen bent.
Je vraagt wel een aantal basis vragen waardoor ik me afvraag of je überhaupt wel ervaring hebt met overclocken. Misschien is het een idee om op iets goedkopers te oefenen.

Bovendien als er een kaart is waar het op dit moment nog niet echt nuttig is om over te clocken dan is het de 8800GTX wel. Tenzij dat je natuurlijk voor de hoogste benchmark scores wil gaan, in dat geval succes.
Hij is nog helemaal niet aan het spelen met deze dure hardware, omdat hij deze spullen nog nieteens heeft. Check z'n vorige topics maar. 8)7

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
aMaZeR schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:47:
[...]

Hij is nog helemaal niet aan het spelen met deze dure hardware, omdat hij deze spullen nog nieteens heeft. Check z'n vorige topics maar. 8)7
Ah juist, dat zijn wel heel erg veel loze topics in een korte tijd. Je zou haast willen vertellen dat hij het beste kan overclocken door een kabel rechtstreeks vanuit het stopcontact op het moederboard te solderen.

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
misschien gaat z'n computer ook wel harder, als ie um op wieltjes zet...... :)

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
1. Dat zit gewoon in de instellingen van je ForceWare.
2. Als hij dat gaat doen is hij toch al te heet, vaak zo'n 130 graden.
3. Voor Vista zijn nog geen drivers die de nv8 ondersteuenen.
4. http://www.slotje.com

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zoals je zelf ook wel door hebt is dit gemakkelijk te vinden door een beetje zelfwerkzaamheid :)

@The_Zeroorez: Puntje vier is niet de bedoeling hé !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.