Netwerkkaart weg na standby

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Hallo,

Als mijn PC van de standby stand af gaat, is bij apparaatbeheer de netwerkkaart spoorloos. Er is dus geen connectie meer mogelijk. Ik kon het tot nu toe oplossen met een systeemherstel, maar dat lijkt me niet een beste oplossing.

Laatst is de PC eens uitgegaan met de schakeling op de voeding. Na de voeding weer aan te hebbeng gezet, was ook de netwerkkaart spoorloos in apparaatbeheer.

Iemand enig idee?

Specs:

Windows XP MC
Intel Core 2 6400
Asus P5B MoBo (interne NIC)

[ Voor 0% gewijzigd door DJH op 20-12-2006 11:23 . Reden: schakeling :) ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DJH schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:19:
Laatst is de PC eens uitgegaan met de schakelijk op de voeding. Na de voeding weer aan te hebbeng gezet, was ook de
Wat is schakelijk?

Volgens mij heeft je NIC de optie "Mag de computer uitschakelen om energie te besparen" en "Mag de computer uit standby halen" misschien dat het daar iets te maken heeft. Anders zou ik even bij de website van de fabrikant van het mobo zoeken naar nieuwe drivers/firmware/biosupdate.

Verwijderd

Dit komt op mij over als hetzelfde probleem in een topic dat hier pas was: Neo P965 & Artic Cooler: Fan op volle snelheid na Standby
Ook bij jou denk ik het eerst aan een BIOS update :)

• DJH
En nu helpt een systeemherstel dus ook niet meer :S:S ik kan nu niet eens meer de NIC aan krijgen, zodat windows hem ziet.. Wat een klote moederbord is het ook, die p5b. Net nieuwe pc, dus zal nu een BIOS upgrade moeten proberen..

Edit: De nieuwste bios versie is 0806, en die heb ik er al op.. hoe moet het nu?

[ Voor 15% gewijzigd door DJH op 20-12-2006 11:42 ]

• sajoku
  • Niet online
In apparaatbeheer de driver van de NIC verwijderen, zodat windows hem opnieuw herkent (na een reboot). Even kijken of er een nieuwe driver is voor de NIC.

• DJH
sajoku schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:49:
In apparaatbeheer de driver van de NIC verwijderen, zodat windows hem opnieuw herkent (na een reboot). Even kijken of er een nieuwe driver is voor de NIC.
Die staat er standaard niet bij. Alleen als ik kies voor de optie "verborgen apparaten weergeven". Vervolgens kies ik ervoor om de de installatie ongedaan te maken van de NIC, maar dan zegt windows "kan het apparaat niet verwijderen, omdat windows deze mogelijk nodig heeft bij het opstarten"

Verwijderd

Misschien kun je dit in veilige modus wel doen?

• DJH
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:08:
Misschien kun je dit in veilige modus wel doen?
Nee dan krijg ik dezelfde melding. Zelfs als ik de NIC via de BIOS uitschakel kan ik de driver niet in windows verwijderen. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen.. De NIC is niet meer aan de praat te krijgen :'(

Verwijderd

En weet je ook zeker dat je windows installatie niet gewoon (half)gaar is?

• DJH
Ik heb het mobo eruit gesloopt en heb een p5b deluxe gehaald, ik was er helemaal klaar mee.

So far so good :)

Thx voor de reacties!

• sajoku
  • Niet online
DJH schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:53:
Ik heb het mobo eruit gesloopt en heb een p5b deluxe gehaald, ik was er helemaal klaar mee.

So far so good :)

Thx voor de reacties!
En wat ga je met het andere mobo doen? ;)

• DJH
sajoku schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:05:
[...]

En wat ga je met het andere mobo doen? ;)
Ingeruild, was nog binnen de 14 dagen na aankoop :)
Pagina: 1