Boek voor Photoshop CS2 voor beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Hey!

Situatie
Mijn vader wil foto's gaan bewerken op zijn pc. Hij heeft pas een nieuwe camera gekocht, en gaat ook een foto-printer kopen. Nu wil ik 'm voor kerst een Photoshop CS2 boek geven.

Probleem
Ik heb dus geen idee welk boek ik moet nemen. Zoeken op GoT levert geen nuttige resultaten op.

Eisen aan boek
  • Simpel voor iemand die niet zo handig is met de computer
  • Vooral geschreven voor Photoshop CS2
  • Nederlands geschreven boek
  • Informaite over RAW (hoeft niet veel te zijn)
  • Liefst ook wat geavanceerd, zodat ik er ook iets aan heb
Boeken
De volgende boeken kwam ik tegen bij Bol.com, alleen weet ik dus niet of deze voldoen...
1. Het Photoshop CS2 boek voor digitale fotografen
2. Adobe Photoshop CS2 + CD-ROM
3. Photoshop CS2 voor Dummies

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de "voor Dummmies", maar wie weet is deze wel goed. Op dit moment heeft boek 1 de voorkeur, puur vanwegen de titel.

Vragen
Ik heb een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven.
  • Welk boek denken jullie dat 't meest geschikt is?
  • Staan in de nederlandse boeken ook de namen van filters en menuitems in het engels?
  • Of, kan een engelse Photoshop ook in 't nederlands geinstalleerd worden?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

edit:
Oja, thanks! Vergeten dat er een Graphics was. |:(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar Graphics

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Niemand?

Nouja, ik heb besloten om het boek niet meer voor kerst te kopen. In plaats daarvan ga ik na kerst gewoon met mijn vader naar de boekenwinkel, en mag hij er zelf één uitkiezen. Dan maar geen verrassing. :)

Natuurlijk zijn reacties altijd welkom!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 12:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

classroom in a book zijn wel de super boeken!
verder kun je eens kijken of je Linda's tutorials kan vinden. Dit zijn videotutorials die ook behoorlijk pro zijn (pro als in uitleg).

En je hebt nog een goed CS2 boek waarvan ik de titel niet meer weet. 1 Cm dik ongeveer, rode kaft
edit: en de dummies boeken zijn juist wél goed. Daar staat op heel erg soepele manier alles beschreven van dummie tot gevorderde. Bekijk het maar eens rustig.

bedenk dat al die boeken je wel de gereedschappen aanleren maar niet de creativiteit, die moet je er zelf nog in stoppen! Oefenen, oefenen, oefenen. En praktische toepassing hebben. Oh en leer vanaf dag1 minuut 1 zo snel mogelijk te werken met shortcuts!

edit2: nederlandstalige photoshop.. rrrr daar kan ik niets mee

[ Voor 46% gewijzigd door Jazzper op 22-12-2006 11:01 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Idd zoalsJazzper al zei: classroom in a book van de adobe press.
Ideaal voor de beginnende photoshopper!

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Bedankt voor je reacties!

De Linda tutorials ken ik ja, maar het is voor mijn vader, dus een nederlands boek is wel makkelijker.

Ook het Dummies boek zal ik nog eens goed naar kijken dan, en ook vooral door mijn vader laten bekijken. Hij zal er tenslotte het meest mee werken. :)

De tip over shortcuts is zeker een goede. En over de creativiteit; dat heeft mijn vader wel, alleen de kennis van Photoshop ontbreekt.

En nederlandse Photoshop... ja 't is niet echt fijn. Vandaar dat ik me af vraag; staan er in nederlandse boeken ook de engelse termen (filter, edit, blur, layer, ...)?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 13:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Even een quote van ons eigen forum:
Tijdens de themadag bij Konijnenberg liet Ruud mij een boek zien over Photoshop waar hij zelf nogal weg van was. Ik besloot me er zelf ook op te tracteren en heb hem vandaag ontvangen.
Jongen, ongelooflijk wat is dit een enorm handig boek!
Nederlandstalig en helemaal toegespitst op de digitale fotografie. Zeer duidelijke omschrijvingen van de te volgen stappen en mogelijkheden voorzien van verduidelijkende screenshots.
Echt een aanrader voor iedereen die Photshop cs2 gebruikt.

Naam: 'Het photoshop CS2 boek voor digitale fotografen'
Schrijver: Scott Kelby
ISBN: 90-430-1148-7
Mischien kan je er wat mee.

edit: Ik zie dat je hem er al bij hebt staan :X

[ Voor 3% gewijzigd door Hurricane op 22-12-2006 12:04 ]

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik zou even wachten.. de nieuwe photoshop CS3 komt in januari uit en er is HEEEEEL veel veranderd, vooral voor fotobewerking! Boeken zullen snel volgen..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• OkkE

OkkE

Topicstarter
dadj;
Bedankt. Ik weet dat CS3 binnenkort komt, en ook dat er aardig wat veranderingen in zitten. Maar ik wil hem toch gewoon CS2 laten leren met een boek erbij. Ik ken CS2, zodat ik 'm af en toe kan helpen. En daarnaast; wat hij wil is basic: croppen, levels, colorize, dingen weg halen, bijwerken etc.. Daar heeft hij een boek bij nodig, en voor dat er een goed CS3 boek is zijn we weer minimaal 2 maanden verder. Zolang wil ik 'm niet laten wachten. :)

Pagina: 1