laptopkeuze (ca. €800)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Archytas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 12:29
Ik ben op zoek naar een laptop voor een bedrag van 700 - 950 euro.

Ik ben vooral veel aan het programmeren en webdesignen op de laptop. Dus programma's als eclipse, dreamweaver, en de hele adobe suite moeten vlot kunnen draaien op de laptop. Bovendien koop ik niet elke drie jaar een nieuwe, dus hij moet een tijdje meegaan.
Zwart heeft de voorkeur, een glanzend scherm vind ik mooier dan een mat scherm.
Zelf dacht ik dat een laptop met Intel Core Duo cpu, 1GB RAM en ten minste 80GB hdd daar het beste bij zou passen en kwam bijvoorbeeld uit op de Toshiba Satellite A110-178 (758 euro).

Nu vind ik dit alleen niet één van de mooisten om te zien. Nu is het design niet doorsslaggevend, maar als er een beter alternatief is hoor ik het graag. Gewicht vind ik niet zo belangrijk, fingerprint hoeft ook niet, gamen moet redelijk kunnen, maar doe ik niet regelmatig.
Schermgrootte minimaal 14", liefst iets groter (b.v. 15,4"). Breedbeeld mag maar hoeft niet.

Alle advies is welkom!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Je geeft aan dat je het uiterlijk van genoemde laptop niet mooi vind. Maar welk alternatief heb je zelf gezocht? :?

Er zijn zoveel laptops op de wereld? Je zou om te beginnen kunnen kijken naar gebruikerreviews op sites zoals www.notebookreview.com of kieskeurig.nl.
Daarnaast kun je kijken op www.4launch.nl of www.dell.nl en zo zijn er wel meerdere online winkels.

We verwachten wel enige inzet van jezelf, het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 13:26
Of kijk vandaag op www.ibood.com, ik zag zojuist een erg mooie aanbieding voor 799 euro. Nadeel van die site is dat de aanbieding maar 1 dag geldig is, dus snel beslissen.

• Archytas
TheKerremenke schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:57:
We verwachten wel enige inzet van jezelf, het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken...
Ik kan je verzekeren dat ik al zeker een uur of 35 bezig ben geweest met het oriënteren. Voor mij is het soms alleen lastig beoordelen hoe goed een configuratie is en door de bomen zie je soms het bos niet meer. Ik heb ook wel even op de Dell site gekeken, maar als je uiteindelijk voor de kassa staat blijkt er 98 euro bestelkosten of zoiets in rekening gebracht te worden en dat maakt, hoewel ik wel een krachtige laptop had uitgezocht een en ander wel wat prijzig.

Ik zag bij de mediamarkt de Sony Vaio VGN N 1 M W voor 799 euro (misschien op internet nog wel iets goedkoper, nog niet naar gekeken). Ziet er leuk uit (had niet meteen wit in gedachten, maar vind ik niet lelijk), ook duo core T2050. Alleen slechts 512MB RAM (had liever 1GB, kan wel een reepje bij natuurlijk, maar toch). 80GB schijf (kan net), 15,4"scherm, onboard video.

Ook wel lastig om dan de AMD processors weer met de Intel reeks te vergelijken (had wel ergens een lijst gezien, weet niet meer waar, van de prestaties, maar toch). Intel Duo Core leek me wel goed presteren, op Ibood een Turion X2 TL-52. Wel veel geheugen, maar ik weet niet hoe groot het verschil tussen 1GB en 2GB geheugen nog de prestaties beïnvloed.

• GENETX
  • Laatst online: 09:16
Niet zo moeilijk met de AMD Turion 64 X2 en Core Duo.

TL50/TL-52 = T2300, >T2050
TL-56 = T2400, >T2250
TL-60 = T2500
Waarbij de AMD's allemaal VT en 64-bit zijn. Standaard 667MHz FSB.

Voor de prestaties hoef je niet te kiezen, voor de accu wel. De Core Duo is gewoon beter. Echter heeft de Turion 64-bit ondersteuning. Dit is de reden waarom ik voor de AMD's ben gegeaan (toen de Core 2 er nog niet was). Ik merk met Vista x64 zeker verschil, deze draait even snel/sneller dan XP x86!

• Archytas
Wel interessant die van Ibood. Maar wordt daar nu een andere laptop aangeboden dan dat er afgebeeld is, of ligt dat aan mij? (tevens op hun forum gevraagd).

• Archytas
Ibood overwogen maar toch maar niet gedaan (vond de behuizing zoals die volgens mij zou moeten zijn niet zo mooi, meestal bij asus geen probleem, maar bij dit model wel), dus nog steeds op zoek.
Overweeg wel een Asus te kopen.
De volgende lijkt er wel wat op qua specs en is nog iets goedkoper (dan 800 euro) ook. Graag mening hierover:

Asus Z92F-AP110M
Processor Intel Core Duo T2050
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center 2005
Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2
Taal OS NL⁄UK⁄FR
Processorsnelheid 1,86 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 667 MHz
Chipset Intel 945GM
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Aantal modules 1x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 15,4 inch breedbeeld
Schermtype Color Shine
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 120 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Interface (harde schijf) ATA
Geheugenkaartlezer SD ⁄ MMC ⁄ MS ⁄ MS PRO
Optische drive DVD±ReWriter (Double Layer)
DVD+R schrijven 8x
DVD+RW schrijven 4x
DVD+R DL schrijven 2x
CD-R schrijven 24x
DVD-ROM lezen 8x
CD-ROM lezen 24x
Grafische kaart Intel Graphics Media Accelerator 945
Shared memory Ja
Interface On-Board
TV-out S-Video
Geluidsweergave 2-kanaals
TV-tuner Nee
Radio-tuner Nee
Ingebouwde webcam Ja
Megapixel 1,3 Megapixel
LAN 1000 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 B⁄G
Modem 56 Kbps
USB 2.0 4x
Firewire (1394a) 1x
PCMCIA 1x
Toetsenbord-layout VS-indeling | QWERTY
Muis Nee
Afstandbediening Nee
DVD-software ASUSDVD
Brand-software Ahead Nero Express
Anti-virussoftware Norton Internet Security 2005 (trial)
Overige software Asus PowerGear
Diepte 284 mm
Breedte 354 mm
Hoogte 35 mm
Gewicht 2,85 kg
Type accu 8 cell Li-Ion
AC adapter input 100~240 V, 50⁄60 Hz
AC adapter output 19 V DC, 3.42 A, 65 W
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Dat is nog steeds een A6 model van Asus? Qua behuizing volgens mij hetzelfde (weet niet cker).

Verwijderd

Gamen kan je vergeten met een Intel gpu'tje en de laagste dual core. Ik werk zelf nu met een T2300 en een Go7600-256Mb, 2gigg ramm en gamen zoals bijvoorbeeld CSS en PREY draaien moeiteloos maar met FEAR en GRAW beperkt het al, ook in de laagste settings schokkerig.

Ik denk dat als je iets wil voor de lange termijn, langer dan 3 jaar zoals je aangeeft, dat je misschien beter wat door kan sparen en dan gelijk eentje met wat zwaardere specs neemt en een 17inch breedbeeld. Sowieso komt Nvidia al gauw uit met een Go8800 en zullen de andere prijzen al wat sneller dalen, aangezien die ruimte moeten maken voor de nieuwere spec. laptop's.

Ook zal Vista hierin bijdragen dus het lijkt me verstandig, indien mogelijk, om even te wachten tot januari-februari, vanwege de prijzen en nieuwe lijnen waar de merken mee gaan uitkomen. Verder zou ik me niet blind staren op uiterlijk en puur kijken wat voor jou van belang is voor je werkzaamheden qua inhoud.

En als je er nu al 1 moet hebben dan zou ik toch ook eens bij Dell kijken want binnen je budget heb je daar al een Inspiron voor 928euro met een 17inch scherm een een dual core T5500. Maarjah, wat is wijsheid, de markt is steeds in beweging, zo ook de prijzen 8)7

• Archytas
Bij Dell komen er nogal hoge orderkosten overheen. Desalniettemin is de prijs dan nog wel redelijk voor wat je krijgt, maar ik game echt heel weinig dus om daar nu een stevige grafische kaart voor te kiezen lijkt me wat overkill.

• Archytas
BoyzNDaHood schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:17:
Dat is nog steeds een A6 model van Asus? Qua behuizing volgens mij hetzelfde (weet niet cker).
Andere behuizing als ik het zo bekijk. Jammer dat de lijn verder niet op Asus site is te vinden, dus het valt alleen te checken bij webshops.

• GENETX
  • Laatst online: 09:16
Wil je gamen dan ligt de A6T nog net in/net buiten je budget. Die is zo'n 950 euro. Zie specs in de sig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Tja dit is niet de manier om een dergelijk topic te starten, we verwachten dat je alle relevante informatie in je topicstart verwerkt en dat kan ik hieruit niet opmaken. Gebruik verder de editknop als je 2x achter elkaar wilt posten. Dit maakt de leesbaarheid van je topic beter.

Bij gebrek aan eigen inzet dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.