versterker voor pc

Pagina: 1
Acties:

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik ben op zoek naar een middel om zowel mijn speakers als headset (beide 5.1) aan te sluiten op mijn 5.1 onboard geluid. Nu heb ik na wat zoeken begrepen dat je hier een versterker voor nodig hebt, maar de ene versterker is de andere niet. Ik heb geen 'echte' nodig, slechts een kastje waar ik mijn 4x3.5mm speakers + 5x3.5mm headset plugs in kan jassen. En dan met een switch om tussen speakers en headset te switchen.

De headset die ik momenteel bezit, Speedlink Medusa, heeft een uitvoering die met dit kastje komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.medusa-canada.com/images/sl-8796_amp.jpg
Ik was echter zo handig geweest om de Pro Gamer edition te kopen voor dezelfde prijs (69 euro) waar dus geen amplifier bij zit.

De amplifiers die ik tegenkom zijn allemaal te serieus en te deur; ik hoef er verder niks mee te doen. Aangezien dit kastje als gadget bij de headset lijkt te zitten en de prijs er niet op verandert, heb ik het idee dat er dus veel goedkopere oplossingen zijn die aan mijn wensen voldoen. Wat zou voor mij zo'n goede 'versterker' zijn? Die toch echt niet meer dan 30 euro moet gaan kosten naar mijn mening... :S

De search leverde mij weinig goeds op; de topics die ik vond gingen over USB headsets en dan praat je over iets heel anders. Ik wil gewoon een kastje met twee 5.1 panels en een switch die ik op mijn geluidskaart kan aansluiten.

Alvast bedankt. :)

hoi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je toch niet beide zult gebruiken, en de meeste 5.1 uitgangen gewoon simpele stereo 3,5 mm pluggen zijn, zou je volgens mij gewoon met 3 splitters voor hoofstelefoons moeten kunnen werken.
Of je geluiskaart moet redelijk exotisch zijn. Maar ik gok van niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Phrantic
Tja, ik weet dat het inderdaad ook met allemaal splitters zou kunnen. Maar dat zou denk ik nogal wat rotzooi achterin m'n pc opleveren.
Maar ik heb dus onboard 5.1 geluid, dus dat is inderdaad niet zo exotisch. :p

hoi

• Phrantic
Ik wil bij deze graag op mijn drie maanden oude topic terug komen. *O*

Nog steeds ben ik eigenlijk op zoek naar zo'n versterkertje. Ik heb de splitters geprobeerd. Deze gaven echter veel ruis/storing/kwaliteitsverlies en namen veel ruimte in beslag, en bovendien waren ze onhandig. Daarnaast heeft één er van het begeven, en ik ben niet zo'n technicus. :')

Na een tijdje met twee surround systemen gezeten te hebben, en ik wat meer eisen aan mijn oplossing begin te krijgen, merk ik dus dat die splitters in geen geval voldoen. Ik heb drie verschillende speakers, allemaal met eigen volumeregeling, op 5.1 aansluiting naast een 5.1 headset dus. Ik wil makkelijk van het ene naar het andere kunnen switchen, of de speakers harder te zetten zonder ze allemaal één voor één omhoog te draaien... Nu heb ik in mijn zoektocht dit kastje gevonden:

Zalman ZM-RSA

Echter, volgens mij biedt zo'n ding meer functies dan ik nodig heb. Het apparaat dat ik in de TS heb gelinkt zit bij een headset van 50 euro, en die Zalman versterker alleen al benadert dat bedrag... dat moet goedkoper kunnen! Ik heb een andere versie van zo'n Medusa amplifier gezien, maar die kostte £15... je raadt het al, Engelse valuta. Creditcard only. -O-

Dus hoewel die Zalman aan mijn eisen zal voldoen, hoop ik op andere alternatieven, die jullie me gaan brengen. :*) (of niet natuurlijk)

hoi

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
ga slapen ofzo :z

50 e is toch goed te doen? Heb je ook geen troep!

• Phrantic
Crijnn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 03:59:
ga slapen ofzo :z

50 e is toch goed te doen? Heb je ook geen troep!
Mja, voor dat geld heb ik er een gratis tweede headset bij. |:( en of prijs = kwaliteit opgaat valt ook te bezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Phrantic op 12-03-2007 14:13 ]

hoi

Pagina: 1