Toon posts:

Waarmee is een AMD K6-2 500 mee te vergelijken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een paar maand een K6-2 500 en ik wil graag weten waar ik die mee kan vergelijken qua snelheid t.o.v een intel processor.

weet iemand toevallig een site met benchmarks ofzo , of kan iemand me het eens zeggen ??

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

pII 300? zeker op graasgebied

mijn pII 350 doet 0,97Mkeys en de K6-2 350 van een neefje van mij doet 0,5Mkeys

ligt aan de zwakke fpu van de K6

How bad is it on a scale from one to Spurs

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12

me1299

$ondertitel

Slasher>

Je blaat!!!!

Dat komt door die grafkoe, die is totaal niet geoptimalizeerd voor de Amd K6-2 en K6-III

Ok, de fpu is lager, maar je kan het ook overdrijven!!!!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Met rode kool

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mijn pII 350 doet 0,97Mkeys en de K6-2 350 van een neefje van mij doet 0,5Mkeys

ligt aan de zwakke fpu van de K6
Voor RC5 wordt je fpu helemaal niet gebruikt. :)

Verwijderd

Dit gesprek ligt op een te hoog niveau voor mij... :)

Kun je de GPU van de GeForce II geen RC5 blokjes laten kraken? >:) >:) >:)

Verwijderd

Met een thermische kookplaat qua warmte :)

Verwijderd

Topicstarter
ja hier vroeg ik dus niet om ik wil graag wat serieuze antworrden , als ik onzin had gewilt had ik em wel op het onzin forum gezet

:( :( :(

dus graag alleen serieuze antwoorden aub

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ik even een benchmarkjes-pagina pak die als het goed is (uit mijn hoofd ;)) Intel-benchmarks gebruikt (voordat een of andere sukkel weer gaat roepen dat het niet eerlijk is ;)) dan zit een k6-2 500 ongeveer tussen een celly 433 en 466 in.

Bron: http://www.cpuscorecard.com/all_cpus.htm

Verwijderd

ja, nee sorry, is het trouwens geen K6-3 500? naar mijn weten is er geen K6-2 500 gemaakt, maar ik zit vast fout.

LOL..

het wordt zoiezo nix met die K6

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

http://www.amd.com/products/cpg/k623d/index.html

Daar staat de 500 gewoon bij....

Verwijderd

IK zou anders nog wel een updgraatje willen doen naar een k6-2+ 550 hoor :)
lekker goeiekoop

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
de regel is dat een K6-2 ongeveer 20% langzamer is op fpu en integer ongeveer evensnel is. Een K6-3 daarentegen is integer ongeveer 0-5% sneller. fpu evenlangzaam.

Als je snel wilt rekenen kun je wel zeggen dat een K6-2 evensnel is als een 100MHz langzamere P2

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Hey Bloody-Titan! Stuur es ff eem mailtje met je ICQ nummer naar mij, ik wil ff met je praten over bepaalde zaken m.b.t. computers... :) Stuur maar naar dgeerdink@hotmail.com! Thanks.

K6-2 500 is te vergelijken met een PII 350. Mijn nichtje heeft een PII en mijn andere neefje heeft een K6-2 500, heb op allebei CPU benches gedraait en komt ongeveer hetzelfde uit. Weet je dat ook weer SilverBolt!

Verwijderd

een amd k6-2
is op spel gebied even en\of even snel als een pen3 maar opgebied van verwerken van gegevens van toepassingen zoals bensmark 2000
red hij het niet

Verwijderd

sorry ik bedoel een pen2 en geen pen3

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Mijn oude amd k6-2 400 haald ongeveer evenveel fps in q3 als mijn celeron 500 met dezelfde instellingen :) (volgens mij zuigt celeron1 een beetje in q3 :( ). Alleen in andere spellen was ie wel een stuk langzamer...

$1CkB0y is gelukkig met zijn zus der nieuwe P3 coppermine 667

Verwijderd

GAME MET AMD K6-3 333 !!!! (ROLLCAGE)

snelheid (FPS) in 640x480 met alle kwaliteitsinstellingen op gemiddeld: 10-12 (ernstig stotteren, enorm vertraagd spelen, op gok)
Grafische kaart: ATI 8MB, 48MB ram in PC

Dit keer bij iemand met P2-350 met Voodoo Banshee 16MB (soort voodoo2 met extra 2D chipset)en 64 MB Ram in de PC

snelheid (FPS) in 800x600 met alle kwaliteitsinstellingen hoog: ongeveer 60. Helemaal vloeiend!!

WOW WHAT A DIFFERENCE!!!!

Verwijderd

hallo wie test nouw met een 3dkaart
ati 8mb gooi het maar in een grof vuilcontainer
natuurlijk draait de 3dfx bansiekaart sneller
omdat de chip echte 3dchips zijn sukkel
wat een vergelijking
het zelfde is een vergelijking van dag en nacht

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
ja had ik ook bij rollcage met mijn oude amd k6-2 400 liep het voor geen meter 15fps ofzo maar toen bij mijn celeron500 liep ie een heel stuk beter 50fps ofmeer. Maar met q3 en ut merk je bijna geen verschil(ik denk dat die spellen beter geoptimaliseerd zijn voor 3dNOW!!!!)

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nog nooit van een K6-3 333 gehoord, laat staan een 333 Mhz van AMD...

De K6-2 en 3 series lopen op 100 Mhz FSB. Met multipliers van helen en halven kom je nooit op 333 Mhz.

• HermeS
  • Laatst online: 26-08 11:58
dan heb je vast ook nog nooit van de amd k6-2 533 gehoord. beide bestaan ze en draaien op een bus van 95 keer X= 333/533 mhz,

EEN AMD FAN!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik wil even zeggen dat die k6-2 een ongelooflijke kutprocessor is :(

Ik had eerst een 333 en nu een 450.
Windows draait snel en quake2 speelt soepel, door de super 3dnow! optimalisaties.

Ja en daar is dan ook alles mee gezegd :(
FPU performance is nog langzamer dan een pentium 1.

Het leukste was op een lan waarbij ik naast iemand zat met een p2-450. Allebei een voodoo3. Bij hem liep Q3 met >50 spelers ongelooflijk soepel en bij mij schok schok schokschok...

En daarbij komt ook nog dat je aan het mobo (super socket7) geen bal meer hebt. Als je een celeron had gekocht zou je nu kunnen upgraden door een p3 erop te zetten.

Ok hij was ietsje goedkoper dan een celeron maar dan nog :(

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• remsie
  • Laatst online: 27-08 00:33
Wat een bullshit!

K6-2 is dus absoluut geen kutproc. en dat de fpu performance van een pI is is ook onzin.

Heb een benchmark met me K6-2@450 gedaan en de integer was dezelfde performance als de pII 450 alleen de FPU was minder, maar dat scheelde ook niet zo vreselijk veel..

Verwijderd

Verschil tussen Ati en Voodoo Banshee is niet zooooooooo groot hoor, Die Ati is trouwens ook 3D-chip. Maar dit lag duidelijk ook aan de proc. Ik zeg niet dat het altijd zo is, incoming bijvoorbeeld, een voor AMD K6-3 (niet K6-2) is geoptimaliseerd, geen verschil met P2!
Pagina: 1