Externe HDD stuk, PC post niet met de HDD intern aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 11:44
Hallo allemaal,

Ik heb had een werkende Externe Harddisk van 300GB.

Alleen deze is nu dood. Dit is volgens mij gebeurd omdat er een USB verbinding haperde, en de enige mogelijke verklaring die ik heb is dat de verbinding is verbroken terwijl er file activity was.
Gevolg: schijf dood en wordt niet meer gevonden door windows.

Nou heb ik het ding in een pc ingebouwd, maar de pc boot niet met de HD erin. (in fact; hij komt al niet uit de bios)...

Heeeft iemand hier ideen om mijn 250gb+ aan data die erop staan te redden? Ik ga morgen een nieuwe schijf halen waar alles op kan komen, maar ik moet wel weten hoe ik die data overschoffel.

Als je meer gegevens nodig hebt moet je maar even gillen want ik weet niet wat allemaal van pas komt...

Groet,
Hemmo

Hoi trouwens

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik denk dat je zowiezo zult moeten proberen een pc te laten booten met die harde schijf erin. Controlleer voor de zekerheid even de jumper instellingen, en zorg dat het bios zo weinig mogelijk hoeft te doen met de schijf. (daar bedoel ik vooral mee; laat de pc niet vanaf de slechte schijf booten)

Suc6 met de schijf, ik weet hoe irritant het kan zijn...

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 05:51
als het een sata schijf is kan je proberen te hotpluggen.
je kan dan gewoon inpluggen terwijl je comp aanstaat als het goed is.

dus eerst wel stroom erop.
en dan opstraten en als comp opgestart is dan pas de sata kabel erin

en daarnaast zul je wel speciale software moeten hebben om er langs te komen want zomaar herkend zal ie neit worden volgens mij.

en zeker geen auto progjes (zoals scandisk) erop loslaten want grote kans dat die het op de snelle manier oplost maar je we heel veel (zo niet alle) data kwijt bent.

• WebHawk
Ik ga het morgen na mijn werk weer proberen, hoef maar een half dagje, dan neem ik ook een nieuwe harddisk mee. (de verzekering heeft de centjes al netjes over gemaakt, want het gebeurde bij de pc van een ander).

Hoi trouwens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de topictitel verfatsoenlijkt. Let hier in het vervolg eens op? :)

• WebHawk
BalusC schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:03:
Ik heb de topictitel verfatsoenlijkt. Let hier in het vervolg eens op? :)
Ja bedankt :-)

Goed, ik heb nu mn nieuwe schijf in huis (WD mybook 320 essential edition) en ga proberen de oude aan de praat te krijgen in de PC

Overigens is het geen Sata. (althans ikzie geen interface daarvan)
bevinding 1: aha - er zit geen jumper op dus daar moet ik even aan zien te komen om m op... master te zetten
als de pc dan zn post voorbij komt dan kijken we verder.
Ik heb nu namelijk de hdd van de pc in kwestie losgekoppeld zitten, dus booten zal hij zoizo niet.

[ Voor 57% gewijzigd door WebHawk op 20-12-2006 20:24 ]

Hoi trouwens

• WebHawk
Bevinding 2 - helaas, ik dacht dat de schijf draaide, maar dat is niet zo. hij maakt een vaag gezoem wat heel onregelmatig is. zal zo even een opname posten, maar ik denk dat hij gewoon ge-electrocuteerd is...

Hoi trouwens

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
zoemen doen ze wel vaker als ze zich niet relaxed voelen. Ik zou iig even een jumpertje proberen. (hoewel ik moet toegeven dat het toch een beetje als een RIP klinkt.. :P)

• WebHawk
volgens mij is het toch echt rip geworden. ben er niet meer uitgekomen idd. ga dr volgend jaar weer tijd insteken :')

Hoi trouwens

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Controleer nog eens de master/slave jumper en boot eens met een diagnostics disk van de schijffabrikant. Een flink aantal staan op de ubcd
Pagina: 1