Boekhouding software voor freelancer

Pagina: 1
Acties:
  • 5.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
Greetings,

Ik ben al een tijdje als freelancer maar vraag me af of er een makkelijker manier is om mijn boekhouding bij te houden. Dus kan iemand hier mij een boekhouding programma aanraden onder OS X dat specifiek gericht is op de freelancer/1mansbedrijf?

Verwijderd

Nu heb ik geen idee wat je dan precies doet als freelancer, maar om maar even in de hokjesgeest te blijven: vast een creative pro... ;)

Niet eens zozeer een direct antwoord op je vraag, maar zelf ben ik ook een freelancer en daar je zo'n stap in een eerste instantie natuurlijk altijd zet om fulltime met je passie bezig te zijn, merk je al snel dat minstens 50% van je tijd gaat zitten in het netwerken, het onderhouden van contact met je klanten en -ja hoor, daar is ie- je administratie.

Nu ben ik sinds kort zelf met de software van Marketcircle bekend geraakt. Daylite heb ik nog niet echt uitbundig getest, dus daar kan ik je vrij weinig over vertellen, maar Billings ben ik nu een tijdje aan het proberen en dat vind ik toch wel een ideaal programma. Hiervoor werkte ik met Word en Exel templates, welliswaar netjes vormgegeven, maar niet echt je van het - en te lui om alles netjes in InDesign te verwerken. Enfin, probeer het is uit zou ik zeggen - baat het niet, dan schaadt het niet. :)

• iworx
  • Laatst online: 07:55
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een gepaste oplossing. Het grote probleem is een blijft de belgische wetgeving (in mijn geval) waardoor er ook een BTW nummer op de factuur moet verschijnen. Blijkbaar is dat een uniek iets -- je kan meestal 100+ adressen ingeven per klant maar dat BTW veld is nergens te vinden.

Een oplossing die ik nu aan het "testen" ben is StudioMetry
http://www.oranged.net/studiometry/

Komt behoorlijk goed uit de test -- supportforum ginder is wel down.

This space intentionally left blank.

• Darius
Nee, ben web developer. 2e grootste usergroup op OS X volgens mij ;)

Ik gebruik tot nu toe ook word & excel templates, en dat is op zich wel te doen. Het kan volgens mij alleen wel makkelijker. Alleen is het wel moeilijk om iets te vinden wat echt op de freelancer gericht is.

Bedankt voor de tips, zal de 2 programma's zeker checken.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
online boekhouden is helemaal hip aan het worden...

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

/jort

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
Kijk eens op de website van Quadrant (www.quadrant.nl) en zoek dan naar de Queen software.

Hier ben ik momenteel ook mee bezig voor een klant, op dit moment heb je een licentie voor 25 euro, wat alleszins redelijk is naar mijn mening voor dit pakket.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:53
Sluit u uiterlijk 31 december een Service-Abonnement af, dan krijgt u de meest recente release van Queen toegestuurd (release 5.40)
[...]
Sluit u geen Service-Abonnement af, dan krijgt u release 5.25 met handleiding
Kortom: voor minder krijg je gewoon een verouderde versie, kennelijk nog met bugs ook. Een *hele* aparte wijze van marketing imho.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EnigmA-X schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:48:
[...]

Kortom: voor minder krijg je gewoon een verouderde versie, kennelijk nog met bugs ook. Een *hele* aparte wijze van marketing imho.
De updates van Quadrant zijn miniem. De meeste updates zijn puur technisch en niet functioneel (of gericht op bepaalde belastingtechnische zaken). Heb ook goede ervaringen met hun support-afdeling dus vragen wat het verschil is tussen .25 en .40 lijkt me geen probleem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb hier zelf GNUcash 2.0 draaien en kan daar alles mee doen... programma is Open-Source dus kost je helemaal niets, ziet goed in mekaar, en draait lekker...

Hier een handleiding voor als je een Intel Mac hebt...

Hier een handleiding voor als je een PowerPC Mac hebt...

:)

Verwijderd

Voor zij die weinig tijd hebben: Quadrant maakt Windows software. :x

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:52:
Voor zij die weinig tijd hebben: Quadrant maakt Windows software. :x
Dat was ook mijn constatering :-x

ik heb ooit geinstalleerd gehad: billings. Waarom ik het niet gebruik weet ik niet, maar het zal vast niet intuitief zijn ;)

Ik werk al enige tijd met Reeleezee (www.reeleezee.nl). Nadeel: IE only. Dus dat wordt bootcamp / parallels, of in mijn geval: VirtualPC (Traaaaaaaaaaaaag). Voordeel van Reeleezee: het werkt.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Darius
peddro schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:26:
Ik heb hier zelf GNUcash 2.0 draaien en kan daar alles mee doen... programma is Open-Source dus kost je helemaal niets, ziet goed in mekaar, en draait lekker...

Hier een handleiding voor als je een Intel Mac hebt...

Hier een handleiding voor als je een PowerPC Mac hebt...

:)
Hier had ik dus ook al naar gekeken. Niet de mooiste interface wat er is, but it does the job.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 04:15
In deze blogpost staan nog wel wat interessante links:
http://www.tuaw.com/2006/...et-invoicing-and-billing/

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 22:49

miekol

erm

Kon weinig soort gelijke topics op GoT vinden dus ik geef deze maar even een kickje.

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als de TS. Ik zoek een boekhoud pakket, als het even kan online, waarin ik mijn boekhouding kan doen, facturen kan schrijven, btw aangifte kan doen en direct mijn bankmutaties via internet bankieren kan importeren. Op een Mac...

Reeleezee ziet er leuk uit maar vind ik duur en werkt niet (native iig) op de Mac.

Zelfde geld voor KPN Online Boekhouden wat volgens mij gewoon Exact Software's online boekhouding oplossing is. En dan ziet de interface er nog niet uit ook.

E-Boekhouden.nl heeft nog niet eens demo screendumps op de site, dus geen idee. Tenminste, ik kan ze niet vinden.

Asperion vind ik persoonlijk (te) duur met 400+ euro per jaar.

Internetboekhouder.nl werkt weer alleen op IE/PC...

Kleisteen Dit lijkt wel gewoon te werken op de Apple, althans de demo, maar dit ziet er wel heel shabby uit en volgens mij heeft dit systeem ook geen link met internet bankieren...

Wat blijft er dan nog over? Iemand enig idee? Gewoon een software pakket dat je eenmalig aan moet schaffen doe ik het ook voor. Maak ik wel een backup op mijn iDisk zoal ik nu doe.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Hier al eens gekeken?
http://www.apple.com/downloads/macosx/business_finance/

Je website is uit de lucht, klopt dat?

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2008 10:35 ]

Verwijderd

Informer heeft een pakket dat zowel onder Windows als Mac OS X draait. zie http://www.informer.nl/. Zij hebben diverse pakketten. Voor elk soort onderneming bieden zij een pakket aan. Echter hangt er wel een prijskaartje aan.

Een ander boekhoud pakket voor Mac OS X is iProfit. Ik heb er wat mee getest en het ziet er aardig uit.
Ook voor dit pakket moet betaald worden.

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 09:44
Ik gebruik zelf iprofit, is misschien wat 'zwaar' voor je (ik gebruik het omdat het ook alle behoeftes als financial afdekt)

Aan de andere kant, kan het ook op een goede manier projecten ondersteunen en dat moet een webdev toch weer aanspreken. De handleiding vind ik heel leesbaar, en ik was zo onderweg. De basislicentie was graties toen ik het een maand of twee geleden downloadde. Het programma is van inventive systems.

Verwijderd

iProfit ziet er idd goed uit. Het had iets overzichtelijker kunnen zijn, maar voor de rest ziet het er goed uit. Voor zover ik ermee getest heb, heb ik geen grote problemen gevonden.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik gebruik zelf http://www.acumulus.nl/. De interface kan wel een likje verf gebruiken, maar administratief technisch gezien zit het erg goed in elkaar, je kan zonder problemen voordeel regelingen voor bijvoorbeeld belasting, en je kan makkelijk een jaaropgave maken, of even een overzicht maken voor je belasting aangifte, echter super handig!

Proef account is ook daar mogelijk.
Pagina: 1