Toon posts:

Externe HD Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Het verhaal:
Mijn opa bezit een HP laptop, deze had een bootprobleem, was niet op te lossen.
De harddisk was nog helemaal goed, ( Test Tools) maar omdat de HD niet echt snel is (4200trp) adviseerde ik hem een snellere HD te plaatsen in z'n laptop.
De oude in een externe usb case te plaatsen, zodat hij z'n verloren data kon kopieeren naar nieuwe HD.

Het probleem (volgens m'n opa ;) )
De oude harde schijf hangt aan een USB-poort. Als ik via “eigenschappen” naar het station kijk, klopt het aantal GB’s dat er opstaat, ongeveer 75! Ik kan de schijf via de verkenner ook benaderen. Het probleem in nu echter dat alle bestanden waar ik belangstelling voor heb, in de map “mijn documenten” en submappen daarvan zitten, en daar kom ik niet in! Als ik via de verkenner naar de map mijn documenten ga wordt de toegang geweigerd en als ik er via eigenschappen naar kijk, zegt het systeem dat het een lege map is…. Maar dat kan niet: er moeten echt vele GB’s aan foto’s, downloads enzovoorts in zitten!

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :+

Verwijderd

Had gewoon een image gemaakt van opa's harddisk op de nieuwe harddisk. Had hij die problemen niet gehad waarmee 'ie nu is opgezadeld. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:25:
Had gewoon een image gemaakt van opa's harddisk op de nieuwe harddisk. Had hij die problemen niet gehad waarmee 'ie nu is opgezadeld. ;)
Daar heeft de TS nu toch niets meer aan :X

Als je via een dos-box naar die directory gaat, kun je er dan wel in lezen??

Verwijderd

Dit heeft te maken met de NTFS rights van de partitie, en dat is bedoeld om kwaadwillenden (zoals jou :P) te beletten de schijf aan een andere pc te hangen en de data te kopieren.
Dat is op te lossen, maar ik weet niet precies hoe. Is denk wel te vinden in het Windows Clients subforum.
Ook zou je eventueel met een Linux live cd'tje (knoppix/ubuntu/etc) de data naar een (niet-ntfs) schijf kunnen kopieren.
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:25:
Ja, daar heeft-ie nu wat aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opa was ''destijds'' het voorbeeld voor mij.... Nu niet meer >:) Voortaan weer goed back-uppen _/-\o_

Ik had al het idee dat het met beveiliging te maken had, ik ga vanmiddag even in Windows Clients subforum speuren.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 14:59
Take ownership? genoeg over te vinden hier op got of anders op Microsoft

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Had ik ook laatst.
Booten van een linux live-cd en HD mounten onder linux, linux negeert de NTFS rechten.

Ikzelf heb het gedaan door linux te draaien in VMWare en mijn USB HD daar te benaderen,
en dan de data via een samba connectie (lokaal) over te pompen naar mijn computer.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels opgelost via herstelschijf Norton Save and Restore.

Thx ;)
Pagina: 1