Toon posts:

Welke surroundset?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nu niet meer......

Afgelopen week kocht ik voor veel geld een Bose 3.2.1 set. Ik heb me niet heel erg verdiept in surroundsetjes en moet ook toegeven dat ik in een impulsieve bui het setje heb gekocht.
Ik ga deze week terug naar de winkel om het set in te ruilen voor een echt surroundset. (5.1) Ik had me van de bose echt veel meer voorgesteld....
Wie kan mij vertellen welk 5.1 surround set de beste koop is. Ik wil ongeveer tussen de 500 en 700 euro uitgeven. Moet toch zeker iets moois voor te krijgen zijn?!

Over het algemeen wil ik het setje gebruiken om films te kijken maar wanneer ik gewoon naar de tv kijk. Daarnaast wil ik er ook wat cd´s op afspelen.

Wie o wie kan mij een goed advies geven??

Alvast bedankt.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik zou zeggen ga over je budget heen, met name vanwege je wens om ook muziek ermee te luisteren, en ga voor een Marantz SR4600 reciever, met bijpassende dvd-speler (of niet als je er al een hebt) en koop in ieder geval 2 losse luidsprekers van een merk als Wharfedale of vergelijkbare luidsprekers. Dan kan je nog een x.1 speakerset los nemen voor films, of meteen 5.0 aan luidsprekers neerzetten van dezelfde serie en de sub er voorlopig bij laten zitten.

Verwijderd

Een losse receiver met speakers is idd beter dan een kant en klaar setje. Je zal zelf je eigen smaak moeten bepalen maar bij correct in de koopjeskelder kan je een leuk setje samenstellen:

Fronts: http://www2.correct.com/a...68ba07b967f46482b3248d5e1

En dat is zeer goedkoop, want op kieskeurig begint deze vanaf 499 euro per stuk (!) En nu heb je 400 euro voor 1 paar.

Dan moet je nog voor 300 euro een surroundreceiver scoren en heb je voorlopig een zeer goede stereoopstelling die je later nog kunt uitbreiden. Wil je het goedkoper doen zou je bijvoorbeeld 2 mission m33i als front kunnen nemen (130 euro per stuk daar). Heb je nog 700-260= 440 euro over voor de rest. Surroundreceiver erbij nemen voor 300 euro, m30i als rears en tijdelijk fantoomcenter draaien. Heb je iets meer surround (4.0) en alsnog goede stereo.

Ook zou je eens op ebay.de kunnen kijken, vaak goed spul nieuw voor weinig geld. Duitsland is echt stukken goedkoper dan Nederland wat electronica betreft.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:06:
Ik weet het nu niet meer......

Afgelopen week kocht ik voor veel geld een Bose 3.2.1 set.
Slim :P
Ik heb me niet heel erg verdiept in surroundsetjes en moet ook toegeven dat ik in een impulsieve bui het setje heb gekocht.
Dat geldt vrijwel voor alle Bose bezitters. Impulsief en te lui om te vergelijken. En ja, de buren hebben Bose, dus....
Ik ga deze week terug naar de winkel om het set in te ruilen voor een echt surroundset. (5.1) Ik had me van de bose echt veel meer voorgesteld....
Wie kan mij vertellen welk 5.1 surround set de beste koop is. Ik wil ongeveer tussen de 500 en 700 euro uitgeven. Moet toch zeker iets moois voor te krijgen zijn?!
Eerst geeft je 1500(?) Euro uit aan een Bose set en nu wil je maar 500 tot 700 uitgeven :?
Voor dat bedrag koop je echt niks boeiends. Leg er zo'n 1000 Euro bij en dan heb je veel meer keus. Anders zit je met alle componenten in het laagste segment, om nog maar te zwijgen over de speakers... :X

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 08:42
Ik wilde hetzelfde als jij... maar kwam niet uit bij de bose 1..2..3.. systemen maar bij de JVC sophisti... zelfde id...

Uiteindelijk maar niet voor gekozen... een betere oplossing was voor mij de Logitech Z-5400 (of de Z-5450, zelfde maar dan met draadloze achterspeakers!) met een losse dvd/divx speler... kosten vielen hierdoor ook erg mee, nog geen 300 euro voor de speaker set en de dvd speler... en een geluid dat er in zit!!!

Kortom, kijk er eens naar... je zal verbluft zijn (was bij mij wel zo in ieder geval).

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ahendriks schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:23:
Ik wilde hetzelfde als jij... maar kwam niet uit bij de bose 1..2..3.. systemen maar bij de JVC sophisti... zelfde id...

Uiteindelijk maar niet voor gekozen... een betere oplossing was voor mij de Logitech Z-5400 (of de Z-5450, zelfde maar dan met draadloze achterspeakers!) met een losse dvd/divx speler... kosten vielen hierdoor ook erg mee, nog geen 300 euro voor de speaker set en de dvd speler... en een geluid dat er in zit!!!

Kortom, kijk er eens naar... je zal verbluft zijn (was bij mij wel zo in ieder geval).
Jij hebt het over een computer speakerset. Daar krijg je flinke koppijn van als huiskamer install.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:28:
[...]

Jij hebt het over een computer speakerset. Daar krijg je flinke koppijn van als huiskamer install.
Idd, extreem vermoeiend om naar te luisteren meestal.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Barry|IA schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:28:
[...]

Zeker bij het luisteren van muziek, in jouw geval niet doen dus.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
waarom krijg je koppijn van het luisteren in de woonkamer naar een computersetje ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat de TS eerst maar eens serieus naar de winkel moet gaan met een berg DVD's en CD's onder de arm. Zorg eerst maar eens dat je een beetje weet wat er te krijgen is. Lees je een beetje in. Dan kom je al een heel eind.

Laat je verder niet gek maken door verkopers met mooie Demo CD's en DVD's die zo mooi lijken te klinken. Gebruik je eigen spul om te testen. Lees verder ook ff Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime m.b.t het open en van een "wat moet ik kopen" topic.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.