Toon posts:

Tegelijk Digitale TV opnemen en kijken met 2 DVB receivers

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heden ben ik de trotse bezitter van een Sony 26s2000 LCD en voor optimaal kijkplezier heb ik de Samsung DCB 360R samen met Casema digitale televisie genomen.

Graag wil ik digitale TV kijken en tegelijkertijd op een andere zender digitale TV opnemen. Aangezien de Samsung DCB 360R geen Twin tuner heeft zit ik er aan te denken om een extra tuner (Samsung DCB 940 IR) voor mijn HD recoder aan te schaffen.

Is het mogelijk om tegelijk TV te kijken met Samsung DCB 360R en digitale TV op een andere zender op te nemen met DCB 940 IR met mijn Pioneer DVR630H HD recorder (gebruik makend van de EPG programmering)?

De aansluiting zal volgens mij als volgt gaan:

Kabel-casema (coax) --> (coax) Digitale ontvanger (DCB H360R) (coax) -->
(coax) Digitale ontvanger DCB 940 IR (scart) DVD-recorder EXT1 (scart) --> (scart) TV Tevens Digitale ontvanger (HDMI) --> (HDMI) TV

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik het zo aansluiten?

Kan ik in deze opstelling gebruik maken van de EPG functie van de Pioneer DVR630H HD recorder om de digitale opnamen te programmeren?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja dat kan. Net zoals je "vroeger" ook met meerdere TV's achter elkaar naar aparte programma's kon kijken werkt dit ook. Elke decoder heeft gewoon een signaal nodig, dat je hem voert via de coax ingang.
Maar het werkt niet zoals jij schetst. Je kan het beeldsignaal niet doorlussen tussen de decoders. Je zal elke decoder apart moeten aansluiten via coax en elke decoder apart aansluiten op een apparaat. Let er wel op dat je de H360 dus wel op het kanaal moet instellen dat je wilt opnemen. Dit zal wel werken:

Kabel-casema (coax) --> (coax) Digitale ontvanger (DCB H360R) (HDMI) --> (HDMI) TV

Kabel-casema (coax) --> (coax) Digitale ontvanger DCB 940 IR (scart) --> DVD-recorder (scart)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:10:
Ja dat kan. Net zoals je "vroeger" ook met meerdere TV's achter elkaar naar aparte programma's kon kijken werkt dit ook. Elke decoder heeft gewoon een signaal nodig, dat je hem voert via de coax ingang.
Maar het werkt niet zoals jij schetst. Je kan het beeldsignaal niet doorlussen tussen de decoders. Je zal elke decoder apart moeten aansluiten via coax en elke decoder apart aansluiten op een apparaat. Let er wel op dat je de H360 dus wel op het kanaal moet instellen dat je wilt opnemen. Dit zal wel werken:

Kabel-casema (coax) --> (coax) Digitale ontvanger (DCB H360R) (HDMI) --> (HDMI) TV

Kabel-casema (coax) --> (coax) Digitale ontvanger DCB 940 IR (scart) --> DVD-recorder (scart)
Bedankt voor je antwoord!

Nu ben ik alleen benieuwd of ik de EPG op mijn HD recoder op dezelde manier kan gebruiken als het signaal afkomt van de digitale decoder? Ik bedoel hiermee dat ik kan programmeren via epg menu op de HD recorder en dat deze dan de programma's van het digitale sugnaal opneemt.

bedankt!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je antwoord!

Nu ben ik alleen benieuwd of ik de EPG op mijn HD recoder op dezelde manier kan gebruiken als het signaal afkomt van de digitale decoder? Ik bedoel hiermee dat ik kan programmeren via epg menu op de HD recorder en dat deze dan de programma's van het digitale sugnaal opneemt.

bedankt!
EPG op je HD recorder zal niet gaan werken. Sterker nog, je moet nu 2 apparaten programmeren voor opname, je HD recorder EN de digitale decoder.
De meeste zichzelf respecterende digitale decoders hebben wel EPG aan boord, die kan je wel gebruiken. Maar je HD recorder zal je handmatig moeten instellen en vooraf even uit moeten zoeken of hij getimed vanaf z'n scart ingang op kan nemen. (want bij voorkeur bied je het beeld via scart aan, niet via HF (Coax)).

Wat dit betreft had je er beter aan gedaan om 1 twin tuner met geintegreerde HD recorder aan te schaffen... maar ja, da's mosterd na de maaltijd of misschien gewoon geen optie omdat je al wat spullen had staan. Zeker is wel dat dit veel 'lekkerder' werkt - en een betere (de beste) opname kwaliteit garandeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 20-12-2006 15:55 . Reden: typo ]

Alles kan stuk.

• sbolman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 21:21
Ik heb recentelijk een Digitale TV Decoder DCB-P850 met ingebouwde 160gb Harddisk en 2 Tuners gekocht. Tot nu toe zeer tevreden!
2 programma's tegelijkertijd opnemen (via de EPG of handmatig), PiP en nog veel meer. Enige nadeel is dat er geen DVD brander ingebouwd zit.

http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_p850r.asp

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 15:23
sbolman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:30:
Ik heb recentelijk een Digitale TV Decoder DCB-P850 met ingebouwde 160gb Harddisk en 2 Tuners gekocht. Tot nu toe zeer tevreden!
2 programma's tegelijkertijd opnemen (via de EPG of handmatig), PiP en nog veel meer. Enige nadeel is dat er geen DVD brander ingebouwd zit.

http://www.samsung.com/nl...lerecievers/dcb_p850r.asp
En het 2de nadeel is dat ie géén HD tv aankan.
Pagina: 1