damzz als ik al deze foto's zie denk ik maar aan 1 ding.. ik wil een andere camera en leren om foto's te bewerken!
Bedenk je een aantal dingen (niet om je te demotiveren trouwensgfo schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:12:
damzz als ik al deze foto's zie denk ik maar aan 1 ding.. ik wil een andere camera en leren om foto's te bewerken!
- de camera is een stuk gereedschap. Degene die het hanteert bepaalt wat er uit komt, dat kan prachtig zijn maar net zo goed crap. Leer je gereedschap kennen.
- fotograferen is 'zien'. Als je dat oog niet hebt is het aan te leren maar niet heel eenvoudig. Zonder dat ziendende oog kan het gereedschap je in de vingers snijden. (frustreren)
- fotobewerkingsprogramma's hebben een vrij stijle leercurve, bedenk dat je die curve ook nog eens door moet, naast het je eigen maken van de fototechniek en vooral fotobewerkingstechnieken.
Kortom: het kost vrij veel tijd en moeite maar als je dat doorzet dan ligt de weg wel vrij om helemaal los te gaan
Hanglooz heeft helemaal gelijk. Een goede fotograaf kan met een slechte camera nog altijd een betere foto maken dat een slechte fotograaf met een goede camera. Voor veel mensen zou een cursus fotografie ook wel een aanrader zijn.
Ben hier nieuw, alle drioe met andere camera genomen.

maar nu heb ik eindelijk mijn eigen camera.
maar nu heb ik eindelijk mijn eigen camera.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Pff.. lastig om er drie te kiezen. Deze zijn het voor mij geworden:

Bezoekje aan Blijdorp in de zomer. Had net m'n D50.

Waterleidingduinen bij Vogelezang. Absoluut rotweer!

Intoch van de Sint bij het winkelcentrum. Heerlijke kleuren!
Hmm, besef me net dat ze allemaal met de oude 28-80D zijn gemaakt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De 2e en 3e vind ik niet zo mooi eigenlijk, maar nummer 1 compenseert ruimschoots, erg mooi plaatjeWijnands schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:19:
Pff.. lastig om er drie te kiezen. Deze zijn het voor mij geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, is puur persoonlijk natuurlijk allemaal. Had er zo nog 10 kunnen plakken maar goed. Nummer 2 heeft op flickr toch ook wel wat positief commentaar gekregen. Anyway, op verzoek:
http://farm1.static.flickr.com/61/199792143_53d5fd49e0_b.jpg
Is trouwens recht uit de camera, geen PS bij in de buurt geweest.
http://farm1.static.flickr.com/61/199792143_53d5fd49e0_b.jpg
Is trouwens recht uit de camera, geen PS bij in de buurt geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 15-01-2007 17:04 ]
En uiteindelijk 3 uitgekozen:
De Erasmusbrug bij nacht:

Een cavalerist bij de wisseling van de wacht:

Een straatartiest voor de st. Pauls:
De Erasmusbrug bij nacht:

Een cavalerist bij de wisseling van de wacht:

Een straatartiest voor de st. Pauls:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Ik vind dit wel een pracht topic om rond te struinen! Ik hoop dat dit een mooie aanvulling is.
Mijn top 3.
#1 - Reiger in haven op Urk

#2 - Kermis in Deventer

#3 - Perron NS 'door' liftdeur
Mijn top 3.
#1 - Reiger in haven op Urk

#2 - Kermis in Deventer

#3 - Perron NS 'door' liftdeur

Schitterend Edwin, heel fraai gedaan!
[ Voor 6% gewijzigd door janklp op 17-01-2007 00:06 ]
Verwijderd
Ok, mijn allereerste post hier op het fotografie-forum.
Ik ben afgelopen jaar een beetje begonnen met fotografie, en dit leek me een leuk topic om hier te beginnen, dus hier 3 van mijn foto's van vorig jaar:

Alle drie geschoten met een Canon Powershot A510.
Ik ben afgelopen jaar een beetje begonnen met fotografie, en dit leek me een leuk topic om hier te beginnen, dus hier 3 van mijn foto's van vorig jaar:

Alle drie geschoten met een Canon Powershot A510.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 01:27 ]
Die 2e is heel mooi hoor, maar ligt het nou aan mij of horen zonnestralen altijd allemaal dezelfde richting op te gaan? Iets zegt mij dat die foto niet klopt.
Verwijderd
Het klopt toch echt hoor!
Misschien moet je wat vaker in het bos gaan wandelen op een zonnige (en beetje mistige) morgen, dan zie je wel meer van dit soort plaatjes
Je zou inderdaad verwachten dat alle zonnestralen parallel aan elkaar lopen, en dat doen ze dus ook.
De stralen worden hier gedeeltelijk weggefilterd door de bomen/bladeren. Bovendien als je midden in een parallelle stralenbundel gaat staan en richting de bron (de zon in dit geval) kijkt, lijken de stralen vanaf de bron alle kanten op te gaan, wat in deze foto ook het geval is...
Misschien moet je wat vaker in het bos gaan wandelen op een zonnige (en beetje mistige) morgen, dan zie je wel meer van dit soort plaatjes
Je zou inderdaad verwachten dat alle zonnestralen parallel aan elkaar lopen, en dat doen ze dus ook.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 01:46 ]
Hey Edwin, uiteraard hadden we deze al wel langs zien komen en onthoudenVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:57:
Fotografie is ook maar een medium, maar wel een leuke.
Ik vind het leuk om vooral veel te experimenteren.
Hier mijn "waterpaarden", als ik klein zou zijn zou ik graag op hun rug rondkrossen in de vijver (ze kunnen ook heel hoog springen, woei!!!).
Clickable voor groot.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 vrij willekeurige, kon niet kiezen...

(Even een kadertje uitproberen, aangezien 1x portret + 2x landschap niet echt mooi staat..)
Mooie platen hier allemaal! Is een goed jaar geweest
@justawitte: Prachtige steriele foto's. Heerlijke kleuren
@djengizz:
@bakman
Vooral nummer 2
@Zomertje/Yellowcube: Mooie platen
@Esto: Vooral nummer twee is erg mooi. Goede sfeer
@Simon: Super! Vooral 2, zo mysterieus
@Hangloozz: vind 2 toch mooier dan 3
@Edwin Bont: Niet zo gevarieerd
, maar echt alles is echt subliem!

(Even een kadertje uitproberen, aangezien 1x portret + 2x landschap niet echt mooi staat..)
Mooie platen hier allemaal! Is een goed jaar geweest
@justawitte: Prachtige steriele foto's. Heerlijke kleuren
@djengizz:
@bakman
@Zomertje/Yellowcube: Mooie platen
@Esto: Vooral nummer twee is erg mooi. Goede sfeer
@Simon: Super! Vooral 2, zo mysterieus
@Hangloozz: vind 2 toch mooier dan 3
@Edwin Bont: Niet zo gevarieerd
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Nu ik dit zo zie vraag ik me af, heeft iemand een goeie PS action om een zwart frame om m'n foto's te maken?
Maak je Canvas wat groter. je kunt daar instellen wat de achtergrond kleur wordt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier even drie foto's van mijn kant:
1

2

3
1

2

3

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik denk #3 nog beter was geweest als je had gefocust op de tekst van de uitstekende sigaret.
Ja dat is zo.Wijnands schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:23:
Ik denk #3 nog beter was geweest als je had gefocust op de tekst van de uitstekende sigaret.
Maar die foto is genomen toen ik net mijn D50 had gekocht dus een van mijn eerste macro foto.
Dus was toen nog niet echt thuis met die cam
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ben in 2006 begonnen met (serieuze) fotografie dit zijn 3 foto's van 2006 van mij die ik erg mooi vond. Allemaal gemaakt met een Pentax k100d, en een beetje bijgewerkt. Foto 2 is wat zwaarder bewerkt. Commentaar/tips/opmerkingen zijn zeer welkom 
1: Steppe arend

2: Kanne

3: Koninkspaarden in de blauwe kamer te Rhenen

Ik hoop dit jaar meer foto's te gaan maken (zodra mijn toestel terug is van reparatie
)
1: Steppe arend

2: Kanne

3: Koninkspaarden in de blauwe kamer te Rhenen

Ik hoop dit jaar meer foto's te gaan maken (zodra mijn toestel terug is van reparatie
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
3 fotos van mij, allemaal gemaakt op vakantie in Tibet.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos
Let op:
Vergeet ook hier de "check images" knop niet ;) Browser-resizes zijn vreselijk lelijk namelijk ;)
Vergeet ook hier de "check images" knop niet ;) Browser-resizes zijn vreselijk lelijk namelijk ;)