Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagtekens bij minimumloon MBO functie

Pagina: 1
Acties:
  • 3.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
Beste tweakers,

Ondanks het feit dat ik al een tijdje bij het distributiecentrum in Zwolle werk heb ik wel doorgesolliciteert de laatste tijd.

Gisteren heb ik een gesprek gehad bij de SoZaWe hier in Veendam voor een full-time baan als administratief medewerker. De baan is voor 36 uur in de week en is hier in Veendam, dus veel makkelijker te bereiken dan het huidige Zwolle.

Het gesprek ging bijzonder goed en na een uurtje kreeg ik een telefoontje dat ik was aangenomen en dat ik morgen (vandaag dus) langs zou komen voor een tweede gesprek waarin het salaris werd aangegeven en ook over de secundaire arbeidsvoorwaarden werd gepraat.

Na het een en het ander besproken te hebben kwamen we bij de salariering en daarbij werd uitgegaan van het wettelijk bruto minimumloon, te weten iets van E.1280,-.

Het is een baan waarin ook verwacht wordt dat ik doorsolliciteer maar met het voordeel dat ik beschikking heb over alle interne vacatures. Dus een hoop kansen zeg maar.

Omdat ik juist in deze regio heel moeilijk een baan kon vinden en ik het op en neer gereis naar Zwolle eigenlijk al meer dan beu was heb ik op het moment van spreken verder geen 'eisen' gesteld aan het salaris en bleef gewoon optimistisch over het feit dat ik hier in deze omgeving weer een baan had gevonden.

Nu thuisgekomen besef me ik hoe weinig het minimumloon eigenlijk is, zeker voor een MBO-er. Mijn laatst verdiende salaris was rond de E. 1800,-. bruto.

Voor mijn gevoel kan ik twee kanten op:
- Ik laat alles zo als het is, accepteer het minimumloon en probeer vanuit binnen de SoZaWe organisatie een betere baan te vinden
- Ik ga bellen met de 'eis' dat ik toch minimaal E 1500,- bruto per maand wens, omdat het toch een MBO functie is.

Ik weet het nu niet zeker wat ik moet doen, misschien even een nachtje slapen, ik had een goed gesprek met twee personen van mijn leeftijd en ze hebben ook gezegt dat als ik nog vragen had of iets anders dat ik gerust kon bellen.

Wat denken jullie wat het beste is om te doen?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

1. Wat is het minimumloon wat je hoort te krijgen? die 1280euro?

2. Je hebt mondeling al toegezegd, dat je het aanbod accepteerd. Dus je contract is al bijna getekend, weet dus niet of je nu nog eisen kunt stellen.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Japser

Jeej!

Ik denk dat als je nu ineens gaat zeggen dat je meer wilt verdienen, dat je dan of meteen een slechte relatie hebt met je werkgever of dat je verder kan gaan zoeken. Probleem is dat je al afspraak hebt gemaakt (mondeling).

Edit: jij kan trouwens wel een MBO diploma hebben, maar is het ook een functie die echt voor MBO'ers is? Ik begrijp dat het een soort van baan is voor mensen die weer op de arbeidsmarkt willen komen o.i.d. ? Soort van reintegratie-op-de-arbeidsmarkt project? Misschien is de functie ook geschikt voor lager gekwalificeerd personeel en betalen ze naar inhoud van de functie en kijken ze niet naat wat voor papiertje je hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Japser op 20-12-2006 09:23 ]

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Volgens mij ligt het eraan, hoe moeilijk je een andere baan kan vinden. Aangezien je het reizen beu was, zal het ook moeilijker zijn om een andere baan te vinden. Dan is de vraag kun je rondkomen van 1280,- per maand. Onthoud wel dat dit bruto is en dat er nog wat vanaf gaat. Ik weet niet hoe de doorsolliciteer kansen binnen het bedrijf zijn. Alleen persoonlijk had ik het denk ik niet gedaan omdat het toch wel weinig geld is.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Het staat je altijd vrij om een salaris eis op tafel te leggen. Het heet niet voor niets salaris onderhandeling. Echter, je moet wel in gedachten houden wat de aard van de werkzaamheden zijn (is?).

Je kunt niet verwachten dat bij een low knowledge en low experience functie het salaris hoger zal liggen dan het minimum. Je kunt eventueel wel je kwaliteiten aankaarten en op basis daarvan je salaris eis onderbouwen.

Maar houd wel rekening met een minder hoge stijging dan je zelf zou willen. Zet ergens op in met in je achterhoofd dat je elkaar in het midden tegen gaat komen.

Edit: Mondelinge toezeggingen staan idd gelijk aan een akkoord gaan met de voorwaarden en het salaris. Er achteraf op terugkomen is "not done". Je kunt evt. wel aangeven dat je wel snel op een ander salaris niveau wil terechtkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Diabolical op 20-12-2006 09:25 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
Je kunt het altijd aangeven, nee heb je en ja kun je krijgen. Het geeft in ieder geval ook aan dat je achter je zaakjes aanzit en niet alles maar goed vindt, lijkt me toch een belangrijk punt als administratief medewerker. Geef ook aan dat je toch een behoorlijke val in salaris maakt en leg de situatie gewoon uit zoals je er tegenaan kijkt.

En als ze hiermee niet akkoord gaan dan heb je pech, dan maar weer doorsoliciteren en jezelf bewijzen zodat je bij een functioneringsgesprek stof hebt om over te onderhandelen.

• Snowwie
Ik ben dus 30 jaar, voor mij geldt dus gewoon minimumloon. Rondkomen lukt wel, dat is niet het probleem. Wat blijft er over van 1280 bruto? Denk zo'n 1000 euro, dat lukt verder wel. Maar inderdaad wat hier ook gezegt wordt over dat je dan je relatie met de werkgever verziekt ben ik erg huiverig voor.

Wat de aard van de werkzaamheden betreft; het gaat om administratief werk met betrekking tot bijstandsgerechtigen en een stukje zorg. Mijn taken zullen voornamelijk invoer gegevens en correspondentie zijn.

Mijn YouTube Channel

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Japser

Jeej!

Ik denk dat je best gewoon zo snel mogelijk door moet solliciteren, accepteer dit salaris en kom daar niet op terug. Dat bedrijf kan wel zeggen "Nou, voor jou 10 anderen".

Dus mijn persoonlijke advies: ga lekker aan t werk, en solliciteer hard door. Heb je meteen weer een extra stukkie ervaring, wat je onderhandelingspositie in de toekomst weer verbeterd.

Verwijderd

Ik heb even uitgezocht wat je minimumloon is:

Minimumloon
Per 01-07-2006 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon voor 36 uur/week € 1.284,60 € 1.094,00
Minimum weekloon voor 36 uur/week € 296,45 € 252,00
Minimum uurloon ³ € 8,23 € 7,00

Per 01-01-2007 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon voor 36 uur/week € 1.300,80 € 1.117,00
Minimum weekloon voor 36 uur/week € 300,20 € 258,00
Minimum uurloon ³ € 8,34 € 7,17

Je krijgt nu ongeveer 980 euro netto.

• Snowwie
980 euro netto, dat verdien ik met 3 nachten werken bij de AH al. :/ Maar ja, je wil een keer wat, ik wil ook niet altijd bij de AH blijven en ik zie deze job ook als perfect opstapmogelijkheid om (intern) aan een betere baan te komen. Ik denk overigens dat menig MBO-er hier niet snel 5 ochtenden per week z'n bed uit komt voor zo'n schamel loontje.

De meeste adviezen zeggen hier dat het beter is om er niet op terug te komen en dat ik me het beste kan richten op de vacatures die intern verschijnen. DIT is ook overigens de bedoeling, deze baan wordt geen vaste baan, ik krijg wel een jaarcontract maar hun verwachten dat ik doorstroom naar een andere baan.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

3 nachten bij de AH? Wat voor een uurloon heb je dan wel niet pff

980/3= 326.66euro per nacht

326.66/8= 40.83 euro per uur =Nachttarief (150%)

40.83/150*100= 27.22 euro per uur = uurloon (100%)

Kan ik niet echt geloven dusss...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 10:04 ]

• Snowwie
3 nachten per week, totaalbedrag is per maand. :)

Mijn YouTube Channel

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat is dan eigenlijk qua uurloon hetzelfde, 3 nachten à 8 uur is 24 uur per week, nachttoeslag 50% is dus 36 uur uitbetaald krijgen (per week).

Voordeel is nu dat je gewoon overdag werkt en weer in een normaal ritme komt en goede vooruitzichten hebt voor doorgroeien.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Lastig idd, maar ik denk dat het idd beter is om dan wellicht meer te werken voor hetzelfde geld, maar wel de luxe te hebben van een normaal ritme, niet 2 uur reizen heen en weer en meer bezig zijn in je vakgebied.
Het is vrij smerig dat ze je voor zo'n kutloon willen aannemen, maar aan de andere kant werk je wel weer op je niveau en heb je uitzicht op wat beters. En ik denk dat een volgende werkgever ook liever ziet dat je administratief bezig ben geweest de laatste X maanden dan de orderpicker uithangen, met alle respect.

En ja, je hebt blijkbaar al toegezegd, dus ik zou daar nu niet meer meteen op terug gaan komen, maar idd wel aangeven voor je tekent dat je wel verwacht bij goed functioneren asap door te groeien naar een hoger salaris, want voor 1000 euro netto in de maand kan je idd bijna beter in bed blijven liggen :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Waarom is het nou weer "smerig" om mensen aan te nemen tegen het minimumloon? Het is nu eenmaal het wettelijk minimumloon, niet veel, maar het is gewoon wel toegestaan. Het staat je volledig vrij om het te accepteren of niet. En als je bedenkt dat er dus kennelijk veel doorgroeikansen zijn en er tegenover staat dat je niet meer hoeft te reizen, is het zo gek nog niet. Tijd is ook waardevol.

Verwijderd

Waarom loop je zo hoog op met je "MBO functie"?
Ex-medestudenten van mij hebben een bachelor informatica, en verdienen tussen de 1500 en 1800 euro bruto.
Denk je dat je met een MBO dat per sé ook moet krijgen?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

en het is 36 uur. Op basis van 40 zou het iets hoger uitkomen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:04:
Ex-medestudenten van mij hebben een bachelor informatica, en verdienen tussen de 1500 en 1800 euro bruto.
Die krijgen dan gewoon onderbetaald. Ik heb ook bachelor (bedrijfskundige informatica) en verdien 2150 bruto... Ok, dat is aan de hoge kant, maar minimaal 1800-2000 is zeker niet vreemd.

• Diabolical
Omdat die ex-medestudenten zo weinig verdienen, dan wil dat niet zeggen dat een ander niet mag "klagen" over zijn beloning. Daarnaast, een salaris hangt voornamelijk af van de zwaarte van de functie, en niet zozeer van de genoten opleiding.

Wat weegt er naast de zwaarte van de functie mee? Opleidingsniveau, Leeftijd, Ervaring, Huwelijkse staat, geslacht (zou niet moeten maar is vaak toch) etc. Deze factoren zorgen ervoor dat een beloning afwijkt van dat van je collega in een soortgelijke functie.

Start je net in een bepaalde functie en je hebt geen ervaring, geen functie specifieke opleiding etc. dan zit je al snel aan een minimum beloning op basis van zwaarte (van de functie) en leeftijd.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie het als een investering op een wat langere termijn en zorg er gewoon voor dat je je werk perfect doet. Dat maakt de kans op een doorgroei naar een interessantere baan en dito salaris alleen maar groter.

ARME AOW’er

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 14:05
Martijn schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:16:
[...]

Die krijgen dan gewoon onderbetaald. Ik heb ook bachelor (bedrijfskundige informatica) en verdien 2150 bruto... Ok, dat is aan de hoge kant, maar minimaal 1800-2000 is zeker niet vreemd.
Ben zelf net afgestudeerd HTS-er Electro (technische informatica/computerkunde) en verdien €1872,- bruto (excl. €260,- reiskosten) in een baantje als cad-tekenaar. Als ik naar de meeste van mijn oud-klasgenoten kijk, zit ik aardig op het gemiddelde. Volgens de verschillende detacheringsbureau's waar mee ik in aanraking ben gekomen de afgelopen maanden is €1800,- marktconform voor een startende HTS-er. Als ik echter kijk naar wat mijn oud MTS-klasgenoten verdienen (MTS voor de HTS gedaan), zitten die vaak op z'n €1400,- / €1500,- Bruto.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:32:
Waarom is het nou weer "smerig" om mensen aan te nemen tegen het minimumloon? Het is nu eenmaal het wettelijk minimumloon, niet veel, maar het is gewoon wel toegestaan. Het staat je volledig vrij om het te accepteren of niet. En als je bedenkt dat er dus kennelijk veel doorgroeikansen zijn en er tegenover staat dat je niet meer hoeft te reizen, is het zo gek nog niet. Tijd is ook waardevol.
Nja goed, officieel is het niet smerig, tuurlijk, je zal er van rond kunnen komen, maar ik vind t ook wel verdomde weinig.

En idd, met MBO en 8 jaar werkervaring op administratief gebied, lees, zelfde gebied als waar ie al ervaring in heeft, vind ik 1280 bruto belachelijk weinig. Maar goed, het is kiezen of delen, en ik zou het idd toch ook wel doen in jouw situatie.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Diabolical schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:25:
Wat weegt er naast de zwaarte van de functie mee? Opleidingsniveau, Leeftijd, Ervaring, Huwelijkse staat, geslacht (zou niet moeten maar is vaak toch) etc. Deze factoren zorgen ervoor dat een beloning afwijkt van dat van je collega in een soortgelijke functie.
Ik mag toch hopen dat je bedoelt dat een ongehuwde medewerker dan meer knaken krijgt, omdat 'ie niet om de haverklap naar huis moet om z'n "kids" van de creche te toveren? ;) Ik zie niet in wat een huwelijkse staat bijdraagt aan iemands waarde voor het bedrijf.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Diabolical
Hillie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:14:
[...]

Ik mag toch hopen dat je bedoelt dat een ongehuwde medewerker dan meer knaken krijgt, omdat 'ie niet om de haverklap naar huis moet om z'n "kids" van de creche te toveren? ;) Ik zie niet in wat een huwelijkse staat bijdraagt aan iemands waarde voor het bedrijf.
Ik ook niet maar dat doet er niet toe. Ik ben regelmatig bedrijven tegengekomen waar dus een gehuwde extra salaris kreeg. Vraag me niet waarom. Misschien iets uit het verleden ofzo?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Diabolical schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:17:
[...]
Ik ook niet maar dat doet er niet toe. Ik ben regelmatig bedrijven tegengekomen waar dus een gehuwde extra salaris kreeg. Vraag me niet waarom. Misschien iets uit het verleden ofzo?
Helemaal eerlijk is het niet, maar het gebeurt wel. Heeft vooral met stabiliteit te maken. Gehuwden verhuizen minder snel, zoeken minder snel een andere baan, en zijn dus voor een bedrijf gunstiger om aan te nemen. Eigenlijk om dezelfde redenen dus als waarom vrouwen vaak minder geld krijgen.

• Snowwie
Ik ben van mening van wel, omdat bij mijn vorige werkgevers het salaris meestal ook tussen de 1500 en 1800 bruto zat. Als ik nog steeds een bijstand uitkering zou ontvangen, wat ongeveer 840 euro netto per maand is, en ik zie hoeveel toeslagen je krijgt en andere bepaalde ontzeggingen dan is 980 euro netto voor 36 uur werken per week echt niet veel. Van dit verschil gaan dan ook nog eens de verminderingen van de toeslagen en ontzeggingen af. Het verschil wordt dan echt miniem.

Ik begin pas 15 januari en het contract moet nog getekend worden, misschien dat ik een clausule kan bedingen die mij, na bv 2 of 3 maand goed presteren een meer passend loon kan bieden.

Mijn YouTube Channel

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Snowwie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:25:
[...]
Ik ben van mening van wel, omdat bij mijn vorige werkgevers het salaris meestal ook tussen de 1500 en 1800 bruto zat. Als ik nog steeds een bijstand uitkering zou ontvangen, wat ongeveer 840 euro netto per maand is, en ik zie hoeveel toeslagen je krijgt en andere bepaalde ontzeggingen dan is 980 euro netto voor 36 uur werken per week echt niet veel. Van dit verschil gaan dan ook nog eens de verminderingen van de toeslagen en ontzeggingen af. Het verschil wordt dan echt miniem.
Je kunt een baan en een uitkering niet zomaar vergelijken. Zoals je zelf al zei zie je deze baan als opstapje naar iets beters. Hoe langer je een uitkering hebt, hoe beroerder je er aan toe bent, terwijl het bij werk precies andersom is: hoe langer je werkt, hoe meer kansen, hoe hoger je salaris. In het begin maakt het misschien weinig uit, maar na een jaar of 2 is het al een wereld van verschil.
Ik begin pas 15 januari en het contract moet nog getekend worden, misschien dat ik een clausule kan bedingen die mij, na bv 2 of 3 maand goed presteren een meer passend loon kan bieden.
Dat is altijd zinnig natuurlijk. Als jij duidelijk meer waard bent dan de gemiddelde persoon die ze aantrekken voor die functie, dan kun je dat na een paar maand wel bewezen hebben.

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:14:
[...]

Nogal loze opmerking. Van al mijn gehuwde collega's ken ik er niet één die "om de haverklap z'n "kids" van de creche moet toveren". Met hetzelfde gemak kun je ook zeggen dat ongehuwden het dan maar met wat minder moeten doen omdat die om de haverklap te laat komen omdat ze te veel gezopen hebben en/of in een vreemd bed wakker worden. En daar ken ik wel voorbeelden van. ;)

edit:
Lijkt me logisch dat een pakweg 22-jarige schoolverlater het met wat minder mag doen dan iemand met werkervaring.

Niks zo irritant dan een schoolverlater die meent de wijsheid in pacht te hebben zonder ooit z'n handen vuil gemaakt te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 17:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:36:
[...]
En daar ken ik wel voorbeelden van. ;)
Jij kent me helemaal niet ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Diabolical schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:22:
Edit: Mondelinge toezeggingen staan idd gelijk aan een akkoord gaan met de voorwaarden en het salaris. Er achteraf op terugkomen is "not done". Je kunt evt. wel aangeven dat je wel snel op een ander salaris niveau wil terechtkomen.
Neem aan dat ie een proeftijd heeft, dus als het niks word goed doorsoliciteren (in je proeftijd)... Ow en soms staat in je proeftijd beschreven dat je ten alle tijden je contract kan opzeggen, ook je werkgever...
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:36:
Niks zo irritant dan een schoolverlater die meent de wijsheid in pacht te hebben zonder ooit z'n handen vuil gemaakt te hebben.
Hoezo, word je vaak onderuit gehaald door jongere schoolverlaters?

[ Voor 33% gewijzigd door Mister_X op 21-12-2006 10:30 ]

Verwijderd

Bootstrap schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:36
Hehe, ja het is daarom dat een afgestudeerde master een gemiddeld salaris krijgt dat 1000 € hoger ligt dan een MBO'er met 5 jaar ervaring ;-)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Mister_X schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:27:
[...]
Neem aan dat ie een proeftijd heeft, dus als het niks word goed doorsoliciteren (in je proeftijd)... Ow en soms staat in je proeftijd beschreven dat je ten alle tijden je contract kan opzeggen, ook je werkgever...
Dat staat niet soms in je proeftijd, dat is het hele idee van een proeftijd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• ALH
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Denk ook na over het soort werk. Ik neem aan dat je bij de AH fysiek zwaar werk verricht? Dit ga je niet nog 20 jaar doen waarschijnlijk...
Ook als er genoeg doorgroeimogelijkheden zijn is dit toch een leuk opstapje?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het gat tussen 1280 en 1500 nog behoorlijk groot, dus ik denk niet dat je zomaar even 1500 kunt eisen. 1350 a 1400 is al realistischer.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hoeveel garantie heb je dat je ook daadwerkelijk kan door groeien?
Hoeveel is je reistijd jouw persoonlijk waard?

Je zou een doorgroei garantie kunnen vragen, bijvoorbeeld dat je na 1 jaar. Een optie krijgt naar een andere functie, met een minimale salaris groei naar 120% of 140% minimumloon.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04 09:35
@ Topic starter:
Maar jij komt serieus rond met dat loon?
Je woont nog thuis?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

DasHMauL schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:37:
@ Topic starter:
Je woont nog thuis?
Er zijn miljoenen Nederlanders die moeten rondkomen van een minimumloon of uitkering op dat niveau. Is geen vetpot, maar zeker niet onmogelijk.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
@ Topic starter:
Je woont nog thuis?
Iedereen woont thuis....

Maar met zo'n bedrag kun je toch wel rondkomen? Het kopen van Prada schoenen gaat misschien niet lukken maar het is niet onmogelijk toch?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Snowwie
@ Topic starter:
Je woont nog thuis?
Ik ben 30 en ik woon niet meer bij mijn ouders, gelukkig niet zeg. Ja, ik kan wel rondkomen van 1000 euro netto. Dat komt ook omdat ik geen echte uitgaander ben en daarvoor ook niet veel geld kwijt ben. Ik ga wel door de week van maandag t/m donderdag warm eten bij mijn vader (die zit immers ook gewoon alleen thuis), dus dat scheelt me ook weer. Ik heb gemiddeld voor 10 a 15 euro boodschappen per week. Mijn totale vaste lasten zijn ongeveer 700 euro per maand.

Ik heb er al over nagedacht, ik ga gewoon dat werk doen en ik kijk wel wat ik vanuit die situatie kan bereiken. AH was best wel zwaar fysiek werk, niet zo zeer het werk zelf, maar het tempo dat je er in moest houden, dat was best wel pittig. :)

Mijn YouTube Channel

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb gemiddeld voor 10 a 15 euro boodschappen per week.
Sjeetje dat doe je netjes! 15 euro, daar haal ik mn kratje heineke al van haha :-)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 23:23
Snowwie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:17:
[...]

Ik ben 30 en ik woon niet meer bij mijn ouders, gelukkig niet zeg. Ja, ik kan wel rondkomen van 1000 euro netto. Dat komt ook omdat ik geen echte uitgaander ben en daarvoor ook niet veel geld kwijt ben. Ik ga wel door de week van maandag t/m donderdag warm eten bij mijn vader (die zit immers ook gewoon alleen thuis), dus dat scheelt me ook weer. Ik heb gemiddeld voor 10 a 15 euro boodschappen per week. Mijn totale vaste lasten zijn ongeveer 700 euro per maand.

Ik heb er al over nagedacht, ik ga gewoon dat werk doen en ik kijk wel wat ik vanuit die situatie kan bereiken. AH was best wel zwaar fysiek werk, niet zo zeer het werk zelf, maar het tempo dat je er in moest houden, dat was best wel pittig. :)
wat voorn werk moest je doen dan bij AH en hoeveel verdient et per maand

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Heb zelf ook een soortgelijjke keuze gehad, of voor bijna 2000 euro in de fabriek werken, OF voor 1300 euro een kantoorbaantje, het is dan niet helemaal jouw situatie, maar ik had bij beide banen een redelijk goede doorgroeikans.

Natuurlijk wil ik de rest van mijn leven niet hangen in een fabriek of een ander eenvoudig baantje, maar voorlopig vermaak ik me prima, en ik denk dat dit het allerzwaarst weegt.

• Snowwie
jaaoie17 schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:11:
[...]

wat voorn werk moest je doen dan bij AH en hoeveel verdient et per maand
Orderverzamelen, 3 nachten per week werken = 24 uur per week, zat ik gemiddeld per maand al rond de 1000 euro netto. En dat voor maar 24 uur per week werken. Hoefde ook nog niet eens vroeg m'n nest uit, alleen het rijden per dag meer dan 2 uur is een groot minpunt. Dus maak van die 24 maar 30 uur.

Over iets meer dan een week is het zover, de 1e maand werk ik nog gewoon tegen bijstandsniveau (doorbetaling uitkering, vraag me niet waarom dit is), en bij goed bevallen zou ik dus het minimumloon krijgen. Daar wil ik een stokje voor steken. Het minimumloon vind ik nog steeds niet kunnen. In het gesprek hebben we het ook gehad over snelheid en accuratesse en HOE belangrijk het wel niet was dat de gegevens correct en snel moeten worden verwerkt, omdat je hier, zoals hun zeiden, te maken hebt met mensen hun inkomen (bijstand uitkeringen). Dat is dus een zekere verantwoordelijkheid. En je moet betaald worden naar verantwoordelijkheid. Wat dat betreft is het een doorsnee werkgever, voor een dubbeltje op de 1e rij. Bij m'n vorige werkgevers had ik voor vergelijkbaar werk altijd tussen de 1500 en 1800 euro bruto p/maand. Ik laat me nu echt niet afschepen met 1280 bruto in de maand. Dat soort bedragen betaal je aan mensen die totaal geen opleiding of ervaring hebben.

Ik heb m'n gegevens op www.loonwijzer.nl ingevuld en zie daar:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld

Per uur € 9,70

Per week € 368,75

Per 4 weken € 1475

Per maand € 1597

Per jaar € 19175

Uren per week
35 36 37 38 39 40

Verantwoording:
De indicatie van dit beroep is gebaseerd op 247 waarnemingen. Als er minder dan 100 waarnemingen zijn, kan de indicatie onbetrouwbaar zijn. Kijk daarom vooral ook naar het profiel hieronder. Dat is opgebouwd op basis van onze waarnemingen. Wijkt je profiel sterk af? Mogelijk is dan de indicatie aan de lage of juist hoge kant. Kijk eventueel naar een indicatie van een beroep dat in de buurt van jouw beroep komt.

Help, de loon indicatie is veel te laag.
Hoe kan dat? Het wettelijk minimum uurloon voor een persoon van 23 jaar of ouder is 7,50 euro. Ligt onze indicatie lager dan komt dat omdat er veel waarnemingen mee zijn genomen van personen jonger dan 23 jaar. Zij verdienen in de regel minder dan 7,50 euro per uur. Check hier hoe het exact zit met het wettelijk minimum (jeugd) loon.

Van bruto naar netto:
Wil je nu een netto indicatie en check op je loonstrook?
Ga dan naar onze bruto netto checker.

Selecteer je opleiding
Basisschool 1%
VBO/Leerlingwezen 0%
VMBO/MAVO/MULO 13%
HAVO/VWO/MBO 47%
HBO 30%
Universiteit 9%

Hoeveel jaren werkervaring heb je in totaal?
< 5 jaar 20%
5 - 9 jaar 25%
10 - 19 jaar 25%
20 - 29 jaar 19%
30 + jaar 11%

Heb je een leidinggevende positie?
Nee 74%
Ja 26%

Zijn je meeste collega's mannen?
Nee 71%
Ja 29%

Ben je een herintreedster?
Nee 96%
Ja 4%

Heb je promotie gemaakt bij je huidige werkgever?
Nee 68%
Ja 32%

Hoeveel werknemers heeft je bedrijf?
Minder dan 100 61%
100 - 500 23%
Meer dan 500 15%

[ Voor 42% gewijzigd door Snowwie op 08-01-2007 02:07 ]

Mijn YouTube Channel

• ALH
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Als je het te weinig vind onderhandel je over je salaris met je nieuwe werkgever.
Je kan ook lekker bij de AH blijven en er 2 dagen bijpakken dus 5 i.p.v. 3 dan zit je ook goed.

Hoe graag wil je weg bij de AH, als het bevalt daar kun je makkelijker onderhandelen met je nieuwe werkgever?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1