[SMTP-DNS] Mail komt niet voor alle domeinen binnen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Gisteren heb ik men thuis netwerk weer opnieuw opgezet. Het is de bedoeling dat ik de mail van mijn verschillende domeinen binnen krijg. Nu krijg ik voor het ene domein wel email binnen en voor het andere domein niet. Onderstaand mijn netwerk :

- ISA Server 2006 Firewall Server met Exchange publishing rule naar de correcte mail server
- Domain Controller met MX record voor AD domein naar Mail server (ex1-wml.domein.local)
- Exchange 2007 mail server

Wanneer ik een mail verstuur naar administrator[at]sharepoint-trainer.com dan komt de mail perfect aan. Binnen ISA 2006 zie ik ook netjes SMTP Server verkeer voorbij komen. Wanneer ik echter een mail verstuur naar mijn andere domein administrator[at]dynares.nl dan komt de mail NIET aan en zie ik ook niets voorbij komen binnen ISA logging.

DNS bij Sharepoint-Trainer.com :
MX 10 mail.sharepoint-trainer.com
A mail = 213.10.90.186

DNS bij Dynares.nl :
MX 10 mail.dynares.nl
A mail = 213.10.90.186

Ik kan zowel mail.sharepoint-trainer als mail.dynares.nl pingen. Beide verwijzen naar het juiste IP adres 213.10.90.186. Beide domeinen zijn bij dezelfde provider gehost. Poort 25 staat 100% zeker open op zowel ISA als op mijn adsl router (anders komt er helemaal geen mail binnen).

Een nslookup vanaf DNSStuff.com naar de MX records van beide domeinen zijn hetzelfde. Beide werken perfect. Telnet naar mail.dynares.nl op poort 25 werkt ook perfect.

Rararara wat gaat hier fout ?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Probeer eens (vanaf een andere internet verbinding) te telnetten met poort 25 op mail.dynares.nl? Werkt dat wel? Zo ja, dan zit er in je exchange iets fout.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• pizzaboertje
ralpje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:15:
Probeer eens (vanaf een andere internet verbinding) te telnetten met poort 25 op mail.dynares.nl? Werkt dat wel? Zo ja, dan zit er in je exchange iets fout.
Was net men bericht aan het editten met telnet. Werkt perfect ! En krijg een melding binnen ISA dat er verkeer is over poort 25.

Volgens mij kan de fout niet binnen Exchange zitten want het verkeer van dynares.nl bereikt exchange zelfs nooit, verkeer van sharepoint-trainer.com wel. Ik ga denk ik eerst even ISA een reset geven.

[ Voor 20% gewijzigd door pizzaboertje op 20-12-2006 13:17 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

heb je in de default recipient policy op de exchange server aangegeven dat je server verantwoordelijk is voor beide domeinen??

• pizzaboertje
RonnieB82 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:16:
heb je in de default recipient policy op de exchange server aangegeven dat je server verantwoordelijk is voor beide domeinen??
Ja die heb ik voor alles bij elkaar 15 domeinen aangemaakt. Incl. accepted domains en de administrator account heeft nu dus ook 15 mail adressen, waarbij administrator@sharepoint-trainer de default is.

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

pizzaboertje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:16:
[...]

Was net men bericht aan het editten met telnet. Werkt perfect ! En krijg een melding binnen ISA dat er verkeer is over poort 25.

Volgens mij kan de fout niet binnen Exchange zitten want het verkeer van dynares.nl bereikt exchange zelfs nooit, verkeer van sharepoint-trainer.com wel. Ik ga denk ik eerst even ISA een reset geven.
Als je kan telnetten, komt die mail in ieder geval binnen op je exchange, dus gaat het echt daar intern fout. Werkt een mail intern versturen wel? Dus even vanaf je lokale outlook een mailtje versturen naar dat dynares adres; komt die dan wel binnen?

• pizzaboertje
Nee het kan niet aan exchange liggen. Interne mail werkt perfect. En de mail voor mijn sharepoint-trainer.com domein (die ik verstuur vanaf hotmail) werkt perfect. Zodra ik vanaf hotmail een mail stuur naar administrator [ at] dynares.nl komt de mail niet eens in men netwerk. Niet via mijn ISA Server en niet in mijn Exchange 2007 Queue.

Dus volgens mij moet het bij mijn domein provider zitten. DNS staat goed want anders kan ik inderdaad ook niet telnetten naar mail.dynares.nl over poort 25. Interne mail naar administrator [at] dynares.nl vanaf b.v. training [at] sharepoint-trainer.com werkt perfect. Dus interne routing via de Exchange 2007 Hub werkt ook perfect. Dus het moet buiten het netwerk zitten.

Verwijderd

al een ndr ontvangen? staat er in exchange2k7 nog email in de queue voor een domain?

• pizzaboertje
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:40:
al een ndr ontvangen? staat er in exchange2k7 nog email in de queue voor een domain?
Ik ontvang op mijn hotmail adres geen NDR en er staat geen mail in de queue. Met andere woorden de mail komt gewoon niet aan. Mail verzenden vanaf mijn mail server via owa namens administrator [at] dynares.nl werkt perfect. De mail komt gewoon aan bij hotmail. Een mail terug gaat echter niet. Bereikt zowel mijn ISA Server als mijn Exchange server niet.

Zit erover te denken om de mx records bij mijn provider te verwijderen en opnieuw aan te maken. Maar dan in plaats van mail.dynares.nl b.v. smtp of mail2.dynares.nl

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wanneer zijn de dns records geupdate? misschien dat hotmail nog niet de nieuwe records uitleest, waardoor hij niet weet waar hij het moet afleveren...

• pizzaboertje
RonnieB82 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:52:
wanneer zijn de dns records geupdate? misschien dat hotmail nog niet de nieuwe records uitleest, waardoor hij niet weet waar hij het moet afleveren...
Gisterenochtend zijn ze geupdate. Heb zojuist een nieuw mx record toegevoegd bij mijn provider en die is al zichtbaar binnen DNSstuff.com. Pingen via de dns server van mijn adsl provider (planet) werkt ook al voor de nieuwe mx en A record.

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

... maar waarschijnlijk nog niet voor alle dns-servers, dus het zou best kunnen dat dat het probleem is. Geeft het nog een uurtje of twaalf, als het dan nog niet werkt zou je zenuwachtig mogen worden :)
Een nslookup bij mij gaat trouwens wel goed, maar ook staat er nog een mailrelay.planet.nl. Klopt die? Via planet komt je mail toch weer niet over poort 25 binnen, of ben ik nu in de war met een andere provider?

edit:
een telnet naar beide adressen op poort 25 loopt bij mij dood.

[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 20-12-2006 14:00 ]

• pizzaboertje
ralpje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:59:
... maar waarschijnlijk nog niet voor alle dns-servers, dus het zou best kunnen dat dat het probleem is. Geeft het nog een uurtje of twaalf, als het dan nog niet werkt zou je zenuwachtig mogen worden :)
Een nslookup bij mij gaat trouwens wel goed, maar ook staat er nog een mailrelay.planet.nl. Klopt die? Via planet komt je mail toch weer niet over poort 25 binnen, of ben ik nu in de war met een andere provider?
Je heb inderdaad gelijk. Dit is mij aangeraden door planet omdat ik anders juist geen mail binnen krijg. Planet heeft smtp verkeer van buiten het planet domein naar mail servers (van gebruikers) binnen het domein geblokkeerd. Externe mailservers proberen nu eerst mail te versturen naar mijn MX 10 record = mail.dynares.nl, dit gaat niet lukken. Dan proberen ze het op mijn MX 20 record = mailrelay.planet.nl. Dat mag wel, de mail server van planet bekijkt daarop volgend het MX 10 record van dynares.nl en voila...de mailrelay server verstuurd de mail naar mail.dynares.nl ! Klinkt vreemd maar voor mijn andere domeinen werkt het eigenlijk al jaren.

Vreemd dat de telnet mislukt. Krijg ook geen melding op mijn firewall. Of logisch ? Want planet blokkeerd poort 25 van buiten het planet domein ;)

Het is inderdaad een kwestie van tijd....ben te ongeduldig denk ik ! Heb zojuist een mail verstuurd vanaf de Planet Webmail en deze zit binnen 3 seconden in de mailbox van administrator[at] dynares.nl op de mailserver.

Topic kan dicht !

[ Voor 13% gewijzigd door pizzaboertje op 20-12-2006 14:10 ]

Pagina: 1