ik ben op zoek naar een apparaatje wat je aan je lpt of com poort kan aansluiten zodat je een extern netwerk adapterje hebt.
Dat bestaat niet, wat wel bestaat is een usb-to-ethernet adapter en ik heb in het verre verleden drivers gezien waarmee je met seriele kabels (en 2 compoorten) een token-ring netwerk kan maken.
Beste kleine grote kat, zeg nooit dat iets niet bestaat als je dat niet 200 % zeker weet, er is meer onder de kap van een computer dan Uw wijsheid kan bevroeden.Op vrijdag 02 februari 2001 16:17 schreef teigetjuh het volgende:
Dat bestaat niet, wat wel bestaat is een usb-to-ethernet adapter en ik heb in het verre verleden drivers gezien waarmee je met seriele kabels (en 2 compoorten) een token-ring netwerk kan maken.
Verschillende bedrijven, waaronder Xircom, SMC en Silicom (Israelische, niet Amerikaanse), hebben parallelle poort Ethernet-adapters gemaakt, en van Silicom weet ik dat ze ook TokenRing-versies hebben uitgebracht. Ik gebruik nog steeds met plezier een Ethernet-versie van de Silicom, met zowel een UTP- als een BNC-module.
Hou er wel rekening mee dat als ze nog te vinden zijn, het wel eens zou kunnen zijn dat er geen drivers voor de meer recente OS-en voor zouden kunnen zijn.
Trouwens, lees eens even de FAQ voor het gebruik van de forums door, het is uitermate ongewenst een vraag te posten en dit kort daarna te herhalen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
hebben ze die dingen ook voor USB??
Attentie Draco.... kijk nou eens bij je posting van rond 15:00 uur 2 febr....
Pagina: 1