Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo medeforummers!

Al een tijdje ben ik op zoek naar een PDA waarmee ik (onder andere; dit is de belangrijkste reden) makkelijk en snel notities kan maken tijdens colleges en in de trein. De reden dat de trein er expliciet bij noem, is omdat ik zo'n 20 uur per week met de trein reis :/ Het lijkt mij erg handig (en veel tijd schelen) als ik niet alles naderhand in een tekstbestandje hoef te zetten :)

Ik wil de keuze gaan maken uit één van deze modellen:

• E-ten Glofiish M700
• Nokia E70
• Sony Ericsson P990i

Hebben jullie ervaring hiermee, welke raden jullie mij aan en waarom?

Alvast bedankt voor jullie adviezen! :*)

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 10:02
Uit deze drie zou ik de E-ten M700 kiezen. Ik ben een fan van Wm5, omdat daar zeer veel (gratis) software voor te vinden is en de mogelijkheden zeer uitgebreid zijn. Verder heb ik zelf een MDA Vario (HTC Wizard) waar ik zeer tevreden over ben en ik vind dergelijke qwerty keyboards erg prettig werken. De M700 heeft verder ook een GPS aan boord, ook altijd leuk. Als dat voor jou niet van belang is zou ik zeker ook de Vario I en II in je vergelijking betrekken. Zeker de Vario I is nu vrij voordelig (los rond de 300e geloof ik). De II is sneller en heeft ook UMTS aan boord, weet niet hoe belangrijk dat voor je is. Op www.nieuwemobiel.nl kun je ze met elkaar vergelijken en kijken welk toestel voor jou de gunstigste specs heeft.

Overigens is een losse BT GPS ook maar rond de 70e en kun je zo eenvoudig GPS toevoegen aan je WM5 device.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je snel wilt schrijven, dan lijkt mij een apparaat met een volledig toetsenbord erg fijn. Ik zie dat je alleen maar smartphones hebt gekozen, geen losse PDA's, maar je zou daar ook eens bij kunnen kijken.

Wat Koksie zegt over WM5 m.b.t. software geldt ook voor PalmOS. Als je nog nooit een PDA gebruikt hebt zijn beide even snel te leren. Palm heeft bijvoorbeeld de Treo 680, een pas nieuwe smartphone met volledig toetsenbord. Misschien ook een aardige optie voor je. Ik heb zelf enige tijd terug een Palm TX aangeschaft (geen toetsenbord, maar wel een lekker fors scherm), die bevalt me erg goed.

Verder is het gewoon maar kiezen wat je zelf fijn vindt, dus succes met je keuze. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 10:02
Hillie heeft natuurlijk helemaal gelijk, de Treo 680 is ook het overwegen waard. De formfactor en het design zijn ongeevenaard in de smartphone wereld (behalve dan met de Treo 750v die WM5 draait, maar die is peperduur en voorlopig alleen bij Vodafone te krijgen). Heb zelf ooit een treo 180 gehad en was daar erg tevreden mee. Palm OS is wat intuitiever dan WM5, dus voor beginners makkelijker te leren. Palm is echter ook in WM5 gestapt met een serie PDA phones en er zijn berichten over de onzekere toekomst van Palm OS. Toch is de Treo 680 zeker de moeite waard om eens te bekijken!

Verwijderd

Ik werk op me werk ATM met de Sony Ericsson P990i als test.
Ik kan je beloven dat je er "nog" niet aan wil beginnen.
Hij zit vol kinderziektes, spontane reboots en uitval.
We werken nu met allernieuwste Fireware en nog steets werkt het niet naar behoren.
Dus bij de Sony Ericsson P990i effe afwachten tot er eindelijk een stabiele fireware is of gewoon voor een andere gaan :P

Verder zijn de toetsen op het toetsenboord zo vrezelijk klein dat typen er mee onmogelijk is dus gebruik je altijd de onscreen toetsenboord, dus zonde....

Beeld en foto's zijn wel erg mooi