[SBS2003 - 2003R2] Remote desktop via web

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voorheen had ik op mijn thuis/test server altijd windows SBS 2003 geinstalleerd. Toen had je als standaar website een mooie interface waar je onder andere remote desktop kon gebruiken. Zit dit ook in de gewone 2003?

ik heb al de terminal service web geinstalleerd maar daarmee heb je toch niet hetzelfde want dan zit je nog niet direct op het interne netwerk als je het van buitenaf benaderd.

Misschien heel de iis instellingen incl de directory structuur van sbs2003 exporteren en deze dan importeren in de gewone windows 2003. nou alleen nog uitvinden hoe en of het uberhaupt wel kan

[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 20-12-2006 13:45 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Het is niet hetzelfde als bij SBS maar het is inderdaad wel mogelijk.

Alle proemn in n drek

• Avvd
  • Niet online
ik had het dus geprobeerd om heel de iis instellingen en submappen te kopieren met behulp van de iis migration tool maar dan geeft hij overal een hoop lege pagina's dus dat werkt helaas niet.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
http://www.petri.co.il/in...n_windows_server_2003.htm

Hier staat uitgelegd hoe je het kan installeren e.d. Misschien kan je er wat mee... kijk maar!

• Avvd
  • Niet online
het grote voordeel van de sbs server is dat je gewoon in je thuisnetwerk kan komen dmv de website. Met tsweb lukt dit niet zo goed als met de sbs standaard website. maar ik vraag me nog steeds af waarom het niet gewoonweg over te zetten is. ik heb alle instellingen gemigreerd en alle directory's meegenomen maar hij blijft aangeven dat de site niet bestaat.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik wil het topic niet kapen maar volgens mij kun je niet meer naar https://server/tsweb connecten met IE7, althans mij lukt het niet :/

Zodra ik connect mbv IE7 krijg ik een VBScript error: Remote Desktop Web Connection ActiveX control could not be installed. Please contact the server administrator.

EDIT: Sorry dit is met Server 2003 Standard (x64)

EDIT2: Heb het al gevonden IE7 security settings, ei

[ Voor 15% gewijzigd door KingNothing op 21-12-2006 15:37 ]

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1