[XP] Opeens geen 'rechten' meer in Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-03 17:09
Help !

Ik weet niet wat ik hebmisdaan, maar opeens kan ik Windows Firewall niet starten.
Ik krijg een melding 'Window kan deze service niet starten...'. Ik heb geprobeerd een systeemherstel te doen, maar dan krijg ik weer de melding: 'Systeemherstel is door groepsbeleid uitgeschakeld. Neem contact op met de domeinbeheerder...' Na hier wat gezocht te hebben, vond ik een advies om eens in de registry te gaan kijken, maar ook dat wordt me verboden ; 'Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder'.

Ik heb profielen in XP en het profiel waarin bovenstaand zich voordoet, heeft gewoon de 'volledige' rechten.

Wat kan ik doen om dit op te lossen ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zit je ook in een domain?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DaOzzie
euh...niet dat ik weet, waar zie ik dat ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Start + Pauze knop (of rechtermuisknop op deze computer) -> Computernaam :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DaOzzie
Werkgroep: MSHOME
bedoel je dat ?

Verwijderd

Je zit dus niet in een domain.

Al eens ingelogt als administrator ipv jouw username?

• DaOzzie
Geen idee hoe je dat doet. Ik kan inloggen als mezelf of als gast

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Als je in je inlogscherm bent van windows xp ( de blauwe achtergrond met de username(n)) druk dan 2 maal achter elkaar op Control-Alt-Delete.

Dan zal je een kader zien verschijnen, en geef daar user : administrator in en j epassword.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Staat de 'security center' service wel op 'automatisch', en is 'ie op dit moment wel gestart?

• DaOzzie
TheZeroorez schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:24:
Staat de 'security center' service wel op 'automatisch', en is 'ie op dit moment wel gestart?
ja en ja

• DaOzzie
software schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:20:
Als je in je inlogscherm bent van windows xp ( de blauwe achtergrond met de username(n)) druk dan 2 maal achter elkaar op Control-Alt-Delete.

Dan zal je een kader zien verschijnen, en geef daar user : administrator in en j epassword.
krijg een melding dat ik me op deze manier niet kan inloggen (hoe ik administrator ook schrijf en ook zonder password in te vullen, lukt het niet)

• DaOzzie
Het vreemde is ook dat ik Nero 7 erop had staan, deze vervangen heb door Nero 6 en nu staat 7 er toch weer op !>!>

En de Firewall start wel op, maar wordt even later uitgeschakeld

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

DaOzzie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:42:
[...]

krijg een melding dat ik me op deze manier niet kan inloggen (hoe ik administrator ook schrijf en ook zonder password in te vullen, lukt het niet)
errrmmmmmm, Wie is eigenaar van de machine. Je zou toch wel de password van de admin moeten weten en kunnen inloggen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
FrankGuthrie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:07:
[...]

errrmmmmmm, Wie is eigenaar van de machine. Je zou toch wel de password van de admin moeten weten en kunnen inloggen?
Daarbij, hij heeft zelf volledige rechten op het systeem, dus heeft ook de mogelijkheid het wachtwoord van de administrator te resetten..

Lukt dit echter niet, gebruik dan het veiligheidslek in de Windows XP setup: http://pubs.logicalexpres...009/LPMArticle.asp?ID=305

Succes!

ik heb geen idee of dit echter werkt, vond het tijdens googlen, post de uitkomst wil je? :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hebt waarschijnlijk last van spyware die met rechten heeft lopen klooien. De reden dat je niet met administrator mag inloggen is dat je waarschijnlijk met XP Home werkt. Die mag alleen in veilige modus met de administrator account inloggen. Om erin te komen reboot je je PC. Voordat het Windows XP opstartmenu verschijnt druk je op F8 en kies je veilige modus.

Er is dan een procedure om de rechten te herstellen, maar je moet eerst maar even kijken of het wel werkt als je dan als admin ingelogt bent.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DaOzzie
Glashelder schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:18:
Je hebt waarschijnlijk last van spyware die met rechten heeft lopen klooien. De reden dat je niet met administrator mag inloggen is dat je waarschijnlijk met XP Home werkt. Die mag alleen in veilige modus met de administrator account inloggen. Om erin te komen reboot je je PC. Voordat het Windows XP opstartmenu verschijnt druk je op F8 en kies je veilige modus.

Er is dan een procedure om de rechten te herstellen, maar je moet eerst maar even kijken of het wel werkt als je dan als admin ingelogt bent.
Dit lijkt er veel op ja. Nou goed, ik heb me zo kunnen aanmelden als administrator, maar ook dan krijg ik dezelfde meldingen en kan ik noch Systeemherstel noch Firewall aanzetten.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik zou even een nieuwe user aanmaken als mogelijk en bidden dat je met hijackthis/hitmanpro de boosdoener kan vinden.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• DaOzzie
Topic mag gesloten worden. Enige oplossing was nieuwe installatie van XP. Bedankt voor jullie reacties.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Da's geen oplossing, maar een workaround... Helaas. (Verder sluiten we topics hier niet als de TS z'n oplossing heeft hoor ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 23-12-2006 15:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat een slechte oplossing zeg, herinstalleren :P

In ieder geval - ik heb (en ongetwijfeld meer mensen :P ) al eens gepost hoe je die regedit-verboden melding kan omzeilen zolang je maar administrator rechten hebt: elevator in "[XP] Administrator heeft geen rechten in..." :)

• DaOzzie
elevator schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:00:
Wat een slechte oplossing zeg, herinstalleren :P

In ieder geval - ik heb (en ongetwijfeld meer mensen :P ) al eens gepost hoe je die regedit-verboden melding kan omzeilen zolang je maar administrator rechten hebt: elevator in "[XP] Administrator heeft geen rechten in..." :)
tsja, als er geen geschikte antwoorden komen...Maar goed, het heeft geholpen en voor de volgende keer (nouja, hoop er niet op) kan ik dat van jou proberen
Pagina: 1