Heb besloten om Ubuntu 6.06 (Dapper) eens te proberen. Het bevalt aardig, wel even wennen, maar heb het meeste wel aan de gang. Heb de wpa tutorial (waarnaar gelinkt was vanuit het grote ubuntu topic dl4) gevolgd, een profiel aangemaakt, passphrase omgezet via wpa_passphrase, hier een .conf van gemaakt voor wpa_supplicant en deze laten uitvoeren.
Hoeveel gegevens ik ook over het scherm zie vliegen, ik krijg geen verbinding, en op een gegeven moment gebeurt er helemaal niks meer. Hier conculdeer ik uit dat de router is gecrashed aangezien ik er onder windows ook geen verbinding meer mee krijg tot ik een powercycle van de router doe.
Wat heb ik gedaan:
- De stappen gevolgd zoals beschreven in de tutorial.
- Config gemaakt:
- Het los getest via:
Hiermee komt wpa_supplicant in een soort oneindige loop terecht aangezien dit maar door blijft gaan. Heb het met 2 draadloze routers geprobeerd, beide met WPA encryptie:
- Digiconnect (Sweex) wireless broadband router
- Netgear WGT624
Ik gebruik een Intel Pro Wireless 2200BG (standaard centrino kaartje) om verbinding te maken.
Zie ook de log.
Iemand een ideetje waarom mn draadloos niet werkt?
Hoeveel gegevens ik ook over het scherm zie vliegen, ik krijg geen verbinding, en op een gegeven moment gebeurt er helemaal niks meer. Hier conculdeer ik uit dat de router is gecrashed aangezien ik er onder windows ook geen verbinding meer mee krijg tot ik een powercycle van de router doe.
Wat heb ik gedaan:
- De stappen gevolgd zoals beschreven in de tutorial.
- Config gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant network={ ssid="swl1" scan_ssid=1 key_mgmt=WPA-PSK proto=WPA RSN pairwise=CCMP TKIP group=CCMP TKIP #psk="-29j2mJBVfN&m1&.....x4d0-FA\V,j,KOF5\inHNv!C#" psk=cdc758c1f8c03410bf2f438.....227bea29531c5d90ccf7c42966171 } |
- Het los getest via:
code:
1
| sudo wpa_supplicant -Dwext -ieth1 -c/home/spone/wireless/thuis.conf -dd |
Hiermee komt wpa_supplicant in een soort oneindige loop terecht aangezien dit maar door blijft gaan. Heb het met 2 draadloze routers geprobeerd, beide met WPA encryptie:
- Digiconnect (Sweex) wireless broadband router
- Netgear WGT624
Ik gebruik een Intel Pro Wireless 2200BG (standaard centrino kaartje) om verbinding te maken.
Zie ook de log.
Iemand een ideetje waarom mn draadloos niet werkt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512