Toon posts:

Laptop voor student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste internetters,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie en vrije tijd. Zware games speel ik niet. Wel wil ik gebruik maken van Office pakket en goed kunnen internetten en af en toe kunnen msn'en. Internet moet goed draaien met meerdere schermpjes open. Een sterke processor zal ik dus niet nodig hebben maar ik wel de mogelijkheid hebben voor kleine video/ foto bewerkingen Zware 3D programma's als AutoCad oid zal ikniet gebruiken. Wel wil ik zonder problemen/haperingen een film kunnen kijken.
Hoewel ik een klein beetje verstand van zaken heb, ben ik in vergelijking met jullie echt een leek!
Ik had voor mijzelf het een en ander al bekeken. Via dell had ik deze laptop samengesteld waarvan ik dacht dat het goed zou zijn:

Dell 1501 Multmedia N12155
  • PROCESSOR AMD® Turion 64 Mobile-technologie MK36
  • BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
  • ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 90 dagen
  • LCD-SCHERM 15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
  • TOETSENBORD Intern toetsenbord - (QWERTY) - VS/Internationaal
  • GEHEUGEN 512 MB 533 MHz Single Channel DDR2 SDRAM (1 x 512
  • HARDE SCHIJF Harde schijf van 60 GB (5.400 rpm)
  • OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
  • GRAFISCHE KAART ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
  • HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
  • DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
Ik had gehoopt deze voor 600€ te kunnen krijgen maar het bleek dat dit type niet gratis geleverd werd. ik kwam dus uit op € 671,54.
Aangezien ik student ben vind ik mijn budget van €600 eigenlijk al veel.

Zou iemand mij kunnen adviseren voor een laptop van max €600? Jullie lazen het, ik heb weinig eisen aan de Laptop. wel graag 15 inch scherm, goede batterij zodat hij colleges makkelijk volhoudt. Ik dacht dat ik aan 512mb voorlopig met mijn gebruik wel genoeg zou hebben. Daarnaast is 60GB echt voldoende.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je echt budget wilt dan zou je ook eens naar Acer kunnen kijken, die dingen zijn over het algemeen nog iets beter dan de budgetlijn van Dell (want solide zijn die dingen zeker niet, zou zo'n ding ook niet kopen als je hem iedere dag mee naar school neemt).

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 17:19

Jimbolino

troep.com

Vergeet dell maar als je een goedkope laptop wil. Oa omdat ze verzendkosten en btw altijd maar half vermelden. En omdat er geen fatsoenlijke garantie bij zit!! soms minder dan een jaar.

Je kunt wachten totdat er een mooie aldi/lidl/blokker/kruidvat aanbieding is (soms onder de 600 euro)
of je kunt een van de goedkoopste acers/packard bells/msi/asus laptops nemen uit de pricewatch of uit een folder die bij je in de bus valt.

Elke nieuwe laptop van tegenwoordig voldoet aan jouw eisen, dus let alleen op de prijs en garantie want als je hem elke dag mee gaat nemen is 2/3 jaar garantie toch wel fijner dan 90 dagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 19-12-2006 23:11 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dell inderdaad nu uit mijn hoofd gezet. Via de bovenstaande link heb ik gezocht naar een betaalbare (voor student) laptop. Acer is denk ik een hele geschikte mogelijkheid voor mij!

Alleen wat voor een processor kan ik nu het beste nemen:
  • Cel-M 410
  • Cel-M 420
  • Turion mk 36
  • Cel 2.6 GHz
Wat is dus voor mij de beste optie, het zuingste, de snelste prestaties enz.

Alvast bedankt weer! :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
AMD Turion MK-36 for sure. Die maakt gehakt van celerons. Verder heeft deze VT ondersteuning, 64-bit ondersteuning (leuk voor Vista ook), waarschijnlijk een hogere FSB intel kenende, en de optie om terug te klokken om zo langer op de accu te kunnen werken.. (Ja die celerons hebben alleen maar nadelen :) )

Verwijderd

idd zeker weten de turion
Pagina: 1