Toon posts:

[Vista] Hoe wireless werken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vista nu enkele dagen en hier op mijn bureau kan ik enkel wireless gaan. In xp was dit geen probleem maar in vista wel.

Ik ontvang alles via dhcp en blijkbaar wil dit niet lukken in vista. Als ik zelf de gegevens ingeef (ip, subnet, dns, ...) lukt het eventjes en dan plots weer niet.

Mijn vista zegt me dat de verbinding tot het netwerk perfect is, ook de ontvangst is goed en ik lijk gekoppeld te zijn.
Toch kan ik niet surfen, ik kan zelfs niet in het setup menu van mijn linksys router geraken .....

Is het een probleem met vista of een instelling of eventueel een netwerkkaartje dat mijn vista niet zo goed ondersteunt (realtek chip) ?

Iemand anders problemen met de wireless ?

Verwijderd

Bij mij werkte het out of the box, maar krijg je eigenlijk wel dhcp informatie terug?

Zijn er eventuele andere WLAN's in de buurt waarop je even in zou kunnen loggen, dan weet je iig of het aan de laptop of jouw access point ligt.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
kabel in je router steken en setup menu bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:45:
Bij mij werkte het out of the box, maar krijg je eigenlijk wel dhcp informatie terug?

Zijn er eventuele andere WLAN's in de buurt waarop je even in zou kunnen loggen, dan weet je iig of het aan de laptop of jouw access point ligt.
Als het met XP perfect werkte, waarom dan niet in vista ? zelfs als ik zelf een ip ingeef, dan lukte het eventjes en dan was het terug gedaan ....