[AankoopAdvies] HTPC / FileServer

Pagina: 1
Acties:

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil een htpc bouwen. Volgende dingen heb ik al:
Hauppauge WinTV PVR-500
De bekende dual tuner hauppauge kaart.
Windows MCE 2005 + remote
Vanzelfsprekend een OS nodig, en die ligt hier anders toch maar te liggen.

Ik ben ook al zeker van de volgende onderdelen:
PSU Antec NeoHE430W
High Effeciency stille voeding met voldoende power
€ 87
4x Seagate 7200.10 320gb SATA
Goeie prijs/kwaliteit. Niet de snelste, wel stil & betrouwbaar (5 jaar garantie)
€ 383
AMD Sempron 3000+ AM2
Goedkoopste, meer power is overbodig
€ 54
Highpoint Rocketraid 2310 (4 poort pci-e 4x/8x)
Goedkope RAID 5 controller. Ik weet het, geen onboard XOR proc, maar hij mag gerust CPU tijd stelen van de Sempron. Afhankelijk van moederbord wordt het de PCI-E 4x/8X of 1X versie. Ik moet hem nog wel in mijn buurt (Antwerpen) vinden, maar ik vermoed dat dit geen groot probleem zal zijn.
€ 155
Radeon 300
TV-out is all I need, passief gekoeld is ook positief
€ 43
Latje ram 512MB
Meer lijkt mij overbodig
€ 50
DVD-RW drive
Opnieuw de goedkoopste, zal wel volstaan
€ 28

Subtotaal:
€ 800

Ik ben dus nog op zoek naar:
Moederbord
Socket AM2, chipset of merk maakt niet uit. Moet wel 2x PCI-Express hebben: 1 voor graka en 1 voor raid controller
Behuizing
De meeste HTPC cases zijn overpriced imho. Ik overweeg zelfs om zelf iets te bouwen, maar dat zal nadelig zijn voor gewicht en zowiezo veel meer werk.
Er moeten vooral plaats zijn voor 4 harde schijven, en bij voorkeur ook zonder voeding of afstandsbediening.

Budget maakt eingelijk niet zo veel uit, zolang ik maar niet te veel betaal voor merknaam of nutteloze features. Suggesties zijn meer dan welkom, vooral voor een goeie behuizing.

Als je bepaalde onderdelen zou vervangen zeg dan ook duidelijk waarom. Alvast bedankt voor de suggesties/feedback.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Wil je niet een X1300 oid zodat je AVIVO hebt en dat de videokaart HD versnelling heeft om makkelijker HD films te kunnen afspelen. Een Sempron 3000+ zal dan misschien niet genoeg zijn, maar het scheelt altijd en is te proberen.

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb geen HD content, en geen HDTV. Dan zou HD graka nogal verspilling zijn. Moesten die 2 er ooit komen dan zal ik dan wel een betere graka kopen.

Heeft er dan echt niemand advies voor een htpc case?