Ik heb tweedehands een laptop gekocht. Daar heb ik toen mijn eigen copy van xp op gezet. MAar ik vroeg mij af, deze laptop isdestijds waarschijnlijk gewoon afgeleverd met een legale xp erop. Is het mogelijk dat ze op basis van mijn serienummer achterhalen welke key daar bij hoort zodat ik alsnog die windows erop kan zetten met die legale key? en werkt ibm met een verborgen partitie waar alle hardwareop staat? is dat nog terug te krijgen op cd of dvd?
Thinkpads hebben een 'hidden' partitie inderdaad. Ik geloof F11 tijdens het opstarten.
En als er geen licentiesticker meer op zit heb je denk ik pech wbt de windows licentie.
En als er geen licentiesticker meer op zit heb je denk ik pech wbt de windows licentie.
Dat had je eerder moeten doen
. Met een tool waarmee je je XP key kan achterhalen.
Wat voor laptop is het trouwens?
Wat voor laptop is het trouwens?
Elke thinkpad heeft idd een verborgen partitie met een windows installatie waar geen key voor nodig is. (soort embedded oem windows dus
)
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Licentie is geen echte licentie, maar een virtuele OEM licentie, die alleen geldig bij de door de fabrikant geleverde recovery. In het geval van IBM is het een recovery partitie. Waarvan je wel cd's had kunnen branden. De key van een sticker op zon machine zal ook zeker nooit werken met een reguliere instalatie cd.