Toon posts:

Raid 0 installeren Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vraagje, probeer Windows XP te installeren maar zie bij de installatie mn hd niet, zodra ik op dat punt in de windows xp installatie zeg van create partition, of delete maakt niet uit wat ik daar doe dan krijg ik een Blue Screen of Death.

Vervolgens mn raid set beindigd, dus van raid 0 afgehaald, en nu zijn het dus gewoon weer 2 aparte hardeschijven. Maar kan vervolgens xp nog steeds niet installeren.

Vervolgens, ja oude manier, gewoon maar even fdisk gedraaid, nieuwe primare schijf aangemaakt, deze vervolgens nog geformateerd, maar probleem blijft.
Daarna geprobeerd vista te installeren en jahoor vista knalt er gewoon op.

Maargoed wil wel Windows XP erop hebben.

En nog heel andere vraag bij booten kwam hij met de melding CTRL-I voor raid instellingen, nadat ik de raid heb verbroken geeft hij deze melding niet meer bij het booten. Hoe kan ik dit weer terugkeren zegmaar? Zou wel weer graag op raid 0 stripe willen blijven draaien.

Gr. Emperador

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34
Probeer eens tijdens je setup de balk onderin in de gaten te houden, en druk op F6 als hij daarom vraagt. Je kan dan een alternatieve driver voor je controller opgeven. Kan een hoop helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dreamstar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:13:
Probeer eens tijdens je setup de balk onderin in de gaten te houden, en druk op F6 als hij daarom vraagt. Je kan dan een alternatieve driver voor je controller opgeven. Kan een hoop helpen.
F6 bij installatie werkt inderdaad, maar dan vraagt hij om installatie diskette's. En tja die worden niet geleverd bij Dell.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:47:
[...]

F6 bij installatie werkt inderdaad, maar dan vraagt hij om installatie diskette's. En tja die worden niet geleverd bij Dell.
Dan kun je 2 dingen doen.
1. installatie disk downloaden en die gebruiken
2. drivers slipstreamen op je installcd.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:49:
[...]

Dan kun je 2 dingen doen.
1. installatie disk downloaden en die gebruiken
2. drivers slipstreamen op je installcd.
Hey ja inderdaad drivers slipstreamen, heb geen floppy. Hoe werkt dit drivers slipstreamen? Met behulp van een sif file?? Weet wel hoe het werkt met een RIS istallatie.

Of moet je nu gewoon de drivers in de inf map kopieeren en vervolgens weer weg branden, dus cd kopieeren naar hd, drivers in inf map. En vervolgens weer branden?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-03 13:40
Let wel even op; slipstream van drivers werkt niet altijd!

Ik heb ook een windows cd, en een kopie ervan gemaakt, en daar de raid drivers ingestreamed (verder niets, om gewoon uit te proberen) en tijdens de windows install pakte ie deze drivers dus niet. Sterker nog, toen ik een diskette drive aansloot (heb ik standaard hier ook niet) en aangaf waar hij de drivers kon vinde, gaf ie aan of ik ze wou overschrijven. Oftewel, hij vond de drivers op windows cd wel, maar wou ze niet gebruiken. (ik had op [annuleren] gedrukt bij het overschrijven, en dat wou niet).

Daarnaast kon ik drukken op F6 wat ik wou om vooraf die drivers te installeren, maar helaas.. ging niet door :) Maar dat is gelukkig geen probleem bij jouw.

Gebruik nLite om de boel te slipstreamen btw.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Def1ant schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:42:
Let wel even op; slipstream van drivers werkt niet altijd!

Ik heb ook een windows cd, en een kopie ervan gemaakt, en daar de raid drivers ingestreamed (verder niets, om gewoon uit te proberen) en tijdens de windows install pakte ie deze drivers dus niet. Sterker nog, toen ik een diskette drive aansloot (heb ik standaard hier ook niet) en aangaf waar hij de drivers kon vinde, gaf ie aan of ik ze wou overschrijven. Oftewel, hij vond de drivers op windows cd wel, maar wou ze niet gebruiken. (ik had op [annuleren] gedrukt bij het overschrijven, en dat wou niet).

Daarnaast kon ik drukken op F6 wat ik wou om vooraf die drivers te installeren, maar helaas.. ging niet door :) Maar dat is gelukkig geen probleem bij jouw.

Gebruik nLite om de boel te slipstreamen btw.. :)
Ben nu bezig met nLite maar daar kan je geen dll bestanden mee invoegen, mn driver bestand is een dll filejte "mcdl_win.dll". Kan namelijk alleen maar *.inf toevoegen.
Hmm wordt weer ff puzzelen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*
Een driver heeft altijd een .inf file nodig waar in staat waar deze neergepoot moet worden, welke registry entries en device nodes ervoor gebruikt moeten worden etc etc...

Dus als je zegt dat je wel weet hoe het met RIS moet snap ik niet helemaal wat hier nu het probleem is want RIS werkt op dezelfde manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Heb je al op de Dell site gezocht?

Voor al mijn servers etc kan ik hier perfect F6 drivers vinden om een floppy te maken.
Deze floppy kun je ook op een usb stick zetten (en in bios zeggen dat je usb A drive is)
Pagina: 1