Toon posts:

PC gaat uit en vervolgens na 3 sec weer NA het overclocken.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn moederbord. Ik heb een Asus P5B mobo met 1024 mb intern (DDR2 533mhz), 160 gb hd maxtor + een core duo e6400. Nu is mijn probleem als volgt:

Als ik mijn core duo e6400 wil overclocke in het bios en vervolgens naar Save en exit setup gaat valt de computer uit. Vervolgens gaat hij na 3 sec weer aan en kom ik in windows en is er verder niks aan de hand. Ook als ik via TAT (Thermal Analysis Tool) mijn processor volledig laat stressen gaat dit goed. Ook memtest via de floppy geeft geen problemen. Zelfs na 3x testen nog geen errors gevonden.

Het is alleen elke keer als ik mn pc aan doe (na overclocking) hij weer uit gaat en vervolgens na 3 sec weer aan gaat. Ook als ik zelfs van 266 naar 270 ga geeft hij dit probleem. Heeft iemand hier ook problemen/ervaringen mee??

Ik hoor het graag van jullie!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 20:23
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

lijkt me niet dat een voeding al moeilijk doet bij marginale overclocking. laat staan een stress test volbrengt

Verwijderd

Dat is een feature van je moederbord: als je ingestelde overclock niet werkt, boot hij toch, maar dan met standaard settings. Zo hoef je niet steeds je CMOS te clearen.
Bij mij P5LD2-VM DH moest ik de PCI-e frequentie verhogen, maar misschien (waarschijnlijk) volstaat het bij jou om die frequentie te locken op 100MHz (in het BIOS uiteraard).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:18:
[...]

lijkt me niet dat een voeding al moeilijk doet bij marginale overclocking. laat staan een stress test volbrengt
Het is wel een cheap voeding want hij zat bij de kast. Merk weet ik niet precies maar de voeding wordt niet warm ofzo. Zou een bios update misschien helpen?? Ik ben daar een beetje voorzichtig mee omdat mn vorige update op mn oude pc juist mn voeding aan stront heeft gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:19:
Dat is een feature van je moederbord: als je ingestelde overclock niet werkt, boot hij toch, maar dan met standaard settings. Zo hoef je niet steeds je CMOS te clearen.
Bij mij P5LD2-VM DH moest ik de PCI-e frequentie verhogen, maar misschien (waarschijnlijk) volstaat het bij jou om die frequentie te locken op 100MHz (in het BIOS uiteraard).
thanks ik zal het is proberen.

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 20:23
[...]

Het is wel een cheap voeding want hij zat bij de kast. Merk weet ik niet precies maar de voeding wordt niet warm ofzo. Zou een bios update misschien helpen?? Ik ben daar een beetje voorzichtig mee omdat mn vorige update op mn oude pc juist mn voeding aan stront heeft gemaakt.
Je kan ook bijv even je videokaart en 1 geheugen reepje eruit halen en overclocken en kijken of die dan niet na 3 sec weer reboot. (zonder videokaart start die sowieso niet op maar toch)

[ Voor 4% gewijzigd door Sunnie op 19-12-2006 21:24 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

[...]

Ik zeg niet snel dat iets onmogelijk is, maar een BIOS update die de voeding molt..... Die geloof ik niet zo 1-2-3

Ik geloof wel in toeval overigens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gelocked op 100mhz zodat hij die vast houd alleen het werkte niet. Iemand misschien nog meer iedeeen??

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:25:
[...]

Ik zeg niet snel dat iets onmogelijk is, maar een BIOS update die de voeding molt..... Die geloof ik niet zo 1-2-3

Ik geloof wel in toeval overigens ;)
het is overigens wel gebeurd. de voltages kwamen te hoog te staan door de update waardor de voeding doorfikte. het was trouwens wel op een amd thunderbird 1200 mhz met aus k7 nogwat mobo

Verwijderd

En als je de pci-e freq hoger zet? Moet ik ook doen, zie: Overclock beperkt door PCI-e bus?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:28:
En als je de pci-e freq hoger zet? Moet ik ook doen, zie: Overclock beperkt door PCI-e bus?
Geprobeerd maar dit werkt ook niet. Het lijkt wel alsof hij op de een of andere manier gelockt is om de instellingen te behouden terwijl het ocen wel werkt als ik eenmaal in windows bent. echt vaag

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit deed de P5W ook een tijd geleden wanneer hij overgeclockt was. Een bios update heeft het verholpen. Misschien is dit bij de P5B hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Longbowh schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:42:
Dit deed de P5W ook een tijd geleden wanneer hij overgeclockt was. Een bios update heeft het verholpen. Misschien is dit bij de P5B hetzelfde?
zou je me misschien kunnen vertellen hoe het moet? Kan het zo snel niet op internet vinden. Het is ook al lang geleden voor me

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 18:13
Ik heb precies hetzelfde met mijn p5b, ik zou er niet te moeilijk over doen, ik heb mijn 6600 naar 3,25 Ghz geholpen en alles loopt stabiel. Zolang je geen problemen hebt moet je ze ook niet zoeken is mijn bescheiden mening ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor jullie reacties. Het is opgelost. Een simpele biosupdate heeft wonderen gedaan. Nieuwste update voor p5b is 0806.

Dit topic mag van mij part wel gesloten worden.

Suc6 everybody met tweaken..

ltr

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
ErikG2 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:11:
Ik heb precies hetzelfde met mijn p5b, ik zou er niet te moeilijk over doen, ik heb mijn 6600 naar 3,25 Ghz geholpen en alles loopt stabiel. Zolang je geen problemen hebt moet je ze ook niet zoeken is mijn bescheiden mening ;-)
Ja, maar je harde schijf gaat wel 2 keer aan en niet op een gezonde manier. Ik heb het probleem overigens ook(vanaf 3 ghz)

http://specs.tweak.to/16567

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

skelleniels schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:03:
[...]

Ja, maar je harde schijf gaat wel 2 keer aan en niet op een gezonde manier. Ik heb het probleem overigens ook(vanaf 3 ghz)
ik heb het altijd, ook met verschillende biossen. Ook een p5b deluxe. Starten/uit/echt starten. Mijn disks stoppen niet :) Gelukkig maar.

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:37:
[...]

ik heb het altijd, ook met verschillende biossen. Ook een p5b deluxe. Starten/uit/echt starten. Mijn disks stoppen niet :) Gelukkig maar.
pc loopt echt lekker nu hier. Nu geklokt op 2480 mhz en 3x de memtest doorgekomen zonder errors. via tat half uur lang op 100% belasting zonder probleme. echt chill dingetje hoor. _/-\o_

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:48:
[...]

pc loopt echt lekker nu hier. Nu geklokt op 2480 mhz en 3x de memtest doorgekomen zonder errors. via tat half uur lang op 100% belasting zonder probleme. echt chill dingetje hoor. _/-\o_
werkt bios 806 bij jou zonder dat stoppen? Bij mij stopt hij namelijk nog wel met die bios. Ik heb m;n e6300 op 3.2 GHz geklokt. Bij lagere snelheden heb ik trouwens exact hetzelfde :(

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
R-O-Y schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:04:
[...]

werkt bios 806 bij jou zonder dat stoppen? Bij mij stopt hij namelijk nog wel met die bios. Ik heb m;n e6300 op 3.2 GHz geklokt. Bij lagere snelheden heb ik trouwens exact hetzelfde :(
nee als ik naar 310 gaat heb ik hetzelfde probleem weer. Gaat hij weer uit en daarna weer aan. Ik kan hem nu wel mooi standaard op een E6600 draaien. Toch mooie prestatiewinst

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Ik heb het ook vanaf 310 mhz fsb en dit ook bij bios 0806. Ik wacht wel op een nieuwe bios. Voorlopig is mijn 6600 nog snel genoeg.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:22:
Ik heb het ook vanaf 310 mhz fsb en dit ook bij bios 0806. Ik wacht wel op een nieuwe bios. Voorlopig is mijn 6600 nog snel genoeg.
ja precies. Ik heb nu mijn 6400 draaien op een 2400 mhz (e6600). Is snel zat hoor.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 08:55
bekend probleem bij de asus p5b serie's

ik zelf heb het ook, ook nog na een bios flash. Het is voornamelijk wanneer ik opnieuw opstart, gaat de pc voor 5 tot 10 seconden uit en daarna weer aan.

Voor de rest stoor ik me er niet zo aan aangezien ik toch bijna niet reboot :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

Aragornwj

Blerf

Ik heb exact hetzelfde probleem. Nieuwste bios versie, E6600 op de deluxe wifi-ap, overgeclockt naar een FSB van 330. Als ik mijn machien reboot of ene cold start doe, springt alles voor een seconde aan, gaat weer uit en als de HD's zogoed als stil staan springt alles weer aan. Zet ik de CPU terug op stock-speed, dan is het weer normaal.

Antec NeoHE voeding levert genoeg stroom, overclock werkt wel gewoon. Geen bijzondere temps en de CPU of RAM stressen voor 4 uur lang levert ook geen stabiliteitsproblemen op. PCI-e clock staat nu ook op 101 of 102, maakt niets uit.

Zeer vreemd inderdaad

MEEHH!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Aragornwj schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:33:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Nieuwste bios versie, E6600 op de deluxe wifi-ap, overgeclockt naar een FSB van 330. Als ik mijn machien reboot of ene cold start doe, springt alles voor een seconde aan, gaat weer uit en als de HD's zogoed als stil staan springt alles weer aan. Zet ik de CPU terug op stock-speed, dan is het weer normaal.

Antec NeoHE voeding levert genoeg stroom, overclock werkt wel gewoon. Geen bijzondere temps en de CPU of RAM stressen voor 4 uur lang levert ook geen stabiliteitsproblemen op. PCI-e clock staat nu ook op 101 of 102, maakt niets uit.

Zeer vreemd inderdaad
Vooral dat hij stabiel loopt en toch aan/uit gaat baart me zorgen. Voelt op de een of andere manier niet lekker. Misschien gaat hij steeds bij de biosupdate een stuk verder. (Zie mijn eerdere berichten).
Nu voor mij p5b 0806 update.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

haha mijne doet dat ook, echter heeft ie dan wel de waardes erna aangepast
]
dus ik verander um in bios <> dan zeg ik save en exit

dan gaat ie uit, na 2 sec gaat ie aan (zonder dat ik aan power kom)

normaal gesproken (bij al mijn andere pc's) blijft de stroom gewoon op het mobo

maar aangezien de waardes aangepast worden zoals normaal heb ik het eigenlijk nooit als probleem ervaren

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:45:
haha mijne doet dat ook, echter heeft ie dan wel de waardes erna aangepast
]
dus ik verander um in bios <> dan zeg ik save en exit

dan gaat ie uit, na 2 sec gaat ie aan (zonder dat ik aan power kom)

normaal gesproken (bij al mijn andere pc's) blijft de stroom gewoon op het mobo

maar aangezien de waardes aangepast worden zoals normaal heb ik het eigenlijk nooit als probleem ervaren
Kan je dat niet instellen ofzo dat het stroom ook op dit mobo blijft?? Het is toch irritant dat hij elke keer uitvliegt en dan weer aan. bovendien lijkt het me ook niet gezond voor je pc

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik het goed zie herstart je computer dus op het moment dat je 'save and exit' doet in je BIOS?

It's not a bug, it's a feature ;)

Op het moment dat je iets opslaat in je BIOS herstart je computer. Simple as that.

EDIT: Hmm.. Niet dus? Wat je precies bedoelt is me nog onduidelijk, maar dit was het iig niet. Gelukkig is het met 'n BIOSupdate gefixed :)

@Onder: OK, nu is het duidelijk. Ik vatte het op als "de boel herstart bij het opslaan". My bad :o

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 20-12-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:14:
Als ik het goed zie herstart je computer dus op het moment dat je 'save and exit' doet in je BIOS?

It's not a bug, it's a feature ;)

Op het moment dat je iets opslaat in je BIOS herstart je computer. Simple as that.

EDIT: Hmm.. Niet dus? Wat je precies bedoelt is me nog onduidelijk, maar dit was het iig niet. Gelukkig is het met 'n BIOSupdate gefixed :)
Zie mijn allereerste post. Mijn probleem was dat de pc aan/uit ging bij overclock in de bios. Dit door de fsb bijv van 266 standaard naar 270 te zetten. Dit is nu (beperkt) opgelost met een biosupdate. Nu gebeud het weer als ik hoger dan de 300 mhz ga. Dus nu is mijn vraag of je het stroom zoals eerder hier besproken wordt ook op het mobo kan houden zoals met oudere mobo's wel het geval is. Omdat ik nu verder wil clocken dan 300 mhz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 16:55 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ik zal eens proberen uit te leggen wat de mijne pcies doet

code:
1
2
3
1. Ik verander de fsb van 266 naar 333
2. ik ga naar save en exit
3. pc moet normaal reb00t doen, echter gaat hij 2/3 sec uit en daarna aan en boot normaal door.

de instellingen zijn wel overgenomen
maw hij past dus alles gewoon netjes aan

Intel Core2Duo "Allendale" E6300 1,86Ghz @ 2,3Ghz(FSB 333)
MSi P965 NEO-F
Twinmos 2x 1GB DDR2 667

ik heb verder ook geen stabiliteitsproblemen of temp problemen, pc loopt als een zonnetje.

laat ik erbij vermelden dat de pc dit doet bij elke willekeurige bios verandering dus niet alleen bij fsb verhoging, ook bij verlaging, danwel andere instellingen doet hij pcies hetzelfde als beschreven.
Dus het heeft op zich niets met de overclock zelf te maken

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-12-2006 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:37:
ik zal eens proberen uit te leggen wat de mijne pcies doet

code:
1
2
3
1. Ik verander de fsb van 266 naar 333
2. ik ga naar save en exit
3. pc moet normaal reb00t doen, echter gaat hij 2/3 sec uit en daarna aan en boot normaal door.

de instellingen zijn wel overgenomen
maw hij past dus alles gewoon netjes aan

Intel Core2Duo "Allendale" E6300 1,86Ghz @ 2,3Ghz(FSB 333)
MSi P965 NEO-F
Twinmos 2x 1GB DDR2 667

ik heb verder ook geen stabiliteitsproblemen of temp problemen, pc loopt als een zonnetje.

laat ik erbij vermelden dat de pc dit doet bij elke willekeurige bios verandering dus niet alleen bij fsb verhoging, ook bij verlaging, danwel andere instellingen doet hij pcies hetzelfde als beschreven.
Dus het heeft op zich niets met de overclock zelf te maken
Netjes. Ik heb dus mijn Intel Core duo E6400 2,13 ghz op 2400 mhz gekrege met standaard cooling die belabberd is. Verder ook de voltage op 1.275 gezet wat 5 C scheelt.

Nu boot hij zonder dat hij uit/aan gaat. Dit komt ook door de biosupdate.

Vind je het niet irritant dat zoals jij het beschrijft dat hij aan/uit gaat en dan weer op de overclocked instellingen verder gaat??
ik kan me daar zo aan storen...

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:37

Aragornwj

Blerf

Niet alleen bij een overclock, maar ook als de pc nog uitstaat ervaar ik deze problemen. Dan schakel ik de pc aan, hij boot voor 2 seconden, gaat vervolgens weer uit, 3 seconden wachten, springt weer aan en loopt vervolgens gewoon door...

Ik heb bios 0805 uit m'n hoofd (zit nu op me werk) en zal vanavond maar es kijken of ik 0806 ergens kan vinden

MEEHH!!!!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jah is idd vreemd, ik zal vanavond ook maar eens naar die bios update kijken, en ik stoor me er eigenlijk niet zo erg aan, omdat de instellingen gewoon werden overgenomen

jah is idd netjes, alles op stock cooling

me allendale loopt nu op 333FSB @ 32 graden idle , en 39 graden stressed, en dat op de boxed cooling :P

de Conroe van mij heb ik nog niet gedaan, omdat ik daar aan 533 geheugen zit, ik ga dat vanavond ook maar eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:28:
jah is idd vreemd, ik zal vanavond ook maar eens naar die bios update kijken, en ik stoor me er eigenlijk niet zo erg aan, omdat de instellingen gewoon werden overgenomen

jah is idd netjes, alles op stock cooling

me allendale loopt nu op 333FSB @ 32 graden idle , en 39 graden stressed, en dat op de boxed cooling :P

de Conroe van mij heb ik nog niet gedaan, omdat ik daar aan 533 geheugen zit, ik ga dat vanavond ook maar eens proberen
Dat jullie die core duo zo hoog krijgen. Ik krijg hem ook wel op 333mhz en gewoon in windows maar zodra ik memtest ga doen BAM allemaal errors. Dat heeft denk ik ook te maken met het geheuge, want dat is maar ddr 533 mhz ( wat overigens ook is overclocked naar 750 mhz).

Binnekort ga ik ook is andere cooling proberen. Anti Freeze 7 Pro is wel een goede dacht ik zo.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:57:
[...]

Dat jullie die core duo zo hoog krijgen. Ik krijg hem ook wel op 333mhz en gewoon in windows maar zodra ik memtest ga doen BAM allemaal errors. Dat heeft denk ik ook te maken met het geheuge, want dat is maar ddr 533 mhz ( wat overigens ook is overclocked naar 750 mhz).

Binnekort ga ik ook is andere cooling proberen. Anti Freeze 7 Pro is wel een goede dacht ik zo.
333MHz hoog? Das maar 67MHz hoger dan stock hoor... De meeste mensen halen met gemak 400-450. Maar dan heb je wel minimaal pc6400 ram nodig. Oh ja, en het is trouwens Arctic Freezer 7 Pro, niet "Anti Freeze"

Verwijderd

Topicstarter
Janssen schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:02:
[...]

333MHz hoog? Das maar 67MHz hoger dan stock hoor... De meeste mensen halen met gemak 400-450. Maar dan heb je wel minimaal pc6400 ram nodig. Oh ja, en het is trouwens Arctic Freezer 7 Pro, niet "Anti Freeze"
maar natuurlijk. Moet volgens mij nog beetje wakker worden. :O

333 mhz is qua fsb niet idd hoog alleen als je ziet dat je dan met een e6400 een snelheid bereikt van 2666 mhz om 2.13 ghz standaard is dat toch redelijk hoog. Alleen nogmaals dat trekt helaas mijn geheugen niet.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:09:
[...]

maar natuurlijk. Moet volgens mij nog beetje wakker worden. :O

333 mhz is qua fsb niet idd hoog alleen als je ziet dat je dan met een e6400 een snelheid bereikt van 2666 mhz om 2.13 ghz standaard is dat toch redelijk hoog. Alleen nogmaals dat trekt helaas mijn geheugen niet.
ik zou um nog wel hoger krijgen als dit mobo hoger kon dan 333 (is gelocked op 333)

hier iemand die weet of met de nieuwere bios de FSB hoger kan dan 333mhz(quadpumped = 1332Mhz) ?(staat er wel niet bij maar je weet maar nooit :P)

bios 1.5
code:
1
2
3
4
- Showed full memory size(4G) at bios post screen directly.
- Fixed use 533 CPU + 667 memory system will unstable.
- Updated CPU micro code
- Enhance memory compatibility

ik heb dus een 533 cpu met 667 mem, en heb nog nooooooit instabiliteit meegemaakt
(+8 uur gamen etc)

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:05:
[...]

ik zou um nog wel hoger krijgen als dit mobo hoger kon dan 333 (is gelocked op 333)

hier iemand die weet of met de nieuwere bios de FSB hoger kan dan 333mhz(quadpumped = 1332Mhz) ?(staat er wel niet bij maar je weet maar nooit :P)

bios 1.5
code:
1
2
3
4
- Showed full memory size(4G) at bios post screen directly.
- Fixed use 533 CPU + 667 memory system will unstable.
- Updated CPU micro code
- Enhance memory compatibility

ik heb dus een 533 cpu met 667 mem, en heb nog nooooooit instabiliteit meegemaakt
(+8 uur gamen etc)
grappige is dat sinds mijn biosupdate het geheugen standaard sneller is geworden. :*) Als ik nu op 2400 mhz draai kan ik het niet meer locken op 533 mhz wat standaard snelheid van mn geheugen is. Nu is dat 620 mhz :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, het probleem is dus opgelost. Echter dit loopt uit op OC-verhalen. Hiervoor hebben we Tweaking & Cooling Algemeen. Ga daar eens in verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.