Toon posts:

Geen Beeld bij Boot

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 1 groot probleem. Bij het opstarten van mijn laptop krijg ik tot de drivers in windows geladen zijn geen beeld.

De POST geeft geen errors, en de laptop start ook zonder problemen door naar XP.
Waar normaal een Acer logo stond, staat nu niks en als ik in de Bios wil krijg ik ook geen beeld.

Hoewel ik graag mag knutselen met hardware heb ik hier nergens aangezeten, ik heb de bios niet geflashed etc.

Is er iets wat jullie te binnen schiet wat het probleem zou kunnen zijn cq. een oplossing bied?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je al geprobeerd om een monitor aan je VGA-aansluiting te hangen? Misschien heb je per ongeluk een setting veranderd waardoor 'ie boot naar z'n VGA-poort ofzo...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het em nou juist. Ik kwam er gister achter doordat ik een beamer aansloot die wel aangaf dat er signaal was op de VGA poort, maar verder geen beeld wilde geven. (Ook niet onder windows zelf)

Toen kwam ineens bij me op 'He, ik heb ook al een tijdje geen Acer logo meer gezien bij het opstarten' (Ja ik weet het, een normaal mens zou dat opvallen..)

Ik ga het nog een keer proberen met een externe monitor eraan, kijken of dat werkt.
In ieder geval bedankt voor het antwoord, ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels geprobeerd met een externe monitor eraan, maar het probleem is er nog steeds.
Als ik in windows wil overschakelen naar de 2e monitor krijg ik wel het geluid dat er "iets aangesloten" wordt. Maar verder blijft het beeld zwart.

Wat betreft het opstarten met de externe monitor, ook dat heeft geen effect.
Het blijft zwart, net als wanneer ik in de bios wil.
Waar ik overigens wel inkom, want als ik op F2 druk stopt hij met booten, druk ik vervolgens op F10 en ENTER dan reboot de pc. Welliswaar zonder beeld tot ik bij Windows kom..

Zou een CMOS reset kunnen helpen? Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is in deze laptop..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje:

Je hebt de TV-out een keer aangesloten gehad en om een of andere reden is dat als primair ingesteld in BIOS en Windows.

Waarschijnlijk is het een BIOS-instelling, CMOS clear zou wel eens kunnen helpen. Anders TV aansluiten (voor boot) en kijken wat dan gebeurt...

Maar goed, dit is een pure gok - graag voortaan volledige specs (minimaal welk laptop het betreft) in je topicstart :o

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 21-12-2006 00:14 ]

Oslik blyat! Oslik!